Omniva logistikadivisjoni juht Ardi Ratassepp kinnitas, et Omnival on loomulikult arendusosakond olemas, kuid igapäevases töös ollakse rohkem maa peal. „Oleme kursis, et drooniga saab pakke transportida, aga hetkel ei ole meil põhjust seda Eesti tingimustes üle testida,“ ütles Ratassepp.
Ratassepp selgitas, et logistikaäri on paljuski mahuefektiivne, ehk iga uus tehnoloogia tuleb investeeringuna taandada ühikutele, mida sellega käideldakse. Droonide puhul tuleb selle maksumus ja töös hoidmise kulud jagada saadetiste hulgale, mida sellega laiali viiakse. Drooni suutlikkus on aga viia korraga kohale üks saadetis. Ratassepa sõnul on lahendamata ka kontrollitud vastuvõtuprotsess. Saadetist sihtkohas maha pannes ei ole kindlustatud juhusliku hävinemise või varguse võimalus. „Omniva viib iga päev Eesti saartele saadetisi suuremas koguses ja kuluefektiivsem on viia seda maad mööda,“ nentis Ratassepp.
Samas möönas Ratassepp, et ka Omnival on kohti, kus saab uusi tehnoloogiaid rakendada. „Enamus on küll seotud sorteerimise ja töötlemisega, need masinad ja tehnoloogiad ei paista väljapoole välja. Mis aga peaks inimestele mingil hetkel silma jääma on erinevate elektri- ja spetsiaalsõidukite katsetamine. Usun nähtavas tulevikus täieneb meie kandevõrgus kasutatav tehnika vastavate masinatega,“ rääkis Ratassepp.