Autor: Kaur Maran • 2. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti on peamiselt impordiriik

Kui vaadata Tallinna lennujaama viimaste aastate lennuliikluse raporteid, on näha, et aastate jooksul on Eesti olnud selgelt impordiriik. Samas ei väljenda need andmed tegelikku kaubavoogude olukorda, kuna väga suur osa lennukaupadest saabub Eestisse lähiriikide suuremate lennujaamade kaudu niinimetatud lennuautoga.

ASi DHL Estonia kullerivedude operatiivjuhi Marje Summeli sõnul on üldised kaubamahud nii ekspordi kui ka impordi puhul stabiilselt kasvava trendiga. “Sama kehtib ka kulleriteenuses, ekspordimahud moodustavad kolmandiku ja import kaks korda enam. Meie peamised ekspordisuunad on lähinaabrid Rootsi, Soome ja Venemaa ning kaugemalt Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa ja USA.”

Impordi puhul on Summeli sõnul pilt natuke teistsugune. Peamised suunad on Saksamaa, Inglismaa, Holland, Hongkong ja Hiina.

Erinevalt DHList on näiteks CF&Si kaubavoogude puhul import ja eksport saadetiste arvu järgi enam-vähem võrdsed või pisut isegi ekspordi kasuks. “Samas kui arvestada kaaluliselt ehk reaalsete kilode järgi, mis lendavad, siis on eksporti selgelt rohkem. Saadetised on suuremad ja kaaluvad rohkem,” ütles CF&S Estonia õhuvedude korraldaja ¬Lauri Hanni. Samas tunnistas ta, et see tuleneb nende klientidest ega pruugi olla üldine trend sektoris.

Kui tavalise kaubaveo puhul on suurema osa ärikliente, siis kullerivedude puhul on eraisikute tellimuste osakaal kasvamas. Summel seostas seda internetikaubanduse populaarsuse kasvuga. “Soovitame siinkohal kindlasti kolmandatest riikidest tellides tutvuda tollieeskirjadega ning kauba impordipiirangutega. Kindlasti on oluline, et era¬kliendi telefoninumber oleks saatelehel välja toodud. Kui saaja on päevasel ajal kodust eemal, siis kindluse mõttes palume saadetis võimalusel tööaadressile tellida,” ütles Summel.

Paki lähetamisel peab teadma täpset lähte- ja sihtkoha aadressi ning seda, mis on saadetise sisu. “Soovitame veenduda, millised on sihtriigi kultuurist ja tavadest tulevad piirangud,” ütles Summel. “Näiteks on Singapuri keelatud importida närimiskummi, islamiriikidesse mängukaarte, Peruusse kasutatud riideid jne. Erisusi, mida me ettegi ei kujuta, on teisigi.”

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077