Eesti on peamiselt impordiriik

Kui vaadata Tallinna lennujaama viimaste aastate lennuliikluse raporteid, on näha, et aastate jooksul on Eesti olnud selgelt impordiriik. Samas ei väljenda need andmed tegelikku kaubavoogude olukorda, kuna väga suur osa lennukaupadest saabub Eestisse lähiriikide suuremate lennujaamade kaudu niinimetatud lennuautoga.

ASi DHL Estonia kullerivedude operatiivjuhi Marje Summeli sõnul on üldised kaubamahud nii ekspordi kui ka impordi puhul stabiilselt kasvava trendiga. “Sama kehtib ka kulleriteenuses, ekspordimahud moodustavad kolmandiku ja import kaks korda enam. Meie peamised ekspordisuunad on lähinaabrid Rootsi, Soome ja Venemaa ning kaugemalt Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa ja USA.”
Impordi puhul on Summeli sõnul pilt natuke teistsugune. Peamised suunad on Saksamaa, Inglismaa, Holland, Hongkong ja Hiina.

Erinevalt DHList on näiteks CF&Si kaubavoogude puhul import ja eksport saadetiste arvu järgi enam-vähem võrdsed või pisut isegi ekspordi kasuks. “Samas kui arvestada kaaluliselt ehk reaalsete kilode järgi, mis lendavad, siis on eksporti selgelt rohkem. Saadetised on suuremad ja kaaluvad rohkem,” ütles CF&S Estonia õhuvedude korraldaja ¬Lauri Hanni. Samas tunnistas ta, et see tuleneb nende klientidest ega pruugi olla üldine trend sektoris.

Kui tavalise kaubaveo puhul on suurema osa ärikliente, siis kullerivedude puhul on eraisikute tellimuste osakaal kasvamas. Summel seostas seda internetikaubanduse populaarsuse kasvuga. “Soovitame siinkohal kindlasti kolmandatest riikidest tellides tutvuda tollieeskirjadega ning kauba impordipiirangutega. Kindlasti on oluline, et era¬kliendi telefoninumber oleks saatelehel välja toodud. Kui saaja on päevasel ajal kodust eemal, siis kindluse mõttes palume saadetis võimalusel tööaadressile tellida,” ütles Summel.

Paki lähetamisel peab teadma täpset lähte- ja sihtkoha aadressi ning seda, mis on saadetise sisu. “Soovitame veenduda, millised on sihtriigi kultuurist ja tavadest tulevad piirangud,” ütles Summel. “Näiteks on Singapuri keelatud importida närimiskummi, islamiriikidesse mängukaarte, Peruusse kasutatud riideid jne. Erisusi, mida me ettegi ei kujuta, on teisigi.”

Osale arutelus

  • Kaur Maran

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4959939
Brasiilia reaal BRL 4,50 0.4686768
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153421
Filipiinide peeso PHP 62,16 -0.0514503
Hiina jüaan CNY 7,87 0.6423627
Hongkongi dollar HKD 9,11 -0.2923272
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0297744
Iisraeli seekel ILS 4,24 0.2765173
India ruupia INR 80,17 0.4057811
Indoneesia ruupia IDR 16788,09 0.1924702
Islandi kroon ISK 124,30 0.088574
Jaapani jeen JPY 131,13 -0.1446847
Kanada dollar CAD 1,54 0.1827318
LAV rand ZAR 15,62 1.2592516
Lõuna-Korea vonn KRW 1318,31 0.2478993
Malaysia ringgit MYR 4,71 -0.1694664
Mehhiko peeso MXN 22,17 0.8163915
Norra kroon NOK 9,56 0.5902033
Poola slott PLN 4,33 0.5665722
Rootsi kroon SEK 10,37 0.5525719
Rumeenia leu RON 4,65 0.0709723
Singapuri dollar SGD 1,59 0.3023051
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.3820225
Šveitsi frank CHF 1,16 0.0860511
Taani kroon DKK 7,45 -0.0013421
Tai baht THB 38,83 0.2470557
Tšehhi kroon CZK 25,90 0.2671519
Türgi liir TRY 5,60 0.4160241
Ukraina grivna UAH 30,65 0.2010395
Ungari forint HUF 325,66 0.602391
USA dollar USD 1,16 -0.317924
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.7008527
Valgevene rubla BYN 2,31 0.1991601
Vene rubla RUB 73,54 0.3262057

Valdkonna töökuulutused