Rail Balticu konverentsil vaadeldakse tulevase raudtee mõjusid

Täna Tallinnas toimuval konverentsil "Rail Baltic - arengu vedur" arutavad nii Eesti kui välisriikide eksperdid Rail Baltic kiirraudtee mõjusid erinevates valdkondades.

Arutelu alla tulevad Põhja-Euroopa dimensiooni sisaldav regionaalne mõõde; Eesti üleriigiline ja Tallinna ning Pärnu kohalik skaala. Raudtee toob kaasa muutusi sotsiaalmajanduslikes aspektides ja seab väljakutseid  hea ruumilise planeerimise ja majandusliku kasumlikkuse saavutamiseks.

Hollandi linnaplaneerimise ja arhitektuuriekspert Ton Venhoeven sõnas, et Rail Baltic on Eestile väga oluline valik: “Raudteeühendusi arendatakse praegu igal pool, lisaks Euroopale aktiivselt ka Aasias. Eesti otsustada on, kas olla selles võrgustikus osaline või jääda sellest kõrvale. Mõelda tuleb suurelt, mitte ainult kohaliku transpordi plaanilt. Rongiterminali ümbrusest peab kujunema üks linna olulisi sõlmpunkte, kuhu koondub nii äri, kaubandus kui teenindus. Selles keskuses tuleb juba varakult mõelda mitmetasandiliselt - orienteeruda suuresti jalakäijatele, lahendada eos parkimisküsimused."

Eesti valmistab koostöös naabrite Läti ja Leeduga ette meie regiooni lähiaastakümnete suurprojekti – rahvusvahelist kiirraudteed. Rail Balticu projektijuhi Miiko Perise sõnul mõjutab uus rongiühendus nii Eesti kui kogu regiooni elanike liikumis- ja ettevõtlusvõimalusi ning sealjuures avalikku ruumi, majandust, inimeste mobiilsust ja kohalikku elukorraldust.

"Rail Balticul on piltlikult öeldes külgetõmbejõud, mis mõjub reisijatele ja kaubavoogudele ka kaugemal, ulatudes nii Helsingisse kui miks ka mitte Peterburgi. On palju näiteid nii Euroopast kui mujalt maailmast, kuidas raudtee on andnud piirkonnale uue hingamise ja edendanud mitte ainuüksi majanduse, vaid kogu kohalikku ja regionaalset elukorraldust nii, et inimesed uue raudtee olemasolust rõõmu tunnevad. Ka Eestis tuleb mõelda mitte ainult sellele, milline tulevane raudtee tehniliselt välja hakkab nägema, vaid millised on tervikmõjud,“ märkis Miiko Peris.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.201663
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,50 -0.314693
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.002564
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.287175
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.047981
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.301351
India ruupia INR 76,39 -0.322941
Indoneesia ruupia IDR 15911,00 -0.125541
Islandi kroon ISK 124,22 -0.280957
Jaapani jeen JPY 133,77 0.029912
Kanada dollar CAD 1,48 -0.241352
LAV rand ZAR 16,12 0.21074
Lõuna-Korea vonn KRW 1325,90 -0.502776
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.110461
Mehhiko peeso MXN 22,31 -0.248542
Norra kroon NOK 9,39 -0.25632
Poola slott PLN 4,23 -0.028339
Rootsi kroon SEK 9,64 0.248193
Rubla RUB 67,51 -0.299816
Rumeenia leu RON 4,60 -0.030432
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.162165
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.211563
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.130974
Taani kroon DKK 7,44 -0.000537
Tai baht THB 39,00 -0.281257
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.007792
Türgi liir TRY 4,35 0.510628
Ukraina grivna UAH 31,35 -0.126156
Ungari forint HUF 308,17 0.058443
USA dollar USD 1,17 -0.315642
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.219929
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.273812
Valgevene rubla BYN 23056,00 -0.654946

Valdkonna töökuulutused

AS PALMAKO otsib LOGISTIKAJUHTI

Palmako AS

13. november 2017

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017