Miks elektroonika kasutamist lennukis piiratakse

Mullu juunis muutis Estonian Air elektroonika kasutamise korda. Väikseid elektroonikaseadmeid võib pardal kasutada lennurežiimis kogu sõidu vältel, kirjutas Äripäeva kuukiri Juhtimine.

Estonian Airi kapten Immanuel Pärt selgitas, et seni ei tohtinud maandumisel ega õhkutõusul kasutada ühtegi elektroonilist seadet. Lennu ajal ehk siis, kui piloot oli lubanud reisijatel turvarihma lahti teha, võis neid kasutada vaid lennurežiimis. Alates juunist tohib väikseid elektroonikaseadmeid kasutada ka õhkutõusul ja maandumisel, kuid need peavad kogu aeg lennurežiimis olema. “Lennurežiim (flight mode või airplane mode) on seadistus, mille puhul on saatja või vastuvõtja välja lülitatud,” selgitas Pärt. Keelatud on kasutada seadmeid, millel on pidevalt sees saatja või vastuvõtja, nagu näiteks televiisorid, laste mänguasjad, juhtmevabad hiired, wifiprinterid. “Uute reeglite järgi tohib kasutada väikeseadmeid (PED ehk portable electronic device). Lubatud on e-lugerid, tahvelarvutid, aga mitte suured sü- learvutid,” räägib Pärt. Maandumisel ja õhkutõusul tekkiva pidurdus- ja kiirendusjõu tõttu ei ole suuremad seadmed ohutud. Maandumisel ja õhkutõusul ei tohi kasutada kõrvaklappe. “Need on lennu kriitilised faasid, mille ajal peab lennupersonal saama inimestele olulist infot edastada,” põhjendab Pärt. Piiratud nähtavusega ilmastikutingimuste korral kehtivad vanad reeglid.

Miks tehti muudatus? Aja jooksul on lennukid ja elektroonikaseadmed muutunud. “Lennukid on elektromagnetiliste segajate suhtes tolerantsemad, uue telefoni signaal on nõrgem kui kümme aastat vanal mudelil, et akut säästa. Kuid lennunduses viiakse riskid nii väikeseks kui vähegi võimalik,” selgitab Pärt, miks üldse elektroonikaseadmete kasutamist piiratakse. On juhtunud, et reisijate mobiilid, sülearvutid või muud seadmed on põhjustanud häireid lennuki töös. Seadme välja lülitamisel on häire kadunud. “Kui keegi kogemata jä- tab telefoni sisse, siis ei pruugi veel õnnetus juhtuda, aga kui seda teevad kõik, siis häirib see oluliselt lennuki tööd,” hoiatab Pärt.

Osale arutelus

  • Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0254356
Brasiilia reaal BRL 4,48 0.0379405
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0255702
Filipiinide peeso PHP 62,22 0.045019
Hiina jüaan CNY 7,82 0.0332698
Hongkongi dollar HKD 9,14 0.0273715
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0054135
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.0212706
India ruupia INR 79,87 0.0350675
Indoneesia ruupia IDR 16761,60 0.0343761
Islandi kroon ISK 124,19 0
Jaapani jeen JPY 131,35 0.022845
Kanada dollar CAD 1,53 0.0130523
LAV rand ZAR 15,43 0.0311086
Lõuna-Korea vonn KRW 1316,71 0.1262309
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.0338933
Mehhiko peeso MXN 21,99 0.0131896
Norra kroon NOK 9,51 0.0515507
Poola slott PLN 4,31 -0.002322
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.0310216
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0129041
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0881723
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0224719
Šveitsi frank CHF 1,16 0.0344204
Taani kroon DKK 7,45 -0.0107367
Tai baht THB 38,74 0.0043887
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0116153
Türgi liir TRY 5,58 0.0537962
Ukraina grivna UAH 30,60 0.0346507
Ungari forint HUF 323,85 0.0432486
USA dollar USD 1,16 0.0171851
Uus-Meremaa dollar NZD 1,71 0.0350426
Valgevene rubla BYN 2,31 0.1039096
Vene rubla RUB 73,41 0.1473451

Valdkonna töökuulutused