Tee-ehitus vajab põhjalikumat järelevalvet

Tee-ehitajad tervitavad maanteameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.

PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjuseid otsima hakata. „Nad tegid väga õige sammu,“ ütles Kaljuvee. Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. „See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teedpidi minna,“ ütles ta.

Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. „Kui midagi juba teha, siis korralikult,“ ütles ta. Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. „Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,“ lisas ta.

Maurer märkis, et kui maanteamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu. Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivi killustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt. Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. „Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,“ ütles ta.

Maanteeamet uuris, miks uued teelõigud hakkavad lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et need ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0575779
Brasiilia reaal BRL 4,47 -0.0089397
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,94 -0.0082047
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.0089038
Hongkongi dollar HKD 8,98 -0.012253
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.009438
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.00956
India ruupia INR 80,16 -0.0087323
Indoneesia ruupia IDR 16702,28 -0.0087406
Islandi kroon ISK 122,64 0
Jaapani jeen JPY 126,37 -0.015824
Kanada dollar CAD 1,49 0.0401822
LAV rand ZAR 16,86 0.7341916
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,14 -0.0242292
Malaysia ringgit MYR 4,69 -0.0085199
Mehhiko peeso MXN 21,62 0.0523039
Norra kroon NOK 9,67 0.0248265
Poola slott PLN 4,30 0.232959
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0114652
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0191302
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2336449
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0614682
Taani kroon DKK 7,46 0.0013412
Tai baht THB 37,93 0.0817894
Tšehhi kroon CZK 25,70 0.1519757
Türgi liir TRY 6,81 -1.0559033
Ukraina grivna UAH 31,72 -0.0085103
Ungari forint HUF 322,58 0.0062004
USA dollar USD 1,14 -0.0174871
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.052189
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 76,59 -0.0086166

Valdkonna töökuulutused