Autor: Tanel Raig • 24. november 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maailma merekaubandust tabas kümnendi madalaim kasv

Merekaubandus kasvas eelmisel aastal 3,8%, mis on viimase kümnendi madalaim kasv.

UNCTAD teatas oma meretranspordi analüüsi kokkuvõttes, et merekaubandus ulatus eelmisel aastal ligikaudu 9,6 miljardi tonnini. Suurem osa kasvust tuli kuivlasti, sealhulgas puistkaupade 5,6%-lisest tõusust. Samal ajal suurenes konteinerterminalide läbilaskevõime 5,6%, kerkides 651,1 miljoni TEUni.

Maailma laevastiku kandevõime ulatus käesoleva aasta alguses 1,69 miljardi tonnini.

Eelmisel aastal oli tegemist viimase kümne aasta madalaima kasvuga ning 2014. aasta kohta on prognoos veelgi tagasihoidlikum. Põhjus peitub ajaloo ulatuslikumas laevaehituse madalseisus, mis tipnes kaks aastat tagasi. Samas näitas eelmine aasta esmakordselt peale 2008. aasta finantskriisi laevatellimuste elavnemist.

Kõige enam sõidab aluseid Panama, Libeeria, Marshalli saarte, Hong Kongi ja Singapuri lipu all, moodustades 56,5 protsendi kogu maailma laevastikust.

Eelmine aasta märksõnaks oli ka kaubaveduse madalad ja kõikuvad määrad. Peamised investeeringud tulid erasektorist. Pankadepoolne finantseerimine jäi ettevaatlikuks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077