Rail Baltica trassikoridor tekitab põhja-Pärnumaal pahameelt

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad ei nõustu 20. novembril Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esitatud Rail Baltica raudteeühenduse trassieelistustega  põhja-Pärnumaa osas.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad on planeerimise käigus teinud korduvaid ettepanekuid Rail Baltica trassi paigutamiseks olemasolevasse raudteekoridori. Nelja valla juhid märkisid, et augustis pakkus Pärnu maavanem lahenduse, kus trass ei poolitanud külasid ning ei läbinud Taarikõnnu loodusala. See lahendus oli leitud omavalitsuste, elanike, planeerija ja looduskaitsjate vahelise kompromisslahendusena, mille tarbeks tegid kõik osapooled järeleandmisi. „Pakutud kompromisslahendusega mitte arvestamine annab piirkonna elanikele ja omavalitsustele selge signaali, et nende arvamus ei oma planeerimiseprotsessi käigus vähimatki tähtsust,“ kirjutavad vallajuhid oma pöördumises. „Lisaks jääb arusaamatuks, et millist tähtsust omab valitsuskabineti seisukoht tervikuna, sest planeerimisseadus annab küll valitsusele võimaluse maakonnaplaneering algatada, kuid ei anna vähimatki võimalust otsustada planeeringu lahenduste üle.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad kinnitavad, et jäävad varasema seisukoha juurde, et Rail Baltica trassikoridor peab paiknema olemaoleva raudteega võimalikult ühes koridoris, mis tekitab minimaalselt kahju nii inimestele kui looduskeskkonnale. „Leiame, et Rail Balticu raudteetrassi planeerimise ja uuringute faasis peab Põhja-Pärnumaal jätkama kahe trassikoridoriga (5C ja 5D). Vabariigi Valitsuse kinnitatud trassikoridor läbib 6km ulatuses Tootsi Suursood, mis ilma uuringuid teostamata ei tohiks seada eelistust antud trassikoridorile (5C), kuna ehitamise maksumus võib kujuneda võrreldes maavanema poolt pakutud  trassikoridoriga (5D) hiljem kallimaks,“ teatasid vallajuhid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.061435
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,28 0.19628
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.068717
Hongkongi dollar HKD 9,59 0.262354
Horvaatia kuna HRK 7,44 -0.014789
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.1362
India ruupia INR 78,25 0.062529
Indoneesia ruupia IDR 16334,00 -0.024482
Islandi kroon ISK 125,95 0.192509
Jaapani jeen JPY 135,81 -0.11033
Kanada dollar CAD 1,52 0.252649
LAV rand ZAR 14,94 0.622301
Lõuna-Korea vonn KRW 1306,90 -0.183304
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.245781
Mehhiko peeso MXN 22,83 0.226548
Norra kroon NOK 9,62 0.184712
Poola slott PLN 4,17 0.302753
Rootsi kroon SEK 9,84 0.225908
Rubla RUB 69,40 0.344109
Rumeenia leu RON 4,66 0.152488
Singapuri dollar SGD 1,62 0.148423
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.211174
Šveitsi frank CHF 1,17 0.111624
Taani kroon DKK 7,45 0.014101
Tai baht THB 39,13 0.204865
Tšehhi kroon CZK 25,42 0.264237
Türgi liir TRY 4,65 0.591113
Ukraina grivna UAH 35,55 0.478793
Ungari forint HUF 309,14 0.262705
USA dollar USD 1,23 0.281897
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.417591
Valgevene rubla BRL 3,94 0.254777
Valgevene rubla BYN 24845,00 0.233993

Valdkonna töökuulutused