Rail Baltica trass lammutab Harjumaal kuni 33 hoonet

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul on tihedalt asustatud Harjumaal raske leida koridori, mis häiriks inim- ja looduskeskkonda võimalikult vähe. Sõltuvalt trassivalikust jääb kavandatavale raudteemaale ette kuni 33 elu- ja ärihoonet.

Kõige hõredamalt asustatud piirkondi läbivad Rail Balticu trassivariandid nr 10ndad (läbi plaanitava Nabala looduskaitseala) ja 13 B/C (mööduvad Nabalast sisemaa poolt).  50 meetri laiuse raudteemaa alla jääb nendel trassidel 2-3 hoonet. Kui arvestada 350 meetrist planeeringukoridori ehk raudteed koos lähialadega, siis jääb nendel trassidel raudtee mõjualasse vastavalt 34 ja 35 hoonet.

Hoopis rohkem hooneid jääb ette teistel trassivariantidel. Trass nr 13 a möödub Nabalast Tallinna poolt ning kõige tihedama asustusega aladele jäävad Tallinnale kõige lähemal olevad trassid nr 14ndad ja 12 A. Otseselt raudtee alla jääb neil trassidel vastavalt  10 hoonet trassil 13 a, 10-33 hoonet 14ndatel trassidel (sõltuvalt lõikude kombinatsioonist) ja trassile 12 A jääb 27 hoonet. 350 meetrisesse planeeringukoridori jääb vastavalt 237, 413 – 597 (sõltuvalt lõikude kombinatsioonist) ja 787 elu- ja ärihoonet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Riigikogus toimunud Rail Balticu toetusrühma koosolekul ütles Sirp, et ettevõtetel, kellelt võetakse raudtee ehitamisega ära näiteks jupp tootmismaad, on õigustatud ootus kompensatsioonile. Sirbi sõnul on praegu ettevalmistamisel ka hange, millega leitakse konsultant, kes analüüsiks, kas praegune kompensatsioonide süsteem on piisav või mitte. Samas ei võeta Sirbi kinnitusel trassi valikul aluseks, kui suur mingi trassi puhul oleks kompensatsiooni suurus. „Oleme trasside puhul arvesse võtnud trassi alla jääva maa hinna. Aga me ei tea trassile jäävate ettevõtete puhul, millised on nende kasumiootused jne,“ rääkis Sirp. Praegu nende kompensatsioonidega arvestatud. Neid analüüse hakatakse Sirbi väitel tegema alles siis, kui üks trass on välja valitud.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0126743
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0339805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,46 0
Hiina jüaan CNY 7,93 0
Hongkongi dollar HKD 9,20 0
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.1258645
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 16961,81 0
Islandi kroon ISK 124,50 0.0803859
Jaapani jeen JPY 130,53 0
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194729
LAV rand ZAR 15,69 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,50 0
Malaysia ringgit MYR 4,76 0
Mehhiko peeso MXN 22,29 0
Norra kroon NOK 9,58 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,37 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560475
Šveitsi frank CHF 1,16 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 39,04 0
Tšehhi kroon CZK 25,84 0
Türgi liir TRY 5,62 0.0801439
Ukraina grivna UAH 30,97 0
Ungari forint HUF 325,15 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 74,32 0

Valdkonna töökuulutused