Miks elektroonika kasutamist lennukis piiratakse

Mullu juunis muutis Estonian Air elektroonika kasutamise korda. Väikseid elektroonikaseadmeid võib pardal kasutada lennurežiimis kogu sõidu vältel, kirjutas Äripäeva kuukiri Juhtimine.

Estonian Airi kapten Immanuel Pärt selgitas, et seni ei tohtinud maandumisel ega õhkutõusul kasutada ühtegi elektroonilist seadet. Lennu ajal ehk siis, kui piloot oli lubanud reisijatel turvarihma lahti teha, võis neid kasutada vaid lennurežiimis. Alates juunist tohib väikseid elektroonikaseadmeid kasutada ka õhkutõusul ja maandumisel, kuid need peavad kogu aeg lennurežiimis olema. “Lennurežiim (flight mode või airplane mode) on seadistus, mille puhul on saatja või vastuvõtja välja lülitatud,” selgitas Pärt. Keelatud on kasutada seadmeid, millel on pidevalt sees saatja või vastuvõtja, nagu näiteks televiisorid, laste mänguasjad, juhtmevabad hiired, wifiprinterid. “Uute reeglite järgi tohib kasutada väikeseadmeid (PED ehk portable electronic device). Lubatud on e-lugerid, tahvelarvutid, aga mitte suured sü- learvutid,” räägib Pärt. Maandumisel ja õhkutõusul tekkiva pidurdus- ja kiirendusjõu tõttu ei ole suuremad seadmed ohutud. Maandumisel ja õhkutõusul ei tohi kasutada kõrvaklappe. “Need on lennu kriitilised faasid, mille ajal peab lennupersonal saama inimestele olulist infot edastada,” põhjendab Pärt. Piiratud nähtavusega ilmastikutingimuste korral kehtivad vanad reeglid.

Miks tehti muudatus? Aja jooksul on lennukid ja elektroonikaseadmed muutunud. “Lennukid on elektromagnetiliste segajate suhtes tolerantsemad, uue telefoni signaal on nõrgem kui kümme aastat vanal mudelil, et akut säästa. Kuid lennunduses viiakse riskid nii väikeseks kui vähegi võimalik,” selgitab Pärt, miks üldse elektroonikaseadmete kasutamist piiratakse. On juhtunud, et reisijate mobiilid, sülearvutid või muud seadmed on põhjustanud häireid lennuki töös. Seadme välja lülitamisel on häire kadunud. “Kui keegi kogemata jä- tab telefoni sisse, siis ei pruugi veel õnnetus juhtuda, aga kui seda teevad kõik, siis häirib see oluliselt lennuki tööd,” hoiatab Pärt.

Osale arutelus

  • Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.0501788
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0346244
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204625
Filipiinide peeso PHP 60,11 0.2451716
Hiina jüaan CNY 7,73 0.0349216
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0538708
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0053883
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0646412
India ruupia INR 80,90 -0.0308924
Indoneesia ruupia IDR 16145,40 0.0351927
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,31 0.0805088
Kanada dollar CAD 1,52 -0.0593472
LAV rand ZAR 15,85 -0.0542269
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,44 0.0085648
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0341086
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.0082678
Norra kroon NOK 9,77 0.0563103
Poola slott PLN 4,28 -0.0163383
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0068301
Rumeenia leu RON 4,77 0.0944624
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0453339
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0570451
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0176616
Taani kroon DKK 7,46 -0.0066979
Tai baht THB 36,09 0.0036027
Tšehhi kroon CZK 25,61 -0.0351247
Türgi liir TRY 6,06 0.0577443
Ukraina grivna UAH 31,51 0.0352429
Ungari forint HUF 317,85 -0.0094375
USA dollar USD 1,14 0.0528262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.2021523
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0368219
Vene rubla RUB 75,55 0.0515164

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019