Rail Baltica trassikoridor tekitab põhja-Pärnumaal pahameelt

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad ei nõustu 20. novembril Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esitatud Rail Baltica raudteeühenduse trassieelistustega  põhja-Pärnumaa osas.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad on planeerimise käigus teinud korduvaid ettepanekuid Rail Baltica trassi paigutamiseks olemasolevasse raudteekoridori. Nelja valla juhid märkisid, et augustis pakkus Pärnu maavanem lahenduse, kus trass ei poolitanud külasid ning ei läbinud Taarikõnnu loodusala. See lahendus oli leitud omavalitsuste, elanike, planeerija ja looduskaitsjate vahelise kompromisslahendusena, mille tarbeks tegid kõik osapooled järeleandmisi. „Pakutud kompromisslahendusega mitte arvestamine annab piirkonna elanikele ja omavalitsustele selge signaali, et nende arvamus ei oma planeerimiseprotsessi käigus vähimatki tähtsust,“ kirjutavad vallajuhid oma pöördumises. „Lisaks jääb arusaamatuks, et millist tähtsust omab valitsuskabineti seisukoht tervikuna, sest planeerimisseadus annab küll valitsusele võimaluse maakonnaplaneering algatada, kuid ei anna vähimatki võimalust otsustada planeeringu lahenduste üle.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad kinnitavad, et jäävad varasema seisukoha juurde, et Rail Baltica trassikoridor peab paiknema olemaoleva raudteega võimalikult ühes koridoris, mis tekitab minimaalselt kahju nii inimestele kui looduskeskkonnale. „Leiame, et Rail Balticu raudteetrassi planeerimise ja uuringute faasis peab Põhja-Pärnumaal jätkama kahe trassikoridoriga (5C ja 5D). Vabariigi Valitsuse kinnitatud trassikoridor läbib 6km ulatuses Tootsi Suursood, mis ilma uuringuid teostamata ei tohiks seada eelistust antud trassikoridorile (5C), kuna ehitamise maksumus võib kujuneda võrreldes maavanema poolt pakutud  trassikoridoriga (5D) hiljem kallimaks,“ teatasid vallajuhid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0891663
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.1584535
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051143
Filipiinide peeso PHP 59,69 0.120779
Hiina jüaan CNY 7,81 0.0422838
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.1480962
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0848556
India ruupia INR 81,57 -0.2628844
Indoneesia ruupia IDR 16541,97 0.1590608
Islandi kroon ISK 139,80 -0.1571204
Jaapani jeen JPY 128,57 0.2182555
Kanada dollar CAD 1,52 0.0528053
LAV rand ZAR 16,21 -0.0326896
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,15 0.0869198
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1584451
Mehhiko peeso MXN 22,82 -0.1819908
Norra kroon NOK 9,72 0.1926921
Poola slott PLN 4,30 -0.0209302
Rootsi kroon SEK 10,36 0.7516531
Rumeenia leu RON 4,66 0.0580258
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1544302
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2207506
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2580301
Taani kroon DKK 7,46 0.0013399
Tai baht THB 37,16 0.0675838
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0928433
Türgi liir TRY 6,10 0.4431485
Ukraina grivna UAH 31,57 0.7014265
Ungari forint HUF 323,45 0.0061837
USA dollar USD 1,13 0.1767721
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.5533597
Valgevene rubla BYN 2,41 0.5640747
Vene rubla RUB 75,31 0.2342634

Valdkonna töökuulutused