Gdanskis alustati parvlaeva ehitustöödega

Remontowa laevatehases Gdanskis alustati Eesti mandri ja suursaarte vahele tellitud parvlaevade ehitustöödega, kui piduliku tseremoonia käigus lõigati metallist välja esimese ehitatava parvlaeva keredetailid.

Norra projekteerimisfirma LMG Marin poolt Tallinna Sadama tellimusel Väinamere tarbeks projekteeritud LMG 150-DE mudeli laevad on 114 meetri pikkused, 19,7 meetri laiused ja süvisega 4 meetrit. Laeva mootorite võimsus on 5680 kW ja planeeritud liikumiskiirus avatud vees 15 sõlme. Laeva jääklass on DNV 1A.
 
Uue parvlaeva esimese keredetaili lõikasid metallplaadist sümboolselt välja Remontowa laevatehase omanik Piotr Soyka, Eesti majandus- ja taristuminister Urve Palo, Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ning Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
 
Esimese detailina välja lõigatud terasplaat on osa laevakorpusest ning paigutub pakpoordi. Kokku lõigatakse ühe laeva tarbeks välja ligikaudu 10 000 detaili, kogukaaluga 1720 tonni.
 
Allan Kiili sõnul võib laeva ehitusprotsessi tinglikult jagada kuueks olulisemaks etapiks – projekteerimine ja disain; metallitööde algus; kiilu panek; vette laskmine; käigukatsetused ning viimasena üleandmine tellijale.
 
Kiili kinnitusel ollakse uute parvlaevade hankega täpselt graafikus ning eeltööd ehitustegevuse alustamiseks on lõpetatud. Pisut enam kui kuu aja pärast algavad metallitööd ka Türgis Sefine laevatehases.
 
Uute parvlaevade kiilu asetamise tseremoonia on kavandatud 2015. aasta maikuusse. Parvlaevade veeskamine algab tänavuse aasta lõpus, aluste käigukatsetused algavad 2016. aasta suvel. Vastavalt laevatehastega sõlmitud lepingutele antakse parvlaevad Tallinna Sadamale üle 2016. aasta hilissuvel.
 
Mandri ja Eesti suursaarte vahelist liiklust 1. oktoobrist 2016 alustavad alused mahutavad kuni 700 reisijat, 150 sõiduautot või korraga kuni 12 autorongi ja vähemalt 66 sõiduautot.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0
Islandi kroon ISK 137,72 0
Jaapani jeen JPY 124,78 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,72 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,08 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,04 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,93 0
USA dollar USD 1,14 0.0616143
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,22 0
ERROR: Object template Companies is missing!

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!