Autorid: Äripäev, Редакция специальных проектов Äripäev, Электронный справочник Äripäev • 27. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Sadam sai uued juhid

ASi Tallinna Sadama nõukogu rahuldas ettevõtte seniste juhatuste liikmete Allan Kiili ja Ain Kaljuranna tagasiastumisavaldused ning määras ajutise juhatuse.

Ajutise juhatuse liikmed on senine finantsjuhi Marko Raid ning advokaat ja Tartu Ülikooli õppejõu Carri Ginteri.

“Tänaste otsustega on Tallinna Sadama jätkusuutlik ja läbipaistev juhtimine tagatud. Advokaat Carri Ginteri tegevuse põhifookus juhatuses saab olema igakülgse koostöö tagamine uurimisorganitega ning ettevõtte siseste protsesside hindamine ja vajadusel ümberkorraldamine,” märkis ASi Tallinna Sadam nõukogu esimees Remo Holsmer. Raid hakkab ettevõtet igapäevaselt juhtima.

“Lähiajal kuulutame välja ka avaliku konkursi ettevõte uute juhtide leidmiseks ning laseme korraldada julgeolekukontrolli,” sõnas Holsmer. Lisaks juhatusele plaanitakse muuta ka nõukogu koosseisu ja töökorraldust.

Majandusminister Kristen Michal kommenteeris tänasel valitsuse pressikonverentsil juhtide valikut vajadusega, et keegi väljaspoolt vaataks üle ettevõtte kitsaskohad.

Uurimise üksikasju ei saanud Michal avaldada, märkides vaid, et see on prokuratuuri pädevuses. Küll aga vihjas ta, et altkäemaksu probleem on pikaajaline. „Need pole üksikud juhtumid, need on süsteemsed juhtumid pikema aja vältel, see pole väike asi ja üksikjuhtum,“ ütles ta.

Minister rõhutas, et isegi kui kapo kahtlused peaksid realiseeruma, siis riik peab suutma Tallinna Sadama partneritele kinnitada, et koostöö jätkub nii nagu enne. "Uus juhatus ja nõukogu peavad selle tagama," märkis ta.

Michal vihjas ka, et plaanib sügisel tulla välja plaaniga, millega tahab korrastada taristut puudutavaid ettevõtteid, st sadamaid, raudteed ja lennuliiklust, ning liita need ühte valdusettevõttesse, et oleks parem finantsvõimekus, parem sisekontroll jne.

Küsimusele, mis saab parvlaevadest, vastas Michal, et praegu tuleb tagada see, et Tallinna Sadam saab võetud ülesannetega hakkama ega pilla palli maha. 

Tallinna Sadama nõukogu vastutusest rääkides ütles Michal, et nõukogu vastutab selle eest, et sadam suudaks tööd teha. Küll aga märkis ta, et isikoosseisu muudatused tulevad igal juhul. "Kui ettevõted koondatakse, siis selliseid nõukogusid sellisel kujul lakkavad olemast," sõnas minister.

Kapo pidas eile kinii altkäemaksu võtmises kahtlustatavatena kinni ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna ja juhatuse liikme Allan Kiili. Mõlemat meest kahtlustatakse suures ulatuses altkäemaksu võtmises mitme aasta jooksul.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077