Autor: Tanel Raig • 2. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Betoontee rajamise hanke võitis Lemminkäinen Eesti AS

Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke Paldiski maantee, Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimiseks võitis 1,8 miljoni eurose maksumusega Lemminkäinen Eesti AS.

Paldiski maantee tee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet, kellest Nordecon AS-i pakkumine oli mõnevõrra kallim. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa (slip form-tehnoloogia kasutamisega) teostab saksa allhankija.

Tallinna Linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõigu ehitamisega, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teiselt poolt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit.

Paldiski maantee rekonstrueerimise hange, mis sisaldab kõiki teedeehituslikke töid (sademevee ärajuhtimise süsteemid, tänavavalgustus, sidekanalisatsioon, elektrikaabelliinid, liikluskorrldusvahendid ning haljastuse rajamine), koosneb kolmest osast. 400-meetrisest asfaltbetoonlõigust, 540-meetrisest betoonkatendiga lõigust (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatavast valgustatud kergliiklusteest. Betoontee lõigule ehitatakse 230-meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310-meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastikuga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täidetakse kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihvitakse.

Õigesti ehitatud betoonkate on väga pika kasutusajaga ning madalate hoolduskuludega.Tsementbetoon teede puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30 %.

Paldiski mnt betoontee osa valamine on planeeritud 2016. aasta maisse-juunisse ja rekonstrueeritud teelõik peaks valmima 2016. aasta juulis.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077