Rail Baltica trassikoridor tekitab põhja-Pärnumaal pahameelt

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad ei nõustu 20. novembril Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esitatud Rail Baltica raudteeühenduse trassieelistustega  põhja-Pärnumaa osas.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad on planeerimise käigus teinud korduvaid ettepanekuid Rail Baltica trassi paigutamiseks olemasolevasse raudteekoridori. Nelja valla juhid märkisid, et augustis pakkus Pärnu maavanem lahenduse, kus trass ei poolitanud külasid ning ei läbinud Taarikõnnu loodusala. See lahendus oli leitud omavalitsuste, elanike, planeerija ja looduskaitsjate vahelise kompromisslahendusena, mille tarbeks tegid kõik osapooled järeleandmisi. „Pakutud kompromisslahendusega mitte arvestamine annab piirkonna elanikele ja omavalitsustele selge signaali, et nende arvamus ei oma planeerimiseprotsessi käigus vähimatki tähtsust,“ kirjutavad vallajuhid oma pöördumises. „Lisaks jääb arusaamatuks, et millist tähtsust omab valitsuskabineti seisukoht tervikuna, sest planeerimisseadus annab küll valitsusele võimaluse maakonnaplaneering algatada, kuid ei anna vähimatki võimalust otsustada planeeringu lahenduste üle.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad kinnitavad, et jäävad varasema seisukoha juurde, et Rail Baltica trassikoridor peab paiknema olemaoleva raudteega võimalikult ühes koridoris, mis tekitab minimaalselt kahju nii inimestele kui looduskeskkonnale. „Leiame, et Rail Balticu raudteetrassi planeerimise ja uuringute faasis peab Põhja-Pärnumaal jätkama kahe trassikoridoriga (5C ja 5D). Vabariigi Valitsuse kinnitatud trassikoridor läbib 6km ulatuses Tootsi Suursood, mis ilma uuringuid teostamata ei tohiks seada eelistust antud trassikoridorile (5C), kuna ehitamise maksumus võib kujuneda võrreldes maavanema poolt pakutud  trassikoridoriga (5D) hiljem kallimaks,“ teatasid vallajuhid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.259872
Brasiilia reaal BRL 4,46 -0.25927
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 62,21 -0.067472
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.1433398
Hongkongi dollar HKD 9,13 -0.2622779
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0609269
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.00945
India ruupia INR 79,72 -0.0614258
Indoneesia ruupia IDR 16758,27 0.0604246
Islandi kroon ISK 124,23 0.0241546
Jaapani jeen JPY 131,51 -0.0683891
Kanada dollar CAD 1,54 0.0975546
LAV rand ZAR 15,50 0.2211703
Lõuna-Korea vonn KRW 1315,96 0.2407069
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.048767
Mehhiko peeso MXN 22,04 0.0785542
Norra kroon NOK 9,51 0.0873316
Poola slott PLN 4,30 0.1419595
Rootsi kroon SEK 10,33 0.1931045
Rumeenia leu RON 4,65 0.0645606
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0062854
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0337534
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.0085771
Taani kroon DKK 7,45 -0.0080502
Tai baht THB 38,78 -0.1331407
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0386952
Türgi liir TRY 5,59 -0.1946046
Ukraina grivna UAH 30,52 -0.28294
Ungari forint HUF 323,76 0.0710908
USA dollar USD 1,16 -0.265889
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.2036778
Valgevene rubla BYN 2,30 -0.0303793
Vene rubla RUB 72,91 -0.1154815

Valdkonna töökuulutused