Eestimaalaste teadlikkus Rail Balticust on kasvanud

Rahvusvahelise kiirraudtee Rail Balticu ettevalmistamisest on teadlikud 74 protsenti Eesti elanikest ning 70 protsenti nendest hindab raudteeühenduse mõju Eestile positiivseks, selgus Faktum & Ariko värskest avaliku arvamuse uuringust.

Teadlikkus Rail Balticu projektist on võrreldes eelmise aasta augusti 71 protsendiga paranenud 3 protsendipunkti. Eestlastest on projektist kuulnud 84 protsenti ning mitte-eestlastest 50 protsenti. Samuti on suhteliselt suur teadlikkuse erinevus meeste (81 protsenti) ja naiste (67 protsenti) vahel.

Faktum & Ariko uuringute juhi Kalev Petti sõnul teavad vastajad, et Rail Baltic on Eestit Euroopaga ühendav kiirraudtee, vähem ollakse kursis detailsema infoga. "Kuigi projekti sisu ja eesmärki osatakse kirjeldada, ei ole inimestele üheselt selge näiteks raudteetrassi Eesti-sisene suund. Umbes pooled oskavad nimetada õigesti Tallinn-Pärnu suunda. Kõige ebaselgem on marsruudi temaatika mitte-eestlaste jaoks,” lausus uuringute juht.

70 protsenti Rail Balticust teadlikest hindab selle mõju Eestile positiivseks. Peamiste positiivsete mõjudena nimetati liikumisvabadust (parem reisida), kaubavedu (transiit) ja ühendust Euroopaga. Võimalike negatiivsete aspektidena nähakse eeskätt mõju maadele ja kodudele ning majandusliku kasu kaheldavust. “Trassi läbivate maakondade lõikes on pilt väga erinev. Kui Harjumaa ja Pärnumaa elanikest hindavad projekti mõju positiivseks koguni 80 protsenti, siis Raplamaa elanikest vaid 44 protsenti,” tõdes Petti.

Uuringu kohaselt peavad 41 protsenti Rail Balticust teadlikest projekti kohta jagatud infot piisavaks ning 47 protsenti ei pea piisavaks. “Võrreldes eelmise aasta augusti tulemustega, on suurenenud vastajate hulk, kelle jaoks infot projekti kohta ei ole piisavalt. Kuna teemat on avalikkuses üha aktiivsemalt käsitletud, siis on inimestel ilmselt tekkinud suurem huvi ja vajadus ka lisainfo järele,” lisas Kalev Petti.

Avaliku arvamuse uuringu viis läbi Faktum & Ariko telefoniküsitluse käigus perioodil 2.-12. detsembril 2014. Kokku küsitleti üle Eesti 1002 elanikku ning valimi koostamisel lähtuti põhimõttest, et see oleks esinduslik läbilõige Eesti ühiskonnast.

Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopa ning naaberriikide Läti ja Leeduga. Euroopa Liidu rahastuse toel jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mida alustatakse eeldatavasti aastatel 2017-2018.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.212018
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,65 0.375709
Hiina jüaan CNY 7,82 0.300261
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.237276
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.002663
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.133075
India ruupia INR 76,74 0.284233
Indoneesia ruupia IDR 15942,00 0.29569
Islandi kroon ISK 124,45 0.370991
Jaapani jeen JPY 133,23 0.908918
Kanada dollar CAD 1,47 -0.251109
LAV rand ZAR 16,01 1.591229
Lõuna-Korea vonn KRW 1334,40 0.345916
Malaysia ringgit MYR 4,98 0.237448
Mehhiko peeso MXN 22,27 0.691467
Norra kroon NOK 9,39 0.398919
Poola slott PLN 4,23 -0.030687
Rootsi kroon SEK 9,60 0.093609
Rubla RUB 67,72 0.386924
Rumeenia leu RON 4,59 0.058887
Singapuri dollar SGD 1,60 0.344827
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.09752
Šveitsi frank CHF 1,16 0.507296
Taani kroon DKK 7,44 -0.003089
Tai baht THB 39,09 0.359435
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.151438
Türgi liir TRY 4,34 0.56293
Ukraina grivna UAH 31,29 0.191781
Ungari forint HUF 308,07 0.003246
USA dollar USD 1,18 0.227769
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.41255
Valgevene rubla BRL 3,74 0.662002
Valgevene rubla BYN 23117,00 0.238487

Valdkonna töökuulutused