Rail Balticu konverentsil vaadeldakse tulevase raudtee mõjusid

Täna Tallinnas toimuval konverentsil "Rail Baltic - arengu vedur" arutavad nii Eesti kui välisriikide eksperdid Rail Baltic kiirraudtee mõjusid erinevates valdkondades.

Arutelu alla tulevad Põhja-Euroopa dimensiooni sisaldav regionaalne mõõde; Eesti üleriigiline ja Tallinna ning Pärnu kohalik skaala. Raudtee toob kaasa muutusi sotsiaalmajanduslikes aspektides ja seab väljakutseid  hea ruumilise planeerimise ja majandusliku kasumlikkuse saavutamiseks.

Hollandi linnaplaneerimise ja arhitektuuriekspert Ton Venhoeven sõnas, et Rail Baltic on Eestile väga oluline valik: “Raudteeühendusi arendatakse praegu igal pool, lisaks Euroopale aktiivselt ka Aasias. Eesti otsustada on, kas olla selles võrgustikus osaline või jääda sellest kõrvale. Mõelda tuleb suurelt, mitte ainult kohaliku transpordi plaanilt. Rongiterminali ümbrusest peab kujunema üks linna olulisi sõlmpunkte, kuhu koondub nii äri, kaubandus kui teenindus. Selles keskuses tuleb juba varakult mõelda mitmetasandiliselt - orienteeruda suuresti jalakäijatele, lahendada eos parkimisküsimused."

Eesti valmistab koostöös naabrite Läti ja Leeduga ette meie regiooni lähiaastakümnete suurprojekti – rahvusvahelist kiirraudteed. Rail Balticu projektijuhi Miiko Perise sõnul mõjutab uus rongiühendus nii Eesti kui kogu regiooni elanike liikumis- ja ettevõtlusvõimalusi ning sealjuures avalikku ruumi, majandust, inimeste mobiilsust ja kohalikku elukorraldust.

"Rail Balticul on piltlikult öeldes külgetõmbejõud, mis mõjub reisijatele ja kaubavoogudele ka kaugemal, ulatudes nii Helsingisse kui miks ka mitte Peterburgi. On palju näiteid nii Euroopast kui mujalt maailmast, kuidas raudtee on andnud piirkonnale uue hingamise ja edendanud mitte ainuüksi majanduse, vaid kogu kohalikku ja regionaalset elukorraldust nii, et inimesed uue raudtee olemasolust rõõmu tunnevad. Ka Eestis tuleb mõelda mitte ainult sellele, milline tulevane raudtee tehniliselt välja hakkab nägema, vaid millised on tervikmõjud,“ märkis Miiko Peris.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018