Sanktsioonid tõid raudteele seisaku

Vagunite ja vedurite liisimist hetkel sisuliselt ei toimugi, ütles SEB Liisingu juhatuse liige ja tegevdirektor Ainar Leppänen. Põhjuseks majandussanktsioonid.

Leppäneni sõnul on liisimine märgatavalt vähenenud nendes liisinguvara liikides, mida mõjutavad otseselt Ukraina konfliktist tingitud Euroopa Liidu sanktsioonid Venemaa suhtes: põllumajandusseadmete ja -tehnika liisimine vähenes peaaegu 19 protsenti ning vagunite ja vedurite liisimist praegu sisuliselt ei toimugi.

Kui 2012. aastal liisiti veeremeid 110 miljoni euro eest ja tunamullu 13 miljoni euro eest, siis eelmisel aastal oli see number vaid 0,4 miljonit eurot. „Kuna enamik Eesti klientide veeremikoosseisust liigub Venemaal ja SRÜ aladel, siis on ilmselt ka mõistetav, miks on toimunud selline seiskumine,“ rääkis Leppänen.

„Ühest küljest oli põllumajandusseadmete ja tehnika liisimise vähenemine tingitud sellest, et uusi põllumajandustoetusi eelmisel aastal ei makstud. Teisest küljest mõjutas olukorda kahtlemata ka Venemaa sanktsioonidest tingitud ebakindlus, mis sundis paljusid põllumehi oma investeeringuplaane ümber vaatama ja selle asemel kulude kokkuhoiuga tegelema," lausus ta.

Eesti Panga andmetel kahanes liisinguturu uusmüük 4 protsenti, 747 miljonilt eurolt 716 miljonile eurole.

Kasvanud on tootmisseadmete liisimine ja sõidukite liisimine. Tootmisseadmete liisingud kasvasid  41 protsenti, mis viitab valdkonnas tegutsevate ettevõtete investeerimisjulguse ja -vajaduse taastumisele. Samas ei mõjutanud see kogu turgu väga palju, sest tootmisseadmete liising moodustab liisinguturust 6,7 protsenti (48 miljonit eurot).

Aasta kokkuvõttes kasvas sõidukiliising viis protsenti. Leppäneni sõnutsi on see seotud sõidukite müügi kasvuga turul (6 protsenti) ning ka käibemaksuseaduse muutmisega, mille tõttu paljud firmad vormistasid oma kasutusrendilepingud ümber kapitalirendilepinguteks või siis lihtsalt tegid liisinguotsuse enne seaduse rakendumist. „Kogu liisinguturgu vaadates oli eelmine aasta kokkuvõttes hea sõidukiliisingu aasta ning see varaliik oli ka üheks liisinguturu mootoriks, arvestades asjaolu, et sõidukid moodustasid poole kõikidest eelmisel aastal liisitud varadest,“ kommenteeris Leppänen.

Osale arutelus

  • Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0441334
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0445633
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0920434
Filipiinide peeso PHP 59,83 0.0434775
Hiina jüaan CNY 7,71 0.0441318
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0381281
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0430837
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0095399
India ruupia INR 80,98 0.0444735
Indoneesia ruupia IDR 16116,96 0.0440103
Islandi kroon ISK 137,59 -0.0217992
Jaapani jeen JPY 124,78 0.0240481
Kanada dollar CAD 1,51 0.1792948
LAV rand ZAR 15,74 0.0438585
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,48 0.1094537
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0428018
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0046106
Norra kroon NOK 9,73 0.0637506
Poola slott PLN 4,29 0.0839004
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.0458023
Rumeenia leu RON 4,70 -0.002126
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1926782
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0971903
Taani kroon DKK 7,47 0.0924536
Tai baht THB 36,11 0.0756543
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0625464
Türgi liir TRY 6,06 0.1073245
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0437635
Ungari forint HUF 318,01 0.0377489
USA dollar USD 1,14 -0.0176041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.0296648
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0287038
Vene rubla RUB 75,22 -0.0102357

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!