Tee-ehitus vajab põhjalikumat järelevalvet

Tee-ehitajad tervitavad maanteameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.

PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjuseid otsima hakata. „Nad tegid väga õige sammu,“ ütles Kaljuvee. Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. „See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teedpidi minna,“ ütles ta.

Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. „Kui midagi juba teha, siis korralikult,“ ütles ta. Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. „Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,“ lisas ta.

Maurer märkis, et kui maanteamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu. Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivi killustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt. Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. „Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,“ ütles ta.

Maanteeamet uuris, miks uued teelõigud hakkavad lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et need ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.088968
Brasiilia reaal BRL 4,38 -0.0342247
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0664622
Filipiinide peeso PHP 59,74 -0.0351394
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.1445253
Hongkongi dollar HKD 8,88 -0.0743076
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0447167
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.0187798
India ruupia INR 81,35 -0.3808661
Indoneesia ruupia IDR 16449,39 -0.8571205
Islandi kroon ISK 140,00 -0.0071423
Jaapani jeen JPY 128,94 0.1320183
Kanada dollar CAD 1,52 0
LAV rand ZAR 16,02 -0.0380534
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,92 -0.1283697
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.105148
Mehhiko peeso MXN 22,85 0.1362971
Norra kroon NOK 9,74 0.018479
Poola slott PLN 4,29 -0.0535843
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.0416328
Rumeenia leu RON 4,65 0.0129063
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1410618
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0333333
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093796
Tai baht THB 37,14 -0.2487228
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0154835
Türgi liir TRY 6,09 0.2223174
Ukraina grivna UAH 31,59 -0.0351238
Ungari forint HUF 322,59 -0.0371851
USA dollar USD 1,14 -0.0175963
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0482829
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0415628
Vene rubla RUB 75,36 -0.1105443

Valdkonna töökuulutused