Autorid: aripaev.ee reklaamtekst, Allikas: www.aripaev.ee • 23. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leedo firma sai disklahvi, aga jätkab

Mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamise hankele laekus tähtajaks üks pakkumine Vjatšeslav Leedo firmalt OÜ Väinamere Liinid, mis ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.

Seega alustab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) otseläbirääkimisi võimalike teenuse osutajatega, et leida vedaja Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidel. „Kindlasti jätkub ületuleva aasta sügisest saartega parvlaevaühendus vähemalt samas mahus kui praegu. Riigil on piisavalt aega, et leida lahendus,“ ütles MKMi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Jaak Kaabel.

Väinamere Liinid teatas, et on jätkuvalt huvitatud ka pärast 2016. aastat pakkuma parvlaevateenust nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa liinidel. “Kuigi meie hankepakkumine ei vastanud MKMi ootustele, siis oleme jätkuvalt valmis edasisteks läbirääkimisteks ja võimalikuks koostööks,” kinnitas Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk.

Ettevõte pakkus tulevikuks välja ka uued hinnastamismeetodid. Ühe edaspidise lahendusena nähakse pileti lihtsamat hinnastamist.“Tahame jõuda sellise parvlaevateenuse mudelini, kus kõik jalgsi reisijad saaksid praamiga tasuta sõita. Meie liinidel on nende reisijate osakaal, kes lähevad jala laeva peale 2-5 protsenti,” rääkis Treiel. “Tiheda liiklusintensiivsusega piirkonnas on mõistlik maksustada vaid autot,” selgitas Treiel, lisades, et praegu on ühes praamile sõitvas autos keskmiselt 1,8 inimest.

Teise võimalusena pakkus Treiel välja Saaremaa ja mandri ning Hiiumaa ja mandri vaheliste liinide hindade ühtlustamise. “Saaremaa ja Hiiumaa hindade vahe on hetkel 10 protsenti, ent kui hind oleks sama, saaks inimene osta ühe pileti ja sõita sellega kas Saaremaale või Hiiumaale,” sõnas Treiel.

Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.

Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.

Autor: aripaev. ee

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077