Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 6. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Usalda, aga kontrolli - kehtib ka Elioni ametiauto tankimisel

Autopargi omamine ettevõttes või rahvusvahelise veoteenuse osutamine eeldab, et autojuht tangib masinasse kütust ka teel olles ehk ajal, mil selle eest ei ole tööandjal ise vahetult võimalik tasuda.

Selleks sobiva võimaluse valimisel on määrav töötaja usaldamine, kirjutas 3. märtsi Äripäev logistika rubriigis. Äripäev uuris, millist varianti ettevõtted kasutavad. Kas töötajatele on tankimiseks väljastatud limiidiga kütusekaardid, arveldatakse arvetega, kantakse kindel summa kütuse ostmiseks töötaja kontole või omab ette­võte ise tanklat.

Logistikauudised.ee teemaveebile kommenteeris teemat ka ASi Eesti Telekom transpordi valdkonnajuht Andres Randveer, kes märkis, et tema seisukoht on, et kindlasti on kõige lihtsam kasutada kütusefirmade väljastatavaid limiidiga krediitkaarte.

Randveer märkis, et Eesti Telekomi ja kontserni ettevõtete Elioni ja EMT töötajate kasutuses on hetkel ca 280 ametiautot ning viimastel aastatel on ametisõidukite hulk kahanenud. Autodega toimub arveldamine tema sõnul ühe arve alusel kord kuus. Randveer selgitas, et arve peal on kajastatud iga auto tankimised ning see info kantakse oma süsteemi iga auto kohta. "Kasutajad lisavad süsteemi ka iga kuu autode läbisõidud ja nii on lihtne välja arvutada autode kütusekulud," lisas ta.

Kuna ametisõidukite hulk on kahanenud viimastel aastatel, siis selle mõjul on Randveeri sõnul varasemaga võrreldes vähenenud ka kulutused mootorikütusele. "Ühtegi nn oma tanklat pole meil otstarbekas üleval pidada, kuna meie autopark on hajutatud üle kogu Eesti. Eesti erinevates piirkondades teeme koostööd erinevate tanklakettidega," kommenteeris Randveer.

Ta märkis ka, et järgneva paari aasta perspektiivis pole nende ettevõttel veel kavas oma autopargis elektri-, gaasi- ja hübriidsõidukeid kasutusele võtta. "Kuna meie autopargi sõidukite läbisõidud pole väga suured, on täna veel mõistlikum kasutada bensiinimootoriga sõidukeid," ütles ta.

TASUB TEADA! 31. märtsil toimub Äripäeva Kütuseturu aastakonverents 2015Konverentsilt saab ülevaate nii Eesti kui ka maailma kütuse­turul toimuvast. Räägitakse maksupettustest kütuseturul ja sellest, mis toimub aktsiiside vallas. ­Päeva teine pool keskendub töötajate usaldusele ja kontrollile. Põhjaliku ülevaate sellest, kui palju töötajaid tankimisel usaldada ja kui palju kontrollida, annab advokaadibüroo Lextal vandeadvokaat Oliver Nääs. Kütuseturu konverentsi programmiga saab tutvuda SIIN ja konverentsile registreeruda saab veebis SIIN

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077