Kuidas aidata külmakraadide puhul tühjenenud autoakut

Tihti aetakse segamini akudega seotud probleemide põhjused ja tagajärjed. Ekslikult arvatakse tühjenenud aku puhul, et see tuleb välja vahetada.

Aku täielik tühjenemine selgub kõige sagedamini, kui on vaja kuhugi kiiresti sõita. Arvates, et peasüüdlane on aku, kiirustatakse selle väljavahetamisega, öeldakse autoosadega kauplevast ettevõttest AD Baltic. Paraku, kui ei ole teada tõeline põhjus, ei jätku ka uut akut kuigi kauaks – mõne aja pärast tabavad seda samasugused probleemid. Mõnikord tühjendab akusid väga kiiresti rohke elektritarbimisega seade – võimas heliaparatuur, lisatuled, soojendatavad istmed, mitu paigaldatud turvasüsteemi, ning eriti ahelas tekkinud vooluleke.

Isegi sellised pisiasjad, nagu määrdunud aku poolused suurendavad vastupanu elektrivoolu liikumisele klemmidesse ja raskendavad mootori käivitamist, selgitati AD Balticust. Sõites lühikesi vahemaid, on soovitatav välja lülitada mittevajalikud energiat tarbivad seadmed, et võimalikult palju elektrivoolu jääks aku laadimise jaoks. Ühendades 12-voldise pesaga „akuvalvuri“, saab jälgida aku laadimise taset ja aku õigeaegselt täis laadida. Kõik auto elektriseadmed, mis on sisse lülitatud ühel ja samal ajal, tarbivad kolm korda rohkem elektrit, kui auto generaator suudab toota, seega võetakse puuduv energiakogus akult.

Neil juhtudel, kui enne reisi selgub, et aku on täielikult tühi, on kõige tõhusam paigalt liikumise viis – „laenata" käivituskaablitega energiat teiselt autolt. Kuid sellise päästeoperatsiooni ajal, kui ühendatakse niinimetatud „krokodillid“, tekivad tugevad voolu kõikumised, mis võivad kahjustada auto kogu elektrisüsteemi. Seetõttu peaks energia jagamise ajal auto põlemissüsteem olema välja lülitatud.
Kui käivituskaableid ei ole, võib proovida mehaanilise käigukastiga autot käivitada, vedades seda puksiiriga. Sellisel juhul tuleb vältida riske, mis on seotud libeda tee ja jäätunud akendega. Pärast käigu sisselülitamist ja siduri vabastamist blokeeritakse veetava auto rattad, need hakkavad libisema, mistõttu võib auto „hüpata“ vastassuunavööndisse või jääda teel seisma risti. Lisaks segavad härmatanud aknaklaasid vahekauguse hindamist „päästja“ auto otsani ning raskendavad muude takistuste märkamist, mistõttu suureneb avariioht.

Veel üks vana ja nõrga aku päästmisviis – hoidmine soojas ruumis. Teades autoga seotud probleeme, mis hakkavad vaevama just külmal aastaajal, võib õhtul aku võtta välja ja tuua koju sooja ning viia hommikul tagasi „töökohta“. Kui seda pole võimalik teha, võib proovida soojendada akut kuumaveekotiga – akule asetatud kuumaveekott peaks selle soojendama umbes kümne minutiga.

Täiesti tühja akut ei ole võimalik laadida traditsioonilisel meetodil (st lootes, et piisab generaatori tööst). See tuleb täis laadida statsionaarselt, kõige parem on usaldada see spetsialisti kätte. Ülelaetud või mittetäielikult laetud aku teenimisaeg lüheneb mitu korda.

Tühja aku laadimine kestab vähemalt 20 tundi, kui seda tehakse köetavas ruumis. Oluline on teada, et aku tuleb pärast tühjenemist võimalikult kiiresti täis laadida. Vastasel juhul läheb ta rikki – keemilised reaktsioonid (sulfatiseerumine) mõjutavad plaate nii, et need ei saa energiat vastu võtta ega ära anda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.1232134
Brasiilia reaal BRL 4,31 -0.446284
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255754
Filipiinide peeso PHP 62,31 -0.3725318
Hiina jüaan CNY 8,00 -0.0424825
Hongkongi dollar HKD 9,07 0.0308703
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0539833
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.1564278
India ruupia INR 85,05 -0.4063613
Indoneesia ruupia IDR 17591,25 -0.0329033
Islandi kroon ISK 136,41 1.4879845
Jaapani jeen JPY 129,88 0.3864585
Kanada dollar CAD 1,50 -0.352417
LAV rand ZAR 16,37 -1.5581214
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,23 -0.6095279
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.0603023
Mehhiko peeso MXN 21,73 -0.3453653
Norra kroon NOK 9,42 -0.1345966
Poola slott PLN 4,29 -0.1514551
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.5239644
Rumeenia leu RON 4,66 0.0407734
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.2008032
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.25
Šveitsi frank CHF 1,15 0.3151261
Taani kroon DKK 7,46 0.0147477
Tai baht THB 37,61 -0.4594136
Tšehhi kroon CZK 25,80 -0.0271223
Türgi liir TRY 6,56 -2.0032267
Ukraina grivna UAH 32,32 0.0359006
Ungari forint HUF 321,61 -0.2883363
USA dollar USD 1,16 -0.0518135
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.5603668
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.4294303
Vene rubla RUB 75,65 -0.4289292

Valdkonna töökuulutused