Tee-ehitus vajab põhjalikumat järelevalvet

Tee-ehitajad tervitavad maanteameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.

PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjuseid otsima hakata. „Nad tegid väga õige sammu,“ ütles Kaljuvee. Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. „See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teedpidi minna,“ ütles ta.

Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. „Kui midagi juba teha, siis korralikult,“ ütles ta. Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. „Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,“ lisas ta.

Maurer märkis, et kui maanteamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu. Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivi killustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt. Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. „Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,“ ütles ta.

Maanteeamet uuris, miks uued teelõigud hakkavad lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et need ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.4567679
Brasiilia reaal BRL 4,24 -1.3257223
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,40 -0.2064067
Hiina jüaan CNY 7,47 -0.30942
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.6414347
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1395588
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.2982155
India ruupia INR 80,00 -0.1335797
Indoneesia ruupia IDR 16619,18 -0.1602201
Islandi kroon ISK 123,64 0.1782531
Jaapani jeen JPY 128,86 -1.3247569
Kanada dollar CAD 1,50 -0.4570747
LAV rand ZAR 14,53 -1.8527903
Lõuna-Korea vonn KRW 1260,89 -0.4641727
Malaysia ringgit MYR 4,66 -0.2826189
Mehhiko peeso MXN 22,88 -1.7234419
Norra kroon NOK 9,47 -0.2728297
Poola slott PLN 4,31 0.6419534
Rootsi kroon SEK 10,25 0.1886036
Rumeenia leu RON 4,62 -0.0151378
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.3424006
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0456361
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.3165098
Taani kroon DKK 7,45 0.0080569
Tai baht THB 37,54 -0.3345192
Tšehhi kroon CZK 25,82 0.5687573
Türgi liir TRY 5,35 -2.6118114
Ukraina grivna UAH 30,51 -0.4924341
Ungari forint HUF 318,96 0.4029212
USA dollar USD 1,17 -0.6788866
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.4181144
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.5759877
Vene rubla RUB 71,71 -0.5675586

Valdkonna töökuulutused