Veendu aegsasti suverehvide seisukorras

Eestis peavad 1. maist kõikidel autodel olema all suverehvid. Rehvitootja Goodyear Dunlop Eesti müügijuhi Risto Kivisiku sõnul on oluline algavaks suvehooajaks valmistuda aegsasti ning juba praegu kontrollida, et auto suverehvid oleks heas seisukorras.

Talve- ja suverehvid on oma omadustelt täiesti erinevad. Talverehvid on arendatud ja toodetud, pidades silmas talviseid külmi temperatuure ning pidurdusteekonda lumel ja jääl. Neil on erinevad rehvi komponendid, turvisemuster ja struktuur.
Sellest tulenevalt on suveperioodil talverehvidega sõites veeretakistus suurem, mis tähendab pikemat pidurdusteekonda ja suuremat kütusekulu. Suvel talverehvidega sõites võib auto pidurdusteekond pikeneda isegi kuni mitukümmend meetrit.

Halvas seisukorras rehvidega sõites võib auto kergemini kaotada juhitavuse, pikeneb sõiduki pidurdusteekond ning auto tarbib rohkem kütust.
Kergeim viis rehvide olukorda kontrollida on mõõta nende mustri sügavust. Suverehvide mustrisügavus peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit, kuid soovitav on 3 kuni 4 millimeetrit.

Rehve peab välja vahetama vähemalt iga viie aasta tagant. Samas võib teatud sõidustiil (liiga sage pidurdamine, äkilised manöövrid) ning kehval teekattel ja sillutamata teel sõitmine rehve kiiremini kulutada, millest tulenevalt vajavad rehvid vahetamist iga 3-4 aasta tagant.
 
Risto Kivisiku hinnangul on kõige kindlam osta rehve tuntud rehvitootjate ametlikelt maaletoojatelt, kes tunnevad põhjalikult erinevaid rehve ning jagavad ka teistelt klientidelt saadud tagasisidet.

Kasutatud rehvide ostmise korral peab selgeks tegema nende tegeliku seisukorra: millal rehvid toodeti, mitu hooaega neid on kasutatud ning kuidas hooldatud. Samas ei saa kasutatud rehvide puhul olla päris kindel nende seisukorras, sest see sõltub paljuski eelmise omaniku sõidustiilist.

Suverehvi valides on vajalik kontrollida rehvimärgistust, sest kehva märghaardumisega rehvi pidurdusteekord võib olla märjal suvisel teel oluliselt pikem. Kergesti veerev rehv (madala veeretakistusega) nõuab vähem kütust, sest hõõrdumisele ja kuumusele kulutatakse vähem energiat. ELi rehvimärgistuses toodud erinevus A ja G klassi vahel võib tähendada kuni 7,5% väiksemat kütusekulu.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.5158855
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.1409112
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.081787
Filipiinide peeso PHP 59,65 0.3347238
Hiina jüaan CNY 7,71 0.2130811
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0827898
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.052504
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0428592
India ruupia INR 80,92 0.038326
Indoneesia ruupia IDR 16141,07 0.3369207
Islandi kroon ISK 137,59 -0.5780765
Jaapani jeen JPY 124,38 0.0482625
Kanada dollar CAD 1,51 0.0331038
LAV rand ZAR 15,61 0.0737444
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,19 -0.0015671
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0085435
Mehhiko peeso MXN 21,60 0.3474948
Norra kroon NOK 9,73 -0.0287734
Poola slott PLN 4,29 0.0980781
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0858059
Rumeenia leu RON 4,69 0.0640041
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.084186
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.89316
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2658867
Taani kroon DKK 7,46 -0.0508885
Tai baht THB 36,13 -0.0246265
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0234953
Türgi liir TRY 6,09 0.1596209
Ukraina grivna UAH 31,89 -0.2658194
Ungari forint HUF 319,38 -0.6099459
USA dollar USD 1,14 -0.0877424
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0118941
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0897813
Vene rubla RUB 75,52 -0.0075467

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019