Autor: Indrek Kald • 24. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

VKG suuromaniku lennufirma soovib 10x väiksemat trahvi

Tallinna-Kuressaare lennuliini teenindav AS Avies vaidlustas Saare maavanema poolt lennufirmale määratud 3300eurose leppetrahvi, nõudes selle pea kümnekordset vähendamist.

Viru Keemia Grupi suuromaniku Priit Piilmanniga seotud Avies juhtis vaides tähelepanu, et veebruaris hilinesid lennud üle 45 minuti kahel korral. Lepingu kohaselt on maavalitsusel õigus rakendada lennugraafikust kõrvalekaldumise eest 45 minutit kuni kaks korda leppetrahvi kuni 10% riiklikust toetusest ühele reisile, kirjutas Meie Maa.

"Lepingu järgi on toetus ühele reisile 1906 eurot, seega 10% sellest moodustab 190,60 eurot. See tähendab, et õiglane mõistlik rakendatav leppetrahv on kaks korda 190,60 eurot ehk 381,20 eurot," leidis Aviesi juht ja osanik Allan Soll.

Avies palus vaides maavanemal arvestada, et lennugraafikuis võib esineda muudatusi, sealhulgas seotuna meeskonna graafikute liigutamisega haigestumise tõttu ning seoses ühendatud lendudega.

“Vastavalt lepingule on vedaja kohustatud informeerima tellijat operatiivselt lennugraafiku muutmisest, kui väljalend viibib üle 45 minuti,” märkis Soll.

Lennufirma rõhutas oma kirjas, et on käitunud vastavalt lepingule ja edastanud teated kas e-kirja või faksi teel. Avies ei nõustunud maavanema väitega, et teavitusi e-posti teel võib lugeda ühepoolseiks ning lennugraafiku ajutised muudatused kooskõlastamata muudatusteks.

Maavanem Kaido Kaasik viitas leppetrahvi määranud korralduses, et Avies tegi veebruaris Tallinn-Kuressaare-Tallinn lennugraafikus muudatusi 11 lennul, ilma et oleks need kooskõlastanud. Muudatused tuleb lepingu järgi kooskõlastada maavalitsusega vähemalt kaks nädalat enne lendu.

Lisaks seadis maavalitsus kahtluse alla lennukimeeskonna graafikute liigutamise haigestumise ja töö- ning puhkeaja regulatsiooni tõttu, kuna ühtegi tõendit Avies selle kohta esitanud pole.

Maavalitsuse andmeil on lennugraafiku muudatuste põhjuseks Tallinna-Kuressaare ja Tallinna-Kärdla liinide teenindamine ühe lennukiga.

Saare maavalitsuse ühistranspordi peaspetsialist Merike Sõrm ütles Saarte Häälele, et kuna maavanem ja maasekretär on välislähetuses, teatab maavalitsus seisukoha pärast nende naasmist, järgmisel nädalal.

Aviesi suurosanikud on Allan Soll ja Priit Piilmann. Eelmise aastani kuulus omanikeringi ka Oliver Kruuda, nüüd on tema aktsiad SEB kliendikonto nimel.

Aviesi emafirmal Avies Holding on pea 82 000 euro suurune maksuvõlg, mis pole vaidlustatud ning mille kohta pole koostatud tasumisgraafikut. Suurema osa võlast moodustab tasumata sotsiaal- ja käibemaks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077