Autor: Logistikauudised.ee • 20. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sekretärist elektritaksojuhiks

Tartlane Terje Kivaste töötas 18 aastat juhi abina Ungari ravimifirma Gedeon Richter Eesti, kuni firma otsustas tegevuse Tartus lõpetada ja tuli leida uus amet.

„Olin pakkumistele avatud. Kujutasin end ette senisega sarnast tööd tegemas, saatsin CV-sid, kuid ükski tööandja ei tundnud minu vastu huvi. Lohutasin end, et ilmselt olen liiga kogenud või liiga ilus või liiga tark, kuigi ajusopis kiusas ka mõte, et äkki hoopis liiga vana…“, rääkis Kivaste Delfi portaali rubriigis "Minu karjäär".

Üllatusena pakkus Starman Terjele võimalust töötada telefonimüügi konsultandina, kuid vaatamata väga meeldivale töökeskkonnale ja suurepärastele kolleegidele mõistis ta, et müügitöö ei ole siiski päris tema jaoks ja ta pole seda tehes eriti õnnelik.

„Kõige rohkem sain nõustamist ja tuge oma kahelt vanemalt tütrelt. Üks neist on töötanud taksojuhina juba poolteist aastat ja rääkis tihti oma tööst, tekitades ka minus huvi ja pannes mängima mõttega autojuhiametist. Kui teine tütar soovis kõrgkoolis õppimise kõrval raha teenida ja minna samuti taksojuhikoolitusele, kutsus ta mind kaasa. Algul puiklesin, siis mõtlesin, et hangin endale uue kutse igaks juhuks,“ meenutab Terje. „Pärast eksamit proovisin teha taksojuhitööd lisatööna paar korda nädalas ja üsna pea tekkis tunne, nagu oleksin koju saabunud! Meil on tütardega nüüd kolmekesi nii paljust rääkida, töötan nagu perefirmas. Kuu aja jooksul sain aru, et see töö meeldib mulle, ja tulin teiselt töökohalt ära.“

Tänaseks on Terje juba mitu kuud töötanud taksojuhina Tartu Elektritaksos. Firmaga lepingu tegemise eeltingimuseks oli FIE-ks registreerumine, mis varem oli tundunud naisele vastuvõetamatu. „See, mida ma nüüd teen, on mulle endale üllatav. Olen rikkumas oma varasemaid põhimõtteid ja nõudmisi, mis mul töökohale seatud olid, aga olen õnnelik ja naudin oma tegevust.“

Terje tööülesandeks on reisijate vedu. Dispetšeritugi on Elektritakso poolt, tellimusi saab Taxify vahendusel ja kliente võib leida ka taksopeatustest või tänavalt. Ta töötab nii päeviti kui öösiti graafiku järgi, mis tähendab, et nädalavahetuse mõiste on saanud varasemaga võrreldes teise tähenduse.

„Taksojuhi töö on põnev ja vaheldusrikas. Seda tehes peab oskama autoga ümber käia, linnas orienteeruda ja klientidega suhelda. Pidevalt peab lahendama väiksemaid või suuremaid ülesandeid, olema valmis ootamatusteks. Kunagi ei tea, mis järgmisel hetkel toimub,“ kirjeldab Terje. Elektritaksos lisandub veel see aspekt, et peab arvestama aku täituvusega oma sõitude planeerimisel. Kui aku saab tühjaks ja juht jääb autoga tee peale, vastutab ja lahendab ta olukorra ise.

Loe Terje Kivaste elumuutusest pikemalt SIIT.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077