Veendu aegsasti suverehvide seisukorras

Eestis peavad 1. maist kõikidel autodel olema all suverehvid. Rehvitootja Goodyear Dunlop Eesti müügijuhi Risto Kivisiku sõnul on oluline algavaks suvehooajaks valmistuda aegsasti ning juba praegu kontrollida, et auto suverehvid oleks heas seisukorras.

Talve- ja suverehvid on oma omadustelt täiesti erinevad. Talverehvid on arendatud ja toodetud, pidades silmas talviseid külmi temperatuure ning pidurdusteekonda lumel ja jääl. Neil on erinevad rehvi komponendid, turvisemuster ja struktuur.
Sellest tulenevalt on suveperioodil talverehvidega sõites veeretakistus suurem, mis tähendab pikemat pidurdusteekonda ja suuremat kütusekulu. Suvel talverehvidega sõites võib auto pidurdusteekond pikeneda isegi kuni mitukümmend meetrit.

Halvas seisukorras rehvidega sõites võib auto kergemini kaotada juhitavuse, pikeneb sõiduki pidurdusteekond ning auto tarbib rohkem kütust.
Kergeim viis rehvide olukorda kontrollida on mõõta nende mustri sügavust. Suverehvide mustrisügavus peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit, kuid soovitav on 3 kuni 4 millimeetrit.

Rehve peab välja vahetama vähemalt iga viie aasta tagant. Samas võib teatud sõidustiil (liiga sage pidurdamine, äkilised manöövrid) ning kehval teekattel ja sillutamata teel sõitmine rehve kiiremini kulutada, millest tulenevalt vajavad rehvid vahetamist iga 3-4 aasta tagant.
 
Risto Kivisiku hinnangul on kõige kindlam osta rehve tuntud rehvitootjate ametlikelt maaletoojatelt, kes tunnevad põhjalikult erinevaid rehve ning jagavad ka teistelt klientidelt saadud tagasisidet.

Kasutatud rehvide ostmise korral peab selgeks tegema nende tegeliku seisukorra: millal rehvid toodeti, mitu hooaega neid on kasutatud ning kuidas hooldatud. Samas ei saa kasutatud rehvide puhul olla päris kindel nende seisukorras, sest see sõltub paljuski eelmise omaniku sõidustiilist.

Suverehvi valides on vajalik kontrollida rehvimärgistust, sest kehva märghaardumisega rehvi pidurdusteekord võib olla märjal suvisel teel oluliselt pikem. Kergesti veerev rehv (madala veeretakistusega) nõuab vähem kütust, sest hõõrdumisele ja kuumusele kulutatakse vähem energiat. ELi rehvimärgistuses toodud erinevus A ja G klassi vahel võib tähendada kuni 7,5% väiksemat kütusekulu.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.196779
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,67 -0.53447
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.528027
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.585136
Horvaatia kuna HRK 7,50 -0.074582
Iisraeli seekel ILS 4,11 -0.471743
India ruupia INR 76,63 -0.565781
Indoneesia ruupia IDR 15926,00 -0.648783
Islandi kroon ISK 124,22 -0.280957
Jaapani jeen JPY 133,74 0.247367
Kanada dollar CAD 1,49 0.523075
LAV rand ZAR 16,08 0.571099
Lõuna-Korea vonn KRW 1333,60 -0.246839
Malaysia ringgit MYR 4,98 -0.541469
Mehhiko peeso MXN 22,37 0.387231
Norra kroon NOK 9,41 0.071805
Poola slott PLN 4,24 0.004722
Rootsi kroon SEK 9,62 -0.153953
Rubla RUB 67,72 -0.223954
Rumeenia leu RON 4,60 0.021746
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.273648
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.737376
Šveitsi frank CHF 1,16 0.245409
Taani kroon DKK 7,44 -0.020823
Tai baht THB 39,06 -0.484076
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.18661
Türgi liir TRY 4,32 0.013875
Ukraina grivna UAH 31,39 -0.499579
Ungari forint HUF 307,95 0.055234
USA dollar USD 1,18 -0.568627
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.307706
Valgevene rubla BRL 3,76 0.189136
Valgevene rubla BYN 23207,00 -0.10761

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017