Miks elektroonika kasutamist lennukis piiratakse

Mullu juunis muutis Estonian Air elektroonika kasutamise korda. Väikseid elektroonikaseadmeid võib pardal kasutada lennurežiimis kogu sõidu vältel, kirjutas Äripäeva kuukiri Juhtimine.

Estonian Airi kapten Immanuel Pärt selgitas, et seni ei tohtinud maandumisel ega õhkutõusul kasutada ühtegi elektroonilist seadet. Lennu ajal ehk siis, kui piloot oli lubanud reisijatel turvarihma lahti teha, võis neid kasutada vaid lennurežiimis. Alates juunist tohib väikseid elektroonikaseadmeid kasutada ka õhkutõusul ja maandumisel, kuid need peavad kogu aeg lennurežiimis olema. “Lennurežiim (flight mode või airplane mode) on seadistus, mille puhul on saatja või vastuvõtja välja lülitatud,” selgitas Pärt. Keelatud on kasutada seadmeid, millel on pidevalt sees saatja või vastuvõtja, nagu näiteks televiisorid, laste mänguasjad, juhtmevabad hiired, wifiprinterid. “Uute reeglite järgi tohib kasutada väikeseadmeid (PED ehk portable electronic device). Lubatud on e-lugerid, tahvelarvutid, aga mitte suured sü- learvutid,” räägib Pärt. Maandumisel ja õhkutõusul tekkiva pidurdus- ja kiirendusjõu tõttu ei ole suuremad seadmed ohutud. Maandumisel ja õhkutõusul ei tohi kasutada kõrvaklappe. “Need on lennu kriitilised faasid, mille ajal peab lennupersonal saama inimestele olulist infot edastada,” põhjendab Pärt. Piiratud nähtavusega ilmastikutingimuste korral kehtivad vanad reeglid.

Miks tehti muudatus? Aja jooksul on lennukid ja elektroonikaseadmed muutunud. “Lennukid on elektromagnetiliste segajate suhtes tolerantsemad, uue telefoni signaal on nõrgem kui kümme aastat vanal mudelil, et akut säästa. Kuid lennunduses viiakse riskid nii väikeseks kui vähegi võimalik,” selgitab Pärt, miks üldse elektroonikaseadmete kasutamist piiratakse. On juhtunud, et reisijate mobiilid, sülearvutid või muud seadmed on põhjustanud häireid lennuki töös. Seadme välja lülitamisel on häire kadunud. “Kui keegi kogemata jä- tab telefoni sisse, siis ei pruugi veel õnnetus juhtuda, aga kui seda teevad kõik, siis häirib see oluliselt lennuki tööd,” hoiatab Pärt.

Osale arutelus

  • Äripäev

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.146255
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,78 -0.345929
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.396658
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.455346
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.019977
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.36046
India ruupia INR 76,73 -0.431343
Indoneesia ruupia IDR 15948,00 -0.51154
Islandi kroon ISK 124,35 -0.178207
Jaapani jeen JPY 133,79 0.284846
Kanada dollar CAD 1,49 0.375749
LAV rand ZAR 16,19 1.283566
Lõuna-Korea vonn KRW 1333,10 -0.284239
Malaysia ringgit MYR 4,98 -0.405602
Mehhiko peeso MXN 22,44 0.676197
Norra kroon NOK 9,41 0.141588
Poola slott PLN 4,24 0.049587
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.027821
Rubla RUB 67,87 0.002946
Rumeenia leu RON 4,60 -0.008698
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.217675
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.544148
Šveitsi frank CHF 1,16 0.169367
Taani kroon DKK 7,44 -0.012091
Tai baht THB 39,14 -0.280254
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.198273
Türgi liir TRY 4,34 0.349189
Ukraina grivna UAH 31,42 -0.388315
Ungari forint HUF 308,44 0.214438
USA dollar USD 1,18 -0.534881
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.345058
Valgevene rubla BRL 3,76 0.234422
Valgevene rubla BYN 23233,00 0.004304

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017