Eesti on peamiselt impordiriik

Kui vaadata Tallinna lennujaama viimaste aastate lennuliikluse raporteid, on näha, et aastate jooksul on Eesti olnud selgelt impordiriik. Samas ei väljenda need andmed tegelikku kaubavoogude olukorda, kuna väga suur osa lennukaupadest saabub Eestisse lähiriikide suuremate lennujaamade kaudu niinimetatud lennuautoga.

ASi DHL Estonia kullerivedude operatiivjuhi Marje Summeli sõnul on üldised kaubamahud nii ekspordi kui ka impordi puhul stabiilselt kasvava trendiga. “Sama kehtib ka kulleriteenuses, ekspordimahud moodustavad kolmandiku ja import kaks korda enam. Meie peamised ekspordisuunad on lähinaabrid Rootsi, Soome ja Venemaa ning kaugemalt Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa ja USA.”
Impordi puhul on Summeli sõnul pilt natuke teistsugune. Peamised suunad on Saksamaa, Inglismaa, Holland, Hongkong ja Hiina.

Erinevalt DHList on näiteks CF&Si kaubavoogude puhul import ja eksport saadetiste arvu järgi enam-vähem võrdsed või pisut isegi ekspordi kasuks. “Samas kui arvestada kaaluliselt ehk reaalsete kilode järgi, mis lendavad, siis on eksporti selgelt rohkem. Saadetised on suuremad ja kaaluvad rohkem,” ütles CF&S Estonia õhuvedude korraldaja ¬Lauri Hanni. Samas tunnistas ta, et see tuleneb nende klientidest ega pruugi olla üldine trend sektoris.

Kui tavalise kaubaveo puhul on suurema osa ärikliente, siis kullerivedude puhul on eraisikute tellimuste osakaal kasvamas. Summel seostas seda internetikaubanduse populaarsuse kasvuga. “Soovitame siinkohal kindlasti kolmandatest riikidest tellides tutvuda tollieeskirjadega ning kauba impordipiirangutega. Kindlasti on oluline, et era¬kliendi telefoninumber oleks saatelehel välja toodud. Kui saaja on päevasel ajal kodust eemal, siis kindluse mõttes palume saadetis võimalusel tööaadressile tellida,” ütles Summel.

Paki lähetamisel peab teadma täpset lähte- ja sihtkoha aadressi ning seda, mis on saadetise sisu. “Soovitame veenduda, millised on sihtriigi kultuurist ja tavadest tulevad piirangud,” ütles Summel. “Näiteks on Singapuri keelatud importida närimiskummi, islamiriikidesse mängukaarte, Peruusse kasutatud riideid jne. Erisusi, mida me ettegi ei kujuta, on teisigi.”

Osale arutelus

  • Kaur Maran

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.035234
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,95 -0.070497
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.066322
Hongkongi dollar HKD 9,24 -0.063813
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.006659
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.094348
India ruupia INR 77,01 -0.069944
Indoneesia ruupia IDR 16020,00 -0.062383
Islandi kroon ISK 124,49 -0.069838
Jaapani jeen JPY 133,47 0.044975
Kanada dollar CAD 1,48 -0.05474
LAV rand ZAR 16,00 0.110717
Lõuna-Korea vonn KRW 1337,40 0.037399
Malaysia ringgit MYR 5,00 -0.069931
Mehhiko peeso MXN 22,27 -0.062369
Norra kroon NOK 9,40 -0.044997
Poola slott PLN 4,23 -0.030697
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.01526
Rubla RUB 67,83 -0.063355
Rumeenia leu RON 4,60 0.006523
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.031096
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.053304
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.034564
Taani kroon DKK 7,44 0.002015
Tai baht THB 39,22 -0.076433
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.003887
Türgi liir TRY 4,33 0.062437
Ukraina grivna UAH 31,52 -0.070055
Ungari forint HUF 307,72 -0.019494
USA dollar USD 1,18 -0.072554
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.345058
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.069261
Valgevene rubla BYN 23097,00 -0.581095

Valdkonna töökuulutused