Veendu aegsasti suverehvide seisukorras

Eestis peavad 1. maist kõikidel autodel olema all suverehvid. Rehvitootja Goodyear Dunlop Eesti müügijuhi Risto Kivisiku sõnul on oluline algavaks suvehooajaks valmistuda aegsasti ning juba praegu kontrollida, et auto suverehvid oleks heas seisukorras.

Talve- ja suverehvid on oma omadustelt täiesti erinevad. Talverehvid on arendatud ja toodetud, pidades silmas talviseid külmi temperatuure ning pidurdusteekonda lumel ja jääl. Neil on erinevad rehvi komponendid, turvisemuster ja struktuur.
Sellest tulenevalt on suveperioodil talverehvidega sõites veeretakistus suurem, mis tähendab pikemat pidurdusteekonda ja suuremat kütusekulu. Suvel talverehvidega sõites võib auto pidurdusteekond pikeneda isegi kuni mitukümmend meetrit.

Halvas seisukorras rehvidega sõites võib auto kergemini kaotada juhitavuse, pikeneb sõiduki pidurdusteekond ning auto tarbib rohkem kütust.
Kergeim viis rehvide olukorda kontrollida on mõõta nende mustri sügavust. Suverehvide mustrisügavus peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit, kuid soovitav on 3 kuni 4 millimeetrit.

Rehve peab välja vahetama vähemalt iga viie aasta tagant. Samas võib teatud sõidustiil (liiga sage pidurdamine, äkilised manöövrid) ning kehval teekattel ja sillutamata teel sõitmine rehve kiiremini kulutada, millest tulenevalt vajavad rehvid vahetamist iga 3-4 aasta tagant.
 
Risto Kivisiku hinnangul on kõige kindlam osta rehve tuntud rehvitootjate ametlikelt maaletoojatelt, kes tunnevad põhjalikult erinevaid rehve ning jagavad ka teistelt klientidelt saadud tagasisidet.

Kasutatud rehvide ostmise korral peab selgeks tegema nende tegeliku seisukorra: millal rehvid toodeti, mitu hooaega neid on kasutatud ning kuidas hooldatud. Samas ei saa kasutatud rehvide puhul olla päris kindel nende seisukorras, sest see sõltub paljuski eelmise omaniku sõidustiilist.

Suverehvi valides on vajalik kontrollida rehvimärgistust, sest kehva märghaardumisega rehvi pidurdusteekord võib olla märjal suvisel teel oluliselt pikem. Kergesti veerev rehv (madala veeretakistusega) nõuab vähem kütust, sest hõõrdumisele ja kuumusele kulutatakse vähem energiat. ELi rehvimärgistuses toodud erinevus A ja G klassi vahel võib tähendada kuni 7,5% väiksemat kütusekulu.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.2313327
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.6089878
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204645
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.5835891
Hiina jüaan CNY 7,91 0.6413846
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.7285112
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0229117
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.5216149
India ruupia INR 82,05 0.7379213
Indoneesia ruupia IDR 16658,96 0.2289285
Islandi kroon ISK 140,20 0
Jaapani jeen JPY 128,52 -0.1321004
Kanada dollar CAD 1,50 0.4087924
LAV rand ZAR 16,01 -0.1714517
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,42 0.6314833
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.6890593
Mehhiko peeso MXN 23,08 0.7683677
Norra kroon NOK 9,62 0.0457699
Poola slott PLN 4,30 0.3687625
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0457907
Rumeenia leu RON 4,66 0.0708337
Singapuri dollar SGD 1,57 0.5331107
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0225632
Šveitsi frank CHF 1,14 0.140314
Taani kroon DKK 7,46 0.0120658
Tai baht THB 37,46 0.4135864
Tšehhi kroon CZK 25,95 -0.1500404
Türgi liir TRY 6,07 0.18824
Ukraina grivna UAH 31,63 0.5256868
Ungari forint HUF 321,52 -0.0652721
USA dollar USD 1,14 0.6798517
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.3377563
Valgevene rubla BYN 2,40 0.112716
Vene rubla RUB 74,94 0.4708217

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018