Autor: Tanel Raig • 28. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kallas: Järgmine taristu suurinvesteering Ida-Virumaale

Endine Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas ütles Tallinna Tehnikaülikooli logistikainstituudi suvekoolis esinedes, et Eesti järgmine suur taristuinvesteering võiks olla Ida-Virumaale logistikakeskuse rajamine.

Logistikainstituudi suvekooli esinejatele esitati küsimus, milline võiks olla Eesti järgmine suur taristu projekt, kui Rail Baltica kõrvale jätta. Kallas tõi näitena Hispaanias asuva Zaragoza, kus on raudtee, lennujaam ja tohutu väli ümberlaadimis- ja pakkimisettevõtteid. „Meil on olemas Narva, kus on lennujaam, Sillamäe sadam, raudtee ja rohkelt ruumi. Keegi võis investeerida Narva lennujaama,“ leidis Kallas.

Kallase sõnul on transporditeenus üha enam logistikateenus ja Ida Virumaale võiks kujundada sarnase logistikakompleksi. Ainsaks probleemiks on praegu Venemaa piir, mis aga ka ehk ühel hetkel avaneb, leidis Kallas. „Kujutan ette, et majanduslikult oleks see teeninduspunkt – Soome on lähedal, Venemaa on lähedal. Kui ei saa kaupu tuua raudteega, siis tuuakse lennukiga. Peaasi, et seal saab kasvõi öösel maanduda, seal saaks lennukeid hooldada, meeskond ööbida ja oleks pakkuda terviklik logistika keksus,“ selgitas Kallas visiooni.

Kallase ütlusel on praegu logistikas kesksel kohal teeninduspunktid – ümberlaadimised, laod, ümberpakkimised. Need on komplekteerimiskeskused, kus jagada laiali näiteks Hiinast tulnud suur koorem. Seal peavad olema ka hooldusteenused, sest transporditehnika vajab hooldust. Kallase sõnul on täna lennukite hooldus väga tugevalt Lufthansa käes, kuid laevaremondis on Eesti olnud läbi aegade väga edukas. „Kui meil on teenuste baasid, siis tuleb ka transport. Kui panustame praegu ainult, et saaks Venemaalt jälle naftavagunid käima, siis see jääb üksi kitsaks,“ nentis Kallas.

Teise taristu projektina märkis Kallas, et lõpuni on vaja kindlasti arendada Tallinna lennujaam. Praegu ei ole seal lennurada nii pikk, kui peaks olema ja ka lennujuhtimissüsteem ei ole kõige kõrgema kategooriaga.

Transpordiekspert Raivo Vare leidis, et tema jaoks on võtmetähendusega taristuprojekt Ülemiste tsentraal. „See oleks uus transpordi hub, mis integreerib endas lennujaama, raudtee, bussitranspordi, linnatranspordi. See annab väga võimsa efekti,“ kinnitas Vare. Ta küll lisas, et sellele mõttele on tekkinud juba suur vastuseis. Sealhulgas on argument, millega ei ole kombeks vaielda, julgeolekuoht. „Kõik on ühes kohas koos ja piisab kui nö. mõni kaetud näoga habemik seal midagi korraldab ja meil enam midagi ei liigu,“ möönis Vare.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077