Rail Baltic hakkab minema läbi Kaunase

Täna Tallinnas toimunud töögrupi kohtumisel leppisid Eesti, Läti ja Leedu kokku raudteeühenduse Rail Balticu ühisettevõtte aktsionäride leppes.

Lepiti kokku, et raudtee ehitatakse samadele tehnilistele standarditele vastavalt Tallinnast Pärnu, Riia, Panaveþyse ja Kaunase kaudu Poolani. Kuna see ühendus on ka Euroopa Liidu abikõlbulik, siis esmajärjekorras liigutakse töödega edasi ning esitatakse rahastustaotlus sel liinil asutavate lõikude peale. Samuti jõuti üksmeelele selles, et Vilniuse-Kaunase haruliin on projekti osa, mida hakatakse ellu viima, kui see muutub euroliidu abikõlbulikuks.

Aktsionäride lepe peab saama heakskiidu ka liikmesriikide valitsustelt. Aktsionäride leppe allakirjutamiseni jõutakse eeldatavalt augustis, kui Lätis ja Eestis on loodud valdusettevõtted, kellest saavad ühisettevõtte aktsionärid.

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul kulgesid läbirääkimised pikalt ja põhjalikult ning lõpptulemus rahuldab kõiki osapooli. „Eelkõige on mul hea meel selle üle, et takistused ettevõtte loomiseks on kõrvaldatud ja saame edasi minna ettevõtte reaalse käivitamisega, muuhulgas selleks, et esitada järgmise aasta jaanuari lõpuks rahastustaotlus Euroopa Komisjonile,“ ütles ta.

Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome kirjutasid Rail Balticu ühisfirma loomise kavatsuste leppele alla mullu septembris. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Osale arutelus

  • aripaev. ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.133786
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,09 0.219503
Hiina jüaan CNY 7,88 -0.259625
Hongkongi dollar HKD 9,57 -0.235706
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.047518
India ruupia INR 78,15 -0.422402
Indoneesia ruupia IDR 16337,00 -0.07951
Islandi kroon ISK 125,66 0.112331
Jaapani jeen JPY 135,43 -0.007383
Kanada dollar CAD 1,52 -0.148268
LAV rand ZAR 15,06 0.10104
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,50 0.283785
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.364722
Mehhiko peeso MXN 22,99 -0.046947
Norra kroon NOK 9,64 -0.141087
Poola slott PLN 4,17 0.088711
Rootsi kroon SEK 9,84 -0.174135
Rubla RUB 69,24 -0.057735
Rumeenia leu RON 4,66 -0.004293
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.043225
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.174378
Šveitsi frank CHF 1,18 0.0323
Taani kroon DKK 7,45 0.008055
Tai baht THB 39,11 -0.076647
Tšehhi kroon CZK 25,42 -0.023598
Türgi liir TRY 4,66 0.023599
Ukraina grivna UAH 35,12 -0.214518
Ungari forint HUF 309,14 0.132802
USA dollar USD 1,22 -0.318928
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.103188
Valgevene rubla BRL 3,95 -0.197298
Valgevene rubla BYN 24767,00 -0.213537

Valdkonna töökuulutused