Nõukogu kinnitas Eesti Raudtee kahjumis majandustulemuse

ASi Eesti Raudtee nõukogu kinnitas ettevõtte eelmise aasta majandusaruande, mille järgi oli raudteetaristu haldaja 2014. aasta kahjum 0,26 miljonit eurot.

Eesti Raudtee äritulud olid eelmisel aastal 55,5 miljonit eurot ja need kahanesid aastaga 12,7 miljoni võrra ehk 18,6%. Müügitulu langes võrreldes tunamullusega 20% ehk 51,5 miljoni euroni. Müügitulust 85 protsenti teeniti kaubavedude teenindamisest, 7 protsenti reisivedude teenindamisest ning 8 protsenti moodustasid muud tulud.

2014. aastal investeeriti kokku 15,5 miljonit eurot, mida on 42% vähem kui tunamullu.

AS Eesti Raudtee nõukogu esimehe Raivo Vare sõnul oli möödunud aastal olulisel kohal töö efektiivistamine. „Oleme tegelenud kokkuhoiuga ning lahendanud pika ajalooga probleeme.“ Vare nentis, et majandustulemused peegeldavad raudteeturu hetkeolekut. „Ettevõtte peamine sissetulekuallikas on jätkuvas languses. Vähenev tulubaas on viinud langusesse ka tulemused.“

2014. aastal veeti AS Eesti Raudtee infrastruktuuril 19,22 miljonit tonni kaupa, millest 14,08 miljonit tonni tuli transiitvedude, 0,62 miljonit tonni ekspordi ja 1,05 miljonit tonni impordi arvelt. Suurim oli nafta ja naftasaaduste osatähtsus, mis moodustas 9,83 miljonit tonni kogu vedude mahust, järgnesid väetised 3,35 miljoni ja põlevkivi 2,67 miljoni tonniga. Kohalikke vedusid tehti 3,47 miljoni tonni ulatuses. Konteinervedude mahuks oli 72 000 TEU-d ning aastaga suurenes see 16 protsenti.

Kaubaveomahtude maht 2014. aastal oli 21 protsenti väiksem 2013. aasta mahust. Peamiseks partneriks kaubavedudes oli Venemaa, kust möödunud aastal laaditi Eesti suunale 10,2 miljonit tonni veoseid. Võrreldes 2013. aastaga vähenes maht 30 protsenti. Kasvasid veod Lätist ja Kasahstanist.

AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmanni sõnul oli 2014. aasta suurimaks väljakutseks jätkuvalt langevate transiidimahtude juures tagada raudtee stabiilne rahastamine. „Riiklikult reguleeritud infrastruktuuri kasutustasu metoodika ei taga infrastruktuuri kulude katmist ning ei võimalda reisirongide kvaliteetset teenindamist,“ selgitas Asmann.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused