Arhitektid kutsuvad arutama Rail Baltica planeeringute üle

Eesti Arhitektide Liidule (EAL) teeb muret, et arhitekte ei ole kaasatud Rail Balticut puudutavatesse aruteludesse ja otsuste tegemisel ei ole peetud avalikke arutelusid. Olukorra parandamiseks korraldab EAL 27. märtsil avaliku vestlusõhtu.

„Eesti Arhitektide Liidule teeb tõsist muret, miks Rail Baltic kui äärmiselt oluline Eesti elukorraldust ja elanikke mõjutav ning suuri muutusi kaasa toov planeering on läbi viidud arhitekte kaasamata,“ teatab EAL oma pressiteates. Nende teatel on Eesti Arhitektide Liitu siiamaani kaasatud vaid Rail Balticu terminalide hoonete kavandamisse Pärnus ja Ülemistel, kuid terminalide asukoha ehk paremini linnaruumi sobivuse ja elanike kasutusmugavuse planeerimiseks pole piisavalt oma ala spetsialiste kaasatud. Liidu arvates on kõik arutelud ja otsused tehtud ministeeriumite tagatubades ilma avalikke arutelusid pidamata. EAL loodab murettekitavatele küsimustele vastuseid saada avalikul vestlusõhtul „Rail Baltic – kellele, milleks ja kuidas?“

Avalik vestlusõhtu toimub 27. märtsil kell 17:00 Okupatsioonide muuseumis (Toompea 8, Tallinn).

Arhitektide liidu kokku kutsutud vestlusõhtul räägivad lähemalt Rail Balticu ruumilise planeerimise teemal, trassi kulgemisest ning jaamade detailplaneeringutest Rail Balticu projektijuht ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Indrek Sirp ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna peaspetsialist Andres Lindemann.

Lühiülevaate Rail Balticu projekteerimise praegusest seisust annab? Hendrikson & Ko detailplaneeringute ja projekteerimise osakonna juhataja Jaanus Aavik.
Erikülalisena on arhitektid kutsunud vestlusõhtule esinema Soome VR Group arhitekti Pirjo Huvila, kes räägib, kuidas Rail Baltic Skandinaaviast vaadates tundub ning kas tegu on üldse atraktiivse projektiga.

Vestlusõhtu orienteeruv kestvus on kokku 2 tundi, mille esimeses osas on ettekanded ja teises osas avalik vestlusring esinejate ja publiku vahel. Vestlust modereerib arhitekt Toomas Paaver, kes töötas aastatel 2009-2010 üleriigilise planeeringuga Eesto 2013+ ning sealhulgas eeltöödega Rail Balticu kavandamiseks.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused