Rail Baltic hakkab minema läbi Kaunase

Täna Tallinnas toimunud töögrupi kohtumisel leppisid Eesti, Läti ja Leedu kokku raudteeühenduse Rail Balticu ühisettevõtte aktsionäride leppes.

Lepiti kokku, et raudtee ehitatakse samadele tehnilistele standarditele vastavalt Tallinnast Pärnu, Riia, Panaveþyse ja Kaunase kaudu Poolani. Kuna see ühendus on ka Euroopa Liidu abikõlbulik, siis esmajärjekorras liigutakse töödega edasi ning esitatakse rahastustaotlus sel liinil asutavate lõikude peale. Samuti jõuti üksmeelele selles, et Vilniuse-Kaunase haruliin on projekti osa, mida hakatakse ellu viima, kui see muutub euroliidu abikõlbulikuks.

Aktsionäride lepe peab saama heakskiidu ka liikmesriikide valitsustelt. Aktsionäride leppe allakirjutamiseni jõutakse eeldatavalt augustis, kui Lätis ja Eestis on loodud valdusettevõtted, kellest saavad ühisettevõtte aktsionärid.

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul kulgesid läbirääkimised pikalt ja põhjalikult ning lõpptulemus rahuldab kõiki osapooli. „Eelkõige on mul hea meel selle üle, et takistused ettevõtte loomiseks on kõrvaldatud ja saame edasi minna ettevõtte reaalse käivitamisega, muuhulgas selleks, et esitada järgmise aasta jaanuari lõpuks rahastustaotlus Euroopa Komisjonile,“ ütles ta.

Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome kirjutasid Rail Balticu ühisfirma loomise kavatsuste leppele alla mullu septembris. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Osale arutelus

  • aripaev. ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.049597
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0070394
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255741
Filipiinide peeso PHP 61,95 0.009687
Hiina jüaan CNY 7,94 0.0088118
Hongkongi dollar HKD 8,98 0.0077982
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.016178
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.014313
India ruupia INR 84,20 0.008314
Indoneesia ruupia IDR 17399,40 0.0087367
Islandi kroon ISK 134,71 -0.0074228
Jaapani jeen JPY 128,49 0.0155678
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0734067
LAV rand ZAR 16,53 -0.0060488
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,92 -0.0660127
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0042032
Mehhiko peeso MXN 21,93 0.0100322
Norra kroon NOK 9,48 0.0021103
Poola slott PLN 4,30 0.0185874
Rootsi kroon SEK 10,35 0.0115903
Rumeenia leu RON 4,67 0.042855
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.0189609
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0350877
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013407
Tai baht THB 37,38 0.0393386
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0348001
Türgi liir TRY 6,45 -0.1424259
Ukraina grivna UAH 32,08 0.008729
Ungari forint HUF 322,94 -0.1175306
USA dollar USD 1,15 0.0087321
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.1314661
Valgevene rubla BYN 2,42 0.033092
Vene rubla RUB 75,33 -0.0217672

Valdkonna töökuulutused