Autor: Marta Jaakson • 8. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elron kasutas võimalust suurendada võlakoormust

Mai lõpus andis peaminister Taavi Rõivas eriloa netovõlakoorma suurendamiseks seaduses ettenähtud mahust. Suurim võlakoorem on seadusega lubatust kaheksa korda suurem.

Suurim võlakoormus on ASil Eesti Liinirongid (Elron). Kuigi firma võlakoormus on aasta-aastalt kahanema planeeritud, on netovõlakoormus suhtes tuludega 335% ehk enam kui kaheksa korda suurem lubatud määrast. Elroni  juhatuse esimees Andrus Ossip selgitas, et netovõlakoormus on otseselt seotud uute diiselrongide hankega. Nimelt soetas Elron kapitalirendi põhimõttel 20aastase perioodiga 20 diiselrongi. Küll aga kinnitab ta, et võlakoormus ei suurene ning sama väidab valitsuse kinnitatud õigusakt.

Ossip nentis, et vajamineva toetuse määra mõjutab mitu tegurit: riikliku tellimuse maht, pileti hind, Elroni tegevuskulude muutus, sealhulgas kütuse hinna, aktsiisi muutus ja infrastruktuuri tasude muutus. Ossip selgitas, et Elronil on plaan riigi osa vähendada reisija panuse suurenemisega pileti hinnas.

Loe rohkem Äripäevast

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077