Autorid: Raul Mee, Raul Mee • 26. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestis toodetava elektrirolleri esmaesitlus

Noblessneri kvartalis esitleti kolmapäeval Eestis toodetavat elektrirollerit EXO Neutrino-t.

EXO juhi Almar Proosi sõnul on suurem osa müügil olevatest elektrirolleritest Hiinas toodetud tüüpsõidukid, millele Euroopas on lisatud vaid firmamärk. “EXO Neutrino idee ja teostuse taga on eestlased. Sõiduki mootori, kontrolleri ja kere on valmistanud kohalikud mehhaanikud,” selgitas Proos pressiteate vahendusel.

Eestis disainitud elektriroller eristub tema hinnangul nii hea juhitavuse kui ka erilise välimuse poolest. „Meie eesmärk oli luua väike ja keskkonnasõbralik linnasõiduk, millega sõitmine oleks põnev. Teame isiklikust kogemusest, millist sõidumõnu kaherattaline motosõiduk pakkuda võib, mistõttu seadsime oma põhieesmärgiks luua suurepäraste sõiduomadustega elektrirolleri. Samuti panime suurt rõhku rolleri disainile, et see näeks välja pigem kui väike mootorratas,“ rääkis motokrossi ja endurosõidu harrastajast Proos. Mootorrattahuvi jagavad kõik EXO meeskonna liikmed.

 Proosi sõnul paistab EXO Neutrino silma ka tehniliste näitajate poolest. “Kasutuses olev alumiiniumraam annab elektrirollerile sõiduelamust võimendavat jäikust ja kergust. EXO Neutrino elektrimootor teeb 5000 pööret minutis, samas kui paljude analoogsete rataste pöörded ei ületa 200,“ kirjeldas Proos. Lisaks on rolleril regeneratiivne pidur, mis oskab talletada aeglustamisel tekkivat energiat akusse hilisemaks kasutamiseks. Neutrino ühildub Bluetoothi abil nutitelefoniga.

Väikese elektrisõiduki trumbiks on ka säästlikkus – 100 kilomeetri läbimiseks kulub umbes 60 sendi eest elektrit. Kui energiakulu bensiinile ümber arvutada, siis oleks seda vaja vaid 0,37 liitrit 100 km kohta. EXO Neutrino läbib ühe laadimiskorraga vähemalt 40 kilomeetrit ning sõidukiirus on elektrooniliselt piiratud 45 km/h-le tunnis.

Pilte elektrirolleri esitlusest vaata SIIT.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077