Mürisep: areng meil jätkub

Paldiski Sadamate ASi nõukogu esimehe Aleksei Mürisepa sõnul on ettevõttel silme ees pikemaajalisem siht.

“Ega Sillamäe sadamal ei olnud ka algus väga optimistlik,” ütles Mürisep, kellel on usku, et investeeringud end ära tasuvad.

Kuidas on Ukrainas toimuvad sündmused teie ärile mõjunud?
Ukraina sündmused ei ole meie äri negatiivselt mõjutanud.

2012. aasta majandusaruanne näitab jätkuvalt kahjumit – üle viie miljoni euro. Kas siin on näha pööret paremusele?
Paldiski Sadamate AS ei olnud kasumis 2013. aastal ning arvatavasti ei jõua kasumisse ka 2014. aastal, sest oleme teinud väga suuri investeeringuid ja juba amortisatsioonikulu sööb suure osa kasumist. Pluss meil on peal veel väga kallid laenud.

Samas müügitulu kasvas jõudsalt?
Kui ainult seda vaadata, siis on asjad korras, kuid amortisatsiooni- ja intressikulud on väga suured. (Ettevõttel oli 2012. aasta lõpus intressikandvaid võlakohustusi kokku 46 miljonit ­eurot – toim). Samal ajal meil areng jätkub. Panime tööle veel ühe kai ro-ro-laevade jaoks, lisaks ehitame ladusid juurde. Raha tuleb investeerida, et lahendus oleks kompleksne.

Vaatate selles äris pikemat perspektiivi?
Loomulikult.

Kas sõiduautode veos Venemaale pole tagasilööke olnud?
Ei, kaubad liiguvad ja raha neil on. Kui vanasti osteti väga kalleid Mercedeseid – S-klassi, siis nüüd on rohkem hakatud ostma ka väiksema ja keskmise klassi Mercedeseid. Raha hakkab Venemaal ka keskklassini jõudma.

Majandusaasta aruandes kirjutate, et konventeerisite aktsiateks 10 miljonit eurot ­Briti Neitsisaartel registreeritud emaettevõttelt CNP Investment N.V. aastatel 2008–2010 võetud laene. Samuti käib laenuandjana läbi teine Briti Neitsisaarte firma CNP Financing B.V. Kas need on Aleksei Tšuletsi firmad?
Jah, loomulikult.

Liiguvad jutud, et nende firmade taga on hoopis Venemaa üks oligarhe Vladimir Lisin?
Ma mäletan seda lugu 6–7 aastat tagasi küll.

Need jutud ei vasta tõele?
Ei-ei.

Kas teil Põhjasadama müügi plaani ei ole?
Igal asjal on oma hind. Kui pakutakse nii palju, et pea hakkab ringi käima, siis miks mitte (hakkab naerma). Need on nii haruldased tehingud.

Ma olen kuulnud, et Tšulets elab nüüd rohkem Monacos ja võib-olla ühel hetkel ei viitsigi enam äriga tegeleda?
Ma ei tea… See ei ole vist päris õige jutt. See on tema jaoks tähtis projekt, ta ütleb alati, et see on kõige suurem asi, mis ta on elus teinud. Loomulikult, hea meelega leiaksime investorid, kes võtaksid natuke pinget maha. Mitte sellist investorit, kes tuleb ja ostab kõik ära, vaid sellist, kellega saaksime sadamat edasi arendada. Projekt on ilus, sadam on funktsionaalne. Väga suureks plussiks on, et siin on veel palju arenguruumi ning see oleks väga hea investeering firmale, kes tahab töötavat sadamat.

Te siis ei välista, et osa osalusest võiks kellelegi maha müüa?
Jah, ma arvan, et praegusel kujul oleme me väga atraktiivsed.

Kas otsite aktiivselt investorit?
Ma ei ütle, et ma otsiks, aga loomulikult, mul on tutvusi terves maailmas ja miks mitte.

Teie ettevõttega seoses tekib küsimus äriloogikast, et mille nimel te seda äri ajate, kui igal aastal saate ülisuuri kahjumeid?
Elame-näeme. Ega Sillamäe sadamal ei olnud ka algus väga optimistlik. Tiit Vähi nägi seal ikka väga palju vaeva, enne kui sai selle asjaga hakkama. Sillamäele plaanitakse veel ehitada, järelikult on see muutunud atraktiivseks ja nad teenivad investeeringud tagasi.

Paldiski Sadamate omanikfirmal, Hollandi Antillidel registreeritud CNP Investment ­N.V.-l, siis finantsvõimekust jätkub?
Jah.

Teil on olnud Venemaal Orenburgis Preobraženskneftis ka naftaäri?
Jah. Te olete ikka vaadanud üht-teist. (Naerab.) Preobraženskneft oli päris huvitav projekt. See oli ammu.

Kas Hollandi Antillide firmadesse on nendest aegadest siis kapital kogunenud?
Jah.

Praegu Teil Venemaal kütuseäri ei ole
Ega see Preobražensknefti projekt ei olnud kütuseäri, see oli rohkem geoloogiaga seotud. Nad tootsid toornaftat, aga see ei ole veel kütus.

Teie andsite neile miljoneid dollareid laenu ja kas vastu saite kütust?
See oli omaette projekt. Nagu Paldiski sadam, kus nullist ehitatakse midagi ilusat välja. Seal on lihtsalt teine tsükkel, sadama ehitamise tsükkel on palju pikem kui geoloogiaprojektidel.

Praegu Te seal projektis enam ei ole sees?
Ei, Preobraženskneftis ei ole enam ammu.

Osale arutelus

  • Koit Brinkman

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.078568
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,94 0.254102
Hiina jüaan CNY 7,88 -0.193771
Hongkongi dollar HKD 9,57 -0.277184
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.125136
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.021574
India ruupia INR 78,36 0.543528
Indoneesia ruupia IDR 16318,00 -0.268915
Islandi kroon ISK 125,98 0.284986
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.147508
Kanada dollar CAD 1,52 -0.206017
LAV rand ZAR 15,01 -0.548504
Lõuna-Korea vonn KRW 1299,60 -0.26859
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.228715
Mehhiko peeso MXN 22,98 -0.624764
Norra kroon NOK 9,63 -0.371742
Poola slott PLN 4,18 0.12708
Rootsi kroon SEK 9,82 -0.078731
Rubla RUB 69,10 -0.043397
Rumeenia leu RON 4,65 0.157324
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.154197
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.014618
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.08806
Taani kroon DKK 7,45 0.000536
Tai baht THB 39,12 -0.076628
Tšehhi kroon CZK 25,51 -0.086163
Türgi liir TRY 4,65 -0.201539
Ukraina grivna UAH 35,12 -0.141296
Ungari forint HUF 308,89 0.035624
USA dollar USD 1,22 -0.251967
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.069027
Valgevene rubla BRL 3,94 -0.190061
Valgevene rubla BYN 24590,00 -1.006441

Valdkonna töökuulutused