Kaubamaht Eesti Raudtee taristul vähenes eelmisel aastal ligikaudu 20%. Ühena kahest raudteetaristul tegutsevast kaubaveooperaatorist kaotas EVR Cargo eelmisel aastal vaid 0,85% oma kaubaveomahust. Teine kaubaveo operaator Eesti Raudtee taristul on E.R.S.
EVR Cargo nõukogu esimehe Andri Avila sõnul suutsid nad eelmisel aastal oma kaubamahte E.R.S.ist edukamalt hoida, kuna tegutsevad kaubaveo turul laiemalt. Kui E.R.S. on spetsialiseerunud ainult Eestit transiidina läbivale naftasaaduste veole Vopaki terminali, siis EVR Cargo teostab kõikide kaubagruppide vedu - nii transiitkaubale, kohalikele vedudele kui ka import-ekspordile. „See on võimaldanud veomahtu suhteliselt stabiilsena hoida,“ ütles Avila. Ta tõi näitena, et kui naftasaaduste veol toimus ka EVR Cargo veomahtudes eelmisel aastal mõningane langus (-5,7%), siis kompenseeris seda transiidina Eestit läbiv Venemaa väetis (+12%).
Alanud aasta osas Avila enam nii optimistlik ei ole. Ta ütles, et raudteel on konkurents ka Läti ja Leedu raudteedega. Kui nende raudteede tariifid odavnevad tänu kütusehinna langusele maailmaturul, siis Eestis toimub vastupidiselt mõningane kallinemine seoses aktsiisimäära kallinemisega vedurites kasutatavatele kütustele. „Sellest ja veel paarist muust põhjusest tulenevalt plaanime alanud aastal ligemale 10% veomahtude langust võrreldes 2014. aastaga,“ lausus Avila.