Tee-ehitus vajab põhjalikumat järelevalvet

Tee-ehitajad tervitavad maanteameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.

PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjuseid otsima hakata. „Nad tegid väga õige sammu,“ ütles Kaljuvee. Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. „See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teedpidi minna,“ ütles ta.

Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. „Kui midagi juba teha, siis korralikult,“ ütles ta. Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. „Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,“ lisas ta.

Maurer märkis, et kui maanteamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu. Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivi killustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt. Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. „Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,“ ütles ta.

Maanteeamet uuris, miks uued teelõigud hakkavad lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et need ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.2286209
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.2059805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,69 0.0275656
Hiina jüaan CNY 7,96 -0.0565284
Hongkongi dollar HKD 8,99 0.0645434
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0673029
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.2312111
India ruupia INR 84,38 0.0747189
Indoneesia ruupia IDR 17417,20 0.094076
Islandi kroon ISK 136,11 0.6656312
Jaapani jeen JPY 128,66 -0.4949729
Kanada dollar CAD 1,50 0.0865801
LAV rand ZAR 16,45 0.2450054
Lõuna-Korea vonn KRW 1305,13 0.5570537
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.1195595
Mehhiko peeso MXN 22,22 -0.1299028
Norra kroon NOK 9,50 0.3931557
Poola slott PLN 4,29 0.0512749
Rootsi kroon SEK 10,36 0.4488087
Rumeenia leu RON 4,66 0.0235935
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.0505785
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.3619091
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0262812
Taani kroon DKK 7,46 -0.004022
Tai baht THB 37,67 0.2136366
Tšehhi kroon CZK 25,79 -0.1123204
Türgi liir TRY 6,62 1.8927785
Ukraina grivna UAH 32,27 0.2392188
Ungari forint HUF 322,44 -0.0093032
USA dollar USD 1,15 0.0610714
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.1030397
Valgevene rubla BYN 2,41 0.1331558
Vene rubla RUB 74,97 0.3258641

Valdkonna töökuulutused