Eesti on peamiselt impordiriik

Kui vaadata Tallinna lennujaama viimaste aastate lennuliikluse raporteid, on näha, et aastate jooksul on Eesti olnud selgelt impordiriik. Samas ei väljenda need andmed tegelikku kaubavoogude olukorda, kuna väga suur osa lennukaupadest saabub Eestisse lähiriikide suuremate lennujaamade kaudu niinimetatud lennuautoga.

ASi DHL Estonia kullerivedude operatiivjuhi Marje Summeli sõnul on üldised kaubamahud nii ekspordi kui ka impordi puhul stabiilselt kasvava trendiga. “Sama kehtib ka kulleriteenuses, ekspordimahud moodustavad kolmandiku ja import kaks korda enam. Meie peamised ekspordisuunad on lähinaabrid Rootsi, Soome ja Venemaa ning kaugemalt Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa ja USA.”
Impordi puhul on Summeli sõnul pilt natuke teistsugune. Peamised suunad on Saksamaa, Inglismaa, Holland, Hongkong ja Hiina.

Erinevalt DHList on näiteks CF&Si kaubavoogude puhul import ja eksport saadetiste arvu järgi enam-vähem võrdsed või pisut isegi ekspordi kasuks. “Samas kui arvestada kaaluliselt ehk reaalsete kilode järgi, mis lendavad, siis on eksporti selgelt rohkem. Saadetised on suuremad ja kaaluvad rohkem,” ütles CF&S Estonia õhuvedude korraldaja ¬Lauri Hanni. Samas tunnistas ta, et see tuleneb nende klientidest ega pruugi olla üldine trend sektoris.

Kui tavalise kaubaveo puhul on suurema osa ärikliente, siis kullerivedude puhul on eraisikute tellimuste osakaal kasvamas. Summel seostas seda internetikaubanduse populaarsuse kasvuga. “Soovitame siinkohal kindlasti kolmandatest riikidest tellides tutvuda tollieeskirjadega ning kauba impordipiirangutega. Kindlasti on oluline, et era¬kliendi telefoninumber oleks saatelehel välja toodud. Kui saaja on päevasel ajal kodust eemal, siis kindluse mõttes palume saadetis võimalusel tööaadressile tellida,” ütles Summel.

Paki lähetamisel peab teadma täpset lähte- ja sihtkoha aadressi ning seda, mis on saadetise sisu. “Soovitame veenduda, millised on sihtriigi kultuurist ja tavadest tulevad piirangud,” ütles Summel. “Näiteks on Singapuri keelatud importida närimiskummi, islamiriikidesse mängukaarte, Peruusse kasutatud riideid jne. Erisusi, mida me ettegi ei kujuta, on teisigi.”

Osale arutelus

  • Kaur Maran

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1324002
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.5019233
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.010227
Filipiinide peeso PHP 59,95 0.2458153
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2258508
Hongkongi dollar HKD 8,92 -0.0011214
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.055201
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.152639
India ruupia INR 80,92 -0.0358259
Indoneesia ruupia IDR 16163,87 0.3351982
Islandi kroon ISK 137,57 -0.0363319
Jaapani jeen JPY 124,62 -0.1042084
Kanada dollar CAD 1,51 0.3253868
LAV rand ZAR 15,71 -0.1620859
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,49 0.5011414
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.0192608
Mehhiko peeso MXN 21,81 0.5611088
Norra kroon NOK 9,74 0.1819977
Poola slott PLN 4,28 -0.1794537
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.149101
Rumeenia leu RON 4,71 0.0446457
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0712481
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1473422
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1590387
Taani kroon DKK 7,47 0.0308179
Tai baht THB 36,12 0.1083547
Tšehhi kroon CZK 25,58 -0.0156366
Türgi liir TRY 6,05 -0.0297206
Ukraina grivna UAH 31,80 0.1275125
Ungari forint HUF 317,62 -0.084935
USA dollar USD 1,14 0.0528123
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2076535
Valgevene rubla BYN 2,44 0.1148153
Vene rubla RUB 75,38 0.1970035

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019