Rail Baltica trassikoridor tekitab põhja-Pärnumaal pahameelt

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad ei nõustu 20. novembril Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esitatud Rail Baltica raudteeühenduse trassieelistustega  põhja-Pärnumaa osas.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad on planeerimise käigus teinud korduvaid ettepanekuid Rail Baltica trassi paigutamiseks olemasolevasse raudteekoridori. Nelja valla juhid märkisid, et augustis pakkus Pärnu maavanem lahenduse, kus trass ei poolitanud külasid ning ei läbinud Taarikõnnu loodusala. See lahendus oli leitud omavalitsuste, elanike, planeerija ja looduskaitsjate vahelise kompromisslahendusena, mille tarbeks tegid kõik osapooled järeleandmisi. „Pakutud kompromisslahendusega mitte arvestamine annab piirkonna elanikele ja omavalitsustele selge signaali, et nende arvamus ei oma planeerimiseprotsessi käigus vähimatki tähtsust,“ kirjutavad vallajuhid oma pöördumises. „Lisaks jääb arusaamatuks, et millist tähtsust omab valitsuskabineti seisukoht tervikuna, sest planeerimisseadus annab küll valitsusele võimaluse maakonnaplaneering algatada, kuid ei anna vähimatki võimalust otsustada planeeringu lahenduste üle.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad kinnitavad, et jäävad varasema seisukoha juurde, et Rail Baltica trassikoridor peab paiknema olemaoleva raudteega võimalikult ühes koridoris, mis tekitab minimaalselt kahju nii inimestele kui looduskeskkonnale. „Leiame, et Rail Balticu raudteetrassi planeerimise ja uuringute faasis peab Põhja-Pärnumaal jätkama kahe trassikoridoriga (5C ja 5D). Vabariigi Valitsuse kinnitatud trassikoridor läbib 6km ulatuses Tootsi Suursood, mis ilma uuringuid teostamata ei tohiks seada eelistust antud trassikoridorile (5C), kuna ehitamise maksumus võib kujuneda võrreldes maavanema poolt pakutud  trassikoridoriga (5D) hiljem kallimaks,“ teatasid vallajuhid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0185494
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0353765
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204551
Filipiinide peeso PHP 61,89 -0.0355337
Hiina jüaan CNY 7,96 -0.0351556
Hongkongi dollar HKD 9,01 -0.0366089
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0107907
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0524596
India ruupia INR 84,59 -0.0342705
Indoneesia ruupia IDR 17414,93 -0.0347856
Islandi kroon ISK 136,99 -0.0218946
Jaapani jeen JPY 129,51 -0.0077208
Kanada dollar CAD 1,50 0.0334046
LAV rand ZAR 16,37 -0.026261
Lõuna-Korea vonn KRW 1295,50 -0.0809842
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.0335366
Mehhiko peeso MXN 21,69 -0.029495
Norra kroon NOK 9,44 -0.0169434
Poola slott PLN 4,29 -0.0233019
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.018433
Rumeenia leu RON 4,66 0.0021447
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.025243
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0912617
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0174764
Taani kroon DKK 7,46 0.0026814
Tai baht THB 37,40 0.1496701
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0387087
Türgi liir TRY 6,43 0.1604636
Ukraina grivna UAH 32,08 -0.0348978
Ungari forint HUF 321,79 -0.0590099
USA dollar USD 1,15 -0.0347856
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.1196581
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0041322
Vene rubla RUB 75,35 0.0268164

Valdkonna töökuulutused