Veendu aegsasti suverehvide seisukorras

Eestis peavad 1. maist kõikidel autodel olema all suverehvid. Rehvitootja Goodyear Dunlop Eesti müügijuhi Risto Kivisiku sõnul on oluline algavaks suvehooajaks valmistuda aegsasti ning juba praegu kontrollida, et auto suverehvid oleks heas seisukorras.

Talve- ja suverehvid on oma omadustelt täiesti erinevad. Talverehvid on arendatud ja toodetud, pidades silmas talviseid külmi temperatuure ning pidurdusteekonda lumel ja jääl. Neil on erinevad rehvi komponendid, turvisemuster ja struktuur.
Sellest tulenevalt on suveperioodil talverehvidega sõites veeretakistus suurem, mis tähendab pikemat pidurdusteekonda ja suuremat kütusekulu. Suvel talverehvidega sõites võib auto pidurdusteekond pikeneda isegi kuni mitukümmend meetrit.

Halvas seisukorras rehvidega sõites võib auto kergemini kaotada juhitavuse, pikeneb sõiduki pidurdusteekond ning auto tarbib rohkem kütust.
Kergeim viis rehvide olukorda kontrollida on mõõta nende mustri sügavust. Suverehvide mustrisügavus peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit, kuid soovitav on 3 kuni 4 millimeetrit.

Rehve peab välja vahetama vähemalt iga viie aasta tagant. Samas võib teatud sõidustiil (liiga sage pidurdamine, äkilised manöövrid) ning kehval teekattel ja sillutamata teel sõitmine rehve kiiremini kulutada, millest tulenevalt vajavad rehvid vahetamist iga 3-4 aasta tagant.
 
Risto Kivisiku hinnangul on kõige kindlam osta rehve tuntud rehvitootjate ametlikelt maaletoojatelt, kes tunnevad põhjalikult erinevaid rehve ning jagavad ka teistelt klientidelt saadud tagasisidet.

Kasutatud rehvide ostmise korral peab selgeks tegema nende tegeliku seisukorra: millal rehvid toodeti, mitu hooaega neid on kasutatud ning kuidas hooldatud. Samas ei saa kasutatud rehvide puhul olla päris kindel nende seisukorras, sest see sõltub paljuski eelmise omaniku sõidustiilist.

Suverehvi valides on vajalik kontrollida rehvimärgistust, sest kehva märghaardumisega rehvi pidurdusteekord võib olla märjal suvisel teel oluliselt pikem. Kergesti veerev rehv (madala veeretakistusega) nõuab vähem kütust, sest hõõrdumisele ja kuumusele kulutatakse vähem energiat. ELi rehvimärgistuses toodud erinevus A ja G klassi vahel võib tähendada kuni 7,5% väiksemat kütusekulu.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0954381
Brasiilia reaal BRL 4,50 0.215901
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255741
Filipiinide peeso PHP 62,52 0.1249079
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1139973
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.2183692
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0270486
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.1979358
India ruupia INR 80,30 0.4704234
Indoneesia ruupia IDR 16829,11 0.3187958
Islandi kroon ISK 125,27 0.2240179
Jaapani jeen JPY 131,49 0.3127861
Kanada dollar CAD 1,54 0.1042006
LAV rand ZAR 15,49 -0.3140809
Lõuna-Korea vonn KRW 1317,99 0.021249
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0888626
Mehhiko peeso MXN 22,02 -0.0871305
Norra kroon NOK 9,47 0.0570421
Poola slott PLN 4,30 -0.090525
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.1784319
Rumeenia leu RON 4,65 0.1701743
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0251036
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0793561
Šveitsi frank CHF 1,17 0.0513303
Taani kroon DKK 7,45 0.1303028
Tai baht THB 38,91 0.2142888
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0077372
Türgi liir TRY 5,66 0.1788719
Ukraina grivna UAH 30,64 0.1379144
Ungari forint HUF 321,98 -0.1333706
USA dollar USD 1,17 0.0855798
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1857765
Valgevene rubla BYN 2,30 0.5632696
Vene rubla RUB 72,75 -0.3081835

Valdkonna töökuulutused