Rail Baltic hakkab minema läbi Kaunase

Täna Tallinnas toimunud töögrupi kohtumisel leppisid Eesti, Läti ja Leedu kokku raudteeühenduse Rail Balticu ühisettevõtte aktsionäride leppes.

Lepiti kokku, et raudtee ehitatakse samadele tehnilistele standarditele vastavalt Tallinnast Pärnu, Riia, Panaveþyse ja Kaunase kaudu Poolani. Kuna see ühendus on ka Euroopa Liidu abikõlbulik, siis esmajärjekorras liigutakse töödega edasi ning esitatakse rahastustaotlus sel liinil asutavate lõikude peale. Samuti jõuti üksmeelele selles, et Vilniuse-Kaunase haruliin on projekti osa, mida hakatakse ellu viima, kui see muutub euroliidu abikõlbulikuks.

Aktsionäride lepe peab saama heakskiidu ka liikmesriikide valitsustelt. Aktsionäride leppe allakirjutamiseni jõutakse eeldatavalt augustis, kui Lätis ja Eestis on loodud valdusettevõtted, kellest saavad ühisettevõtte aktsionärid.

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul kulgesid läbirääkimised pikalt ja põhjalikult ning lõpptulemus rahuldab kõiki osapooli. „Eelkõige on mul hea meel selle üle, et takistused ettevõtte loomiseks on kõrvaldatud ja saame edasi minna ettevõtte reaalse käivitamisega, muuhulgas selleks, et esitada järgmise aasta jaanuari lõpuks rahastustaotlus Euroopa Komisjonile,“ ütles ta.

Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome kirjutasid Rail Balticu ühisfirma loomise kavatsuste leppele alla mullu septembris. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Osale arutelus

  • aripaev. ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.2637674
Brasiilia reaal BRL 4,29 -0.1095061
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204572
Filipiinide peeso PHP 61,58 0.0828877
Hiina jüaan CNY 7,50 0.0093359
Hongkongi dollar HKD 9,23 -0.2066004
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0284537
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.1097433
India ruupia INR 80,18 0.0973758
Indoneesia ruupia IDR 16678,93 0.1987282
Islandi kroon ISK 123,42 0
Jaapani jeen JPY 129,76 -0.635577
Kanada dollar CAD 1,51 0.1192369
LAV rand ZAR 14,84 0.242579
Lõuna-Korea vonn KRW 1269,90 0.2470851
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599495
Mehhiko peeso MXN 23,32 0.1305573
Norra kroon NOK 9,50 0.116927
Poola slott PLN 4,29 0.2007563
Rootsi kroon SEK 10,24 0.0312711
Rumeenia leu RON 4,62 -0.0519009
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0570668
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0912721
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.2053037
Taani kroon DKK 7,45 -0.0161139
Tai baht THB 37,70 0.077258
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.1986755
Türgi liir TRY 5,59 1.5878212
Ukraina grivna UAH 30,60 -0.2038221
Ungari forint HUF 318,67 0.3116343
USA dollar USD 1,18 -0.2545825
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 0.2885578
Valgevene rubla BYN 2,34 -0.0341326
Vene rubla RUB 72,04 -0.099978

Valdkonna töökuulutused