Vormsi uus parvlaev alustab sõitmist

22.mail saab nime uus Vormsi reisiparvlaev Ormsö, mis alustab Rohuküla-Sviby liini teenindamist 1. juunil.

Veeteede Ameti juht Rene Arikas sõnas, et Ormsö valmimine on märgilise tähendusega Eesti laevaehituse ajaloos, kuna nii suurt reisilaeva ei ole varem siin ehitatud. „Ormsö on hea näide meie laevaehituse kõrgest tasemest,“ lausus ta.

Vormsi vallavanema Tanel Viksi sõnul lahendab uus laev kolm senist kitsaskohta: suvisel tipphooajal leevenevad probleemid inimeste ja kauba jõudmisega saarele ja sealt ära, talvisel ajal võimaldab laeva jääklass teha ülesõitu mugavates tingimustes ning samuti on uus laev oluliselt mugavam eakatele ja liikumisraskustega inimestele.
 
Ormsö mahutab ligi 30 sõiduautot ja 200 reisijat. Laeva pikkus on 45, laius 12 ja süvis 2,7 meetrit. Laeva töökiirus täislastis on 12 sõlme ning peamasinate võimsus 2 x 1000 kW. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega kaks sõlme. Ormsöle on planeeritud ka toitlustusteenus.
 
Laev maksis 9,3 miljonit eurot, millest 93,5 protsenti rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond. Varem on riik ehitanud Euroopa Liidu toel katamaraan-tüüpi parvlaeva Runö Ruhnu saarega ühenduse pidamiseks (2012. aastal), alumiiniumist monokorpusega parvlaeva Abro (2013. aastal) Abruka saarega ja reisiparvlaeva Wrangö (2013. aastal) Prangli saarega ühenduse pidamiseks.
 
14. mail allkirjastasid Veeteede Ameti ja laeva ehitaja Baltic Workboats AS esindajad reisiparvlaev Ormsö laeva üleandmise ja heakskiidu protokolli. Selle dokumendi alusel anti laev laevatehase poolt tellijale ehk Veeteede Ametile. Lääne maavalitsus on sõlminud lepingu Väinamere Liinid OÜ-ga reisijate-, sõidukite- ja kaubaveo teenuse osutamise avaliku teenindamise otselepingu.


Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0
Islandi kroon ISK 137,72 0
Jaapani jeen JPY 124,78 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,72 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,08 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,04 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,93 0
USA dollar USD 1,14 0.0616143
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,22 0
ERROR: Object template Companies is missing!

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!