Autor: Tanel Raig • 4. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Töömahu langus vabastas veofirmad palgasurvest

CV Keskuse andmetel on I kvartalis oluliselt kasvanud autojuhtidele suunatud tööpakkumiste arv. Veofirmad aga ütlevad, et palgasurvet töömahtude vähenemise tõttu sektoris pole.

Tänavu esimeses kvartalis leidus CV Keskuse tööportaalis koguni 50,9% rohkem autojuhtidele suunatud tööpakkumisi kui möödunud aastal samal perioodil (sh rahvusvaheline ning riigisisene vedu). CV Keskuse turundusjuhi Henry Auväärti sõnul sai autojuhtide tööpakkumiste arvu kiire kasv alguse veebruari- ning märtsikuus. „See võib peegeldada tööturul toimuvaid muutusi ning vähenevast tööjõust tingituna aasta-aastalt raskemaks muutuvaid otsinguid,“ leidis Auväärt.

Veofirmad imestunud

Autovedajad on CV Keskuse andmete üle imestunud. „Ei ole otsinud Lajosesse uusi autojuhte ja pole ka palgasurvet tundud,“ ütles veofirma AS Lajos omanik ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum. Tema kinnitusel on vedajatel tööd vähemaks jäänud. Ta tunnistas, et aeg-ajalt Lajos siiski töökuulutusi ülesse paneb. „Seda tehakse ikka, et kontrollida, kas on häid juhte turule tulnud,“ selgitas ta.

Suures plaanis jääb aga Vallbaumi sõnul autojuhte üle. „Esimesed firmad on juba autosid müügiplatsidele tagasi toonud,“ kinnitas ta.

„Kust kohast saaks palgasurve tulla? Praegu küll ei näe,“ kinnitas ca 60 autojuhile tööd andva OÜ Kauritel juhataja Marko Novik. Tema sõnul on Venemaa turg praktiliselt ära kukkunud. Kui enne tellis klient iga kuu Venemaale ühe koorma veo, siis iga kvartal, seejärel korra poolaastas, siis nüüd vaid korra aastas, kirjeldas Novik. Ka praegusel Kauriteli põhilisel veosuunal Skandinaavias ei ole Noviku kinnitusel kasvu.

Sisevedude juhid muudavad pildi segaseksNii Vallbaum kui Novik leiavad, et autojuhtide töökuulutuste kasv võib olla põhjustatud tee-ehituse hooaja algusega, mistõttu otsitakse rohkem juhte sisevedudele.

Auväärti kinnitusel ongi suurenenud riigisiseste vedude ning lihtsama kategooria autojuhtide otsingud. See pole lubanud tõusta ka pakkumiste keskmisel palgal, mis on jäänud Auväärti andmetel 1500-1600 eurose brutopalga juurde. Kõrgeim pakutav brutopalk tõusis esimeses kvartalis Auväärti väitel siiski 2600 euroni. „Kõrgete palganumbritega rahvusvaheliste autojuhtide tööpakkumisi leidub tööportaalis tänagi,“ nentis Auväärt.

Ka tööotsijad on transpordi/logistika valdkonnas muutunud aktiivsemaks. Esimeses kvartalis oli kandideerijaid valdkonnas 13,7% enam kui möödunud aastal samal perioodil. Sügisel läbi viidud tööturu-uuringus arvasid 11,2% tööandjatest, et lähiaastatel vajavadki nad enim transpordi/logistika valdkonna töötajaid, rääkis Auväärt.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077