Eeluuring andis rohelise tule Talsinki tunnelile

Sõit Tallinnast Helsingisse läbi tunneli kestaks pool tundi ning tunneli ehitamiseks pool vaja minevast tosinast miljardist peab tulema riikidelt, leidis Tallinna-Helsingi meretunneli tasuvuse eeluuring.

Eeluuringu seisukoht on, et Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel on igal juhul perspektiivikas ja nüüd saab asuda päris tasuvusuuringu teostamise kallale. Eeluuringust selgus, kust peab tulema raha tunneli ehitamiseks, kes sellest kasu saavad ja millal võiks tunnel valmida.

Tunneli ehitamine läheb maksma hinnanguliselt 8–12 miljardit eurot, selle hinna sees on ka tunneliotste ühendamine liikluse olemasolevate sõlmpunktidega. Selleks peavad Soome ja Eesti riik ning EL panustama ligi 50% vajaminevast summast ehk 4–6 miljardit eurot.

Uuring rõhutab, et tasuvusuuringu järgmises etapis on väga oluline taotleda õigeaegselt rahastust võimalikelt välistelt toetajatelt. Praegu on Taanis käsil sarnane projekt Fehmarn Belt, mille tänavu alanud ehitusest 40% maksab kinni Euroopa Liit. Fehmarn Belti tunnel, mis peaks ühendama Saksamaale kuuluva Fehmarni ja Taanile kuuluva Lollandi saare, on ka Tallinna ja Helsingi püsiühenduse ehitamisel praegu peamiseks eeskujuks.

Üheks tunneli rajamise eeltingimuseks on ka Rail Balticu projekti õnnestumine, mis oleks tunneli loogiline jätk selle Eesti-poolses otsas.

Äripäev on varem kirjutanud, et Eesti poolel on planeeritud suunata rong tunneli poole Ülemiste jaamast üle Peterburi maantee Iru elektrijaama kõrvalt mööda Saha-Loo tee äärt Viimsisse. Rong läheb maa alla mõned kilomeetrid enne mereni jõudmist, tunnelisuudmest Viimsis on Peterburi maanteeni umbes 5 kilomeetrit, Ülemistele mööda tulevast raudteed ligi 10 kilomeetrit.

Üks olulisimaid eesmärke on hoida reisi aeg kahe pealinna vahel võimalikult lühikesena. Hinnanguliselt ei tohiks sõidu kestus tunnelis ületada 30 minutit – Helsingist Tallinnasse saab tulevikus sama kiiresti, kui praegu kestab autosõit Sauelt või Kehrast Tallinnasse või siis vastavalt Hyvinkäält või Järvenpäält Helsingisse.

Tunneli ehitamine ei vähenda eeluuringu järgi laevareisijate hulka, pigem suurendab seda. Tänu liikluse tihenemisele kahe pealinna vahel kasvab üldine Soome ja Eesti vahet liikuv kauba ja reisijate voog nii palju, et koos sellega suureneb ka praegune laevareiside arv.

Soomlaste vaatevinklist on oluline see, et lähemale tulevad nii Ida-Euroopa kui Must meri, kuhu läbi tunneli saab märksa kiiremini kaupa vedada või reisida. Selle saavutamiseks on väga oluline, et tunnelist viiks edasi Rail Baltic.

Tunneli valmides tõuseb nii Eesti kui Soome majanduslik konkurentsivõime ja atraktiivsus, kui projekt saab teoks, on see maailma mastaabis märkimisväärne saavutus.

Meretunneli valmimine on võetud eesmärgiks mitte varem kui 2030ndatel. See muudaks Tallinna ja Helsingi ümbruskonna suureks pendelrände piirkonnaks, tekitaks uue kaksiklinna.

Tallinna-Helsingi meretunneli ehk Talsinkifix projekti tasuvuse eeluuringu viisid läbi nii Eesti kui Soome liiklusspetsialistid, erinevad konsultatsioonifirmad nii Rootsist, Soomest kui Eestist ning Tallinna ja Helsingi linnavalitsus.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.037336
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,46 0.071169
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.195041
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.021768
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.005327
Iisraeli seekel ILS 4,13 0
India ruupia INR 76,55 0.031363
Indoneesia ruupia IDR 15907,00 0.075495
Islandi kroon ISK 124,03 0.031453
Jaapani jeen JPY 132,03 0
Kanada dollar CAD 1,47 -0.167632
LAV rand ZAR 15,77 0.039336
Lõuna-Korea vonn KRW 1329,80 0
Malaysia ringgit MYR 4,96 -0.229399
Mehhiko peeso MXN 22,11 -0.030751
Norra kroon NOK 9,34 -0.063223
Poola slott PLN 4,23 -0.061375
Rootsi kroon SEK 9,59 0.013759
Rubla RUB 67,41 -0.065228
Rumeenia leu RON 4,59 0.013086
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.025078
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.00112
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.009555
Taani kroon DKK 7,44 0.00094
Tai baht THB 38,94 -0.025673
Tšehhi kroon CZK 25,75 0
Türgi liir TRY 4,32 -0.002316
Ukraina grivna UAH 31,24 0.031376
Ungari forint HUF 308,16 0.032461
USA dollar USD 1,18 0.025496
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0.144423
Valgevene rubla BRL 3,72 0.034983
Valgevene rubla BYN 23069,00 0.030352

Valdkonna töökuulutused