Eesti on peamiselt impordiriik

Kui vaadata Tallinna lennujaama viimaste aastate lennuliikluse raporteid, on näha, et aastate jooksul on Eesti olnud selgelt impordiriik. Samas ei väljenda need andmed tegelikku kaubavoogude olukorda, kuna väga suur osa lennukaupadest saabub Eestisse lähiriikide suuremate lennujaamade kaudu niinimetatud lennuautoga.

ASi DHL Estonia kullerivedude operatiivjuhi Marje Summeli sõnul on üldised kaubamahud nii ekspordi kui ka impordi puhul stabiilselt kasvava trendiga. “Sama kehtib ka kulleriteenuses, ekspordimahud moodustavad kolmandiku ja import kaks korda enam. Meie peamised ekspordisuunad on lähinaabrid Rootsi, Soome ja Venemaa ning kaugemalt Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa ja USA.”
Impordi puhul on Summeli sõnul pilt natuke teistsugune. Peamised suunad on Saksamaa, Inglismaa, Holland, Hongkong ja Hiina.

Erinevalt DHList on näiteks CF&Si kaubavoogude puhul import ja eksport saadetiste arvu järgi enam-vähem võrdsed või pisut isegi ekspordi kasuks. “Samas kui arvestada kaaluliselt ehk reaalsete kilode järgi, mis lendavad, siis on eksporti selgelt rohkem. Saadetised on suuremad ja kaaluvad rohkem,” ütles CF&S Estonia õhuvedude korraldaja ¬Lauri Hanni. Samas tunnistas ta, et see tuleneb nende klientidest ega pruugi olla üldine trend sektoris.

Kui tavalise kaubaveo puhul on suurema osa ärikliente, siis kullerivedude puhul on eraisikute tellimuste osakaal kasvamas. Summel seostas seda internetikaubanduse populaarsuse kasvuga. “Soovitame siinkohal kindlasti kolmandatest riikidest tellides tutvuda tollieeskirjadega ning kauba impordipiirangutega. Kindlasti on oluline, et era¬kliendi telefoninumber oleks saatelehel välja toodud. Kui saaja on päevasel ajal kodust eemal, siis kindluse mõttes palume saadetis võimalusel tööaadressile tellida,” ütles Summel.

Paki lähetamisel peab teadma täpset lähte- ja sihtkoha aadressi ning seda, mis on saadetise sisu. “Soovitame veenduda, millised on sihtriigi kultuurist ja tavadest tulevad piirangud,” ütles Summel. “Näiteks on Singapuri keelatud importida närimiskummi, islamiriikidesse mängukaarte, Peruusse kasutatud riideid jne. Erisusi, mida me ettegi ei kujuta, on teisigi.”

Osale arutelus

  • Kaur Maran

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.050081
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.02701
Hiina jüaan CNY 7,76 -0.054077
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.031594
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.014519
India ruupia INR 75,27 -0.059747
Indoneesia ruupia IDR 15953,00 -0.050122
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,40 0.045339
Kanada dollar CAD 1,51 -0.016528
LAV rand ZAR 15,41 0.081171
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,80 0.187734
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.070908
Mehhiko peeso MXN 22,46 -0.035607
Norra kroon NOK 9,86 0.042736
Poola slott PLN 4,21 0.078451
Rootsi kroon SEK 9,99 0.005704
Rubla RUB 69,06 -0.096927
Rumeenia leu RON 4,63 0.045426
Singapuri dollar SGD 1,58 0.00631
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.005668
Šveitsi frank CHF 1,16 0.036934
Taani kroon DKK 7,44 -0.006044
Tai baht THB 38,21 0
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.046723
Türgi liir TRY 4,53 -0.149812
Ukraina grivna UAH 32,62 -0.051787
Ungari forint HUF 314,12 -0.022279
USA dollar USD 1,17 -0.054461
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.206487
Valgevene rubla BRL 3,87 -0.054235
Valgevene rubla BYN 23842,00 -0.050306

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017