Miks elektroonika kasutamist lennukis piiratakse

Mullu juunis muutis Estonian Air elektroonika kasutamise korda. Väikseid elektroonikaseadmeid võib pardal kasutada lennurežiimis kogu sõidu vältel, kirjutas Äripäeva kuukiri Juhtimine.

Estonian Airi kapten Immanuel Pärt selgitas, et seni ei tohtinud maandumisel ega õhkutõusul kasutada ühtegi elektroonilist seadet. Lennu ajal ehk siis, kui piloot oli lubanud reisijatel turvarihma lahti teha, võis neid kasutada vaid lennurežiimis. Alates juunist tohib väikseid elektroonikaseadmeid kasutada ka õhkutõusul ja maandumisel, kuid need peavad kogu aeg lennurežiimis olema. “Lennurežiim (flight mode või airplane mode) on seadistus, mille puhul on saatja või vastuvõtja välja lülitatud,” selgitas Pärt. Keelatud on kasutada seadmeid, millel on pidevalt sees saatja või vastuvõtja, nagu näiteks televiisorid, laste mänguasjad, juhtmevabad hiired, wifiprinterid. “Uute reeglite järgi tohib kasutada väikeseadmeid (PED ehk portable electronic device). Lubatud on e-lugerid, tahvelarvutid, aga mitte suured sü- learvutid,” räägib Pärt. Maandumisel ja õhkutõusul tekkiva pidurdus- ja kiirendusjõu tõttu ei ole suuremad seadmed ohutud. Maandumisel ja õhkutõusul ei tohi kasutada kõrvaklappe. “Need on lennu kriitilised faasid, mille ajal peab lennupersonal saama inimestele olulist infot edastada,” põhjendab Pärt. Piiratud nähtavusega ilmastikutingimuste korral kehtivad vanad reeglid.

Miks tehti muudatus? Aja jooksul on lennukid ja elektroonikaseadmed muutunud. “Lennukid on elektromagnetiliste segajate suhtes tolerantsemad, uue telefoni signaal on nõrgem kui kümme aastat vanal mudelil, et akut säästa. Kuid lennunduses viiakse riskid nii väikeseks kui vähegi võimalik,” selgitab Pärt, miks üldse elektroonikaseadmete kasutamist piiratakse. On juhtunud, et reisijate mobiilid, sülearvutid või muud seadmed on põhjustanud häireid lennuki töös. Seadme välja lülitamisel on häire kadunud. “Kui keegi kogemata jä- tab telefoni sisse, siis ei pruugi veel õnnetus juhtuda, aga kui seda teevad kõik, siis häirib see oluliselt lennuki tööd,” hoiatab Pärt.

Osale arutelus

  • Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0192517
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.079547
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613371
Filipiinide peeso PHP 59,94 -0.0983301
Hiina jüaan CNY 7,92 -0.047978
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0559328
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0781376
Iisraeli seekel ILS 4,22 -0.0496971
India ruupia INR 82,12 -0.0790937
Indoneesia ruupia IDR 16600,10 -0.4754964
Islandi kroon ISK 140,41 0.0213706
Jaapani jeen JPY 128,56 -0.201832
Kanada dollar CAD 1,50 0.0266525
LAV rand ZAR 15,97 -0.2361703
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,77 0.4299327
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.1964842
Mehhiko peeso MXN 23,02 0.0078213
Norra kroon NOK 9,63 -0.0384108
Poola slott PLN 4,31 -0.0579388
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0291786
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0150134
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0191522
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112473
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0700832
Taani kroon DKK 7,46 0.0013404
Tai baht THB 37,49 -0.0786258
Tšehhi kroon CZK 25,97 0.0115513
Türgi liir TRY 6,09 0.1002333
Ukraina grivna UAH 31,64 -0.0786288
Ungari forint HUF 321,56 -0.0217641
USA dollar USD 1,14 -0.0788229
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.0964669
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.0706978
Vene rubla RUB 75,31 0.0468958

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018