Tee-ehitus vajab põhjalikumat järelevalvet

Tee-ehitajad tervitavad maanteameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.

PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjuseid otsima hakata. „Nad tegid väga õige sammu,“ ütles Kaljuvee. Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. „See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teedpidi minna,“ ütles ta.

Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. „Kui midagi juba teha, siis korralikult,“ ütles ta. Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. „Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,“ lisas ta.

Maurer märkis, et kui maanteamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu. Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivi killustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt. Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. „Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,“ ütles ta.

Maanteeamet uuris, miks uued teelõigud hakkavad lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et need ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 0.021427
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,94 0.254102
Hiina jüaan CNY 7,90 0.04306
Hongkongi dollar HKD 9,59 -0.067733
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.126481
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.858183
India ruupia INR 78,49 0.714183
Indoneesia ruupia IDR 16353,00 -0.055005
Islandi kroon ISK 125,54 -0.063684
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.147508
Kanada dollar CAD 1,52 0.003936
LAV rand ZAR 15,04 -0.394154
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,20 -0.069066
Malaysia ringgit MYR 4,85 0.012362
Mehhiko peeso MXN 23,01 -0.513215
Norra kroon NOK 9,66 -0.106847
Poola slott PLN 4,17 0.019181
Rootsi kroon SEK 9,86 0.316756
Rubla RUB 69,27 0.199626
Rumeenia leu RON 4,66 0.379302
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.129525
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.034859
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.379339
Taani kroon DKK 7,45 -0.016243
Tai baht THB 39,16 0.025542
Tšehhi kroon CZK 25,43 -0.422982
Türgi liir TRY 4,66 -0.150082
Ukraina grivna UAH 35,20 0.075055
Ungari forint HUF 308,67 -0.035624
USA dollar USD 1,23 -0.055449
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.392147
Valgevene rubla BRL 3,96 0.253414
Valgevene rubla BYN 24824,00 -0.064412

Valdkonna töökuulutused