Autor: Tanel Raig • 23. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leetu saabus Balti riikide suurim teleskoop-autokraana

Saksamaalt  saabus Leetu Klaipeda sadamasse Balti riikide suurim teleskoop-autokraana. Uue, 500-tonnise tõstejõuga kraana valmistas eritellimusel Liebherr ning selle ostis 2,9 miljoni euro eest Strele logistics.

Strele logisticsi nõukogu esimeesKestutis Slavinskase sõnul tehti otsus sellise kraana ostmiseks piirkondliku turu vajadustest lähtuvalt, sest keerukate seadmete kasutamist ja paigaldustöid hõlmavad projektid tuleb läbi viia üha kiiremalt ja madalamate kuludega. Sellise kraana tulek ehitusturule lubab paigaldatava tarindiosa maa peal võimalikult suures mahus kokku monteerida ja tõsta seejärel korraga soovitud kohta. Sellega hoitakse kokku väga kulukat koosteaega kõrguses ja pole enam vaja rentida pikaks ajaks väiksema tõstejõuga kraanasid.

„Igal aastal investeerime umbes kaks miljonit eurot oma masinapargi uuendamisse, uute kraanade ostmisse ja rendimasinate arvu suurendamisse. Aga sel aastal ostetud suurima tõstejõuga teleskoop-autokraana on mahukaim investeering ettevõtte ajaloos,“ ütles  Slavinskas.

Teleskoop-autokraana valmistati eritellimusel ja selle kokkupanekuks kulus umbes kolm kuud. Mažeikiais asuv ettevõte Strele logistics valis kraanale võimalikest parimad tehnilised omadused: 50 meetri pikkune teleskoopnool, 91 meetri pikkune paindlik vints, 165 tonni kaaluv vastukaal ja nooletugevdus suurema tõstejõu saavutamiseks.

Kraana tehnilised parameetrid on muljetavaldavad: 500-tonnine tõstejõud võimaldab korraga tõsta 300 sõiduautot; tõstekõrgus on 134 meetrit ehk 45-korruselise maja kõrgus ja lasti saab tõsta kraanast 100 meetri kaugusele, mis võrdub umbes jalgpalliväljaku pikkusega. Kraana tööiga on üle 20 aasta, aga võib ulatuda ka kuni 30 aastani.

 Teleskoop-autokraanal on palju kasutusvõimalusi: seda saab kasutada korstnate, katelde ja reaktorite paigaldamisel, sillaelementide ja muude suurte rajatiste monteerimisel ja kohaletõstmisel, tuuleturbiinide hooldusel, transformaatorite ja muude tööstusseadmete paigaldamisel ning kõikidel tööstuslikel ehitus- ja rekonstrueerimistöödel. „Siiani Balti riikides nii suurt ega sellist tüüpi kraanat polnud. Vajadusel toodi kraana Saksamaalt, Poolast või Soomest. Samas olid kraanade ja juurdekuuluva varustuse tarne-, paigaldus- ja halduskulud väga kõrged. Meie ettevõte kavatseb uut kraanat kasutada kõigis kolmes Balti riigis, seega saame pakkuda mõistlikke hindu ning paindlikku ja kiiret tõsteprojektide teostamist,“ selgitas Kestutis Slavinskas. Siiani koosnes Strele logisticsi rendikraanade park 35 autokraanast tõstejõuga 35-250 tonni ja üldise koormusmomendiga 9,406 t-m. Tänu uuele kraanale suureneb see kuni 11,017 t-m-ni ning Strele logisticsist saab suurim selles valdkonnas tegutsev ettevõte Balti riikides. Maailma arvestuses on ettevõte 130.–150. kohal. 2014 aastal oli Strele logisticsi käive 5,40 miljonit eurot, mis oli 2013. aastaga võrreldes 12% suurem. 60% ettevõtte tulust tuleb Leedu turult ja 40% välisriikidest – Rootsist, Lätist, Eestist ja Soomest.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077