Palo ütles konverentsil, et auto- ja bussijuhtide madal palgatase ei motiveeri noori auto- ja bussijuhina töötama ning seetõttu on tänastel juhtidel suhteliselt kõrge keskmine vanus. „Lähiajal võib see kaasa tuua kvaliteetse tööjõu defitsiidi,“ nentis ta.
Lahendusena pakkus minister laialdase palgaleppe sõlmimise, mis annab töötajatele kindluse ja usu rooli taha istumiseks. Ministeerium on kaalumas maakonna bussiveohangetel ühe hindamiskriteeriumina bussijuhtide palga hindamist, et kõrgemat tasu maksvad vedajad oleksid pakkumistel konkurentsivõimelisemad. „Pean mõistlikuks, et sarnane kokkulepe võiks rakenduda ka veonduses, kus tööandjad sõlmivad ametiühinguga sektori alampalga kokkuleppe. See vähendab sotsiaaldumpingut veotariifides ja motiveerib autojuhte,“ lisas Palo.
Autovedajate Aastakonverents toimus 15. oktoobril. Konverentsi toimumist toetasid Volvo Estonia, Neste Oil, EMT ja Lumikko.