VAATA: milliseid investeeringuid plaanib MKM transpordis

Värskes transpordi arengukavas aastaiks 2014-20 on teiste plaanide seas uus Narva jõe sild, viietunnine uus rong Tallinnast Peterburi, Russalka ristmiku ja Vanasadama ühendustee, trammiliini pikendamine lennujaamani ning rendiratta propageerimine.

Homme läheb riigikogus kolmandale lugemisele ning suure tõenäosusega ka heakskiitmisele transpordi arengukava järgnevaks seitsmeks aastaks. Heakskiidu järel peab majandusministeerium esitama kolme kuu pärast rakenduskava.

"Loodame, et enne valimisi leiavad erakonnad siit mõtteid, mida oma programmidesse võtta ning prioriteetideks seada. Lisaks loodame, et see arengukava leiab rohkem lugejaid kui eelmised, sest helesiniste unistuste asemel püüdsime teha võimalikult konkreetse kava, mille järgi oleks võimalik probleeme ka reaalselt lahendada," rääkis ministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe.

Uues arengukavas annab tooni raudteetransporti panustamine, eriti oluline on see MKMi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Toomas Haidaku sõnul piirkondades, kus puudub tõmbekeskustega hea maanteeühendus, nagu näiteks Viljandi.

"Kuna Viljandisse ei vii Tallinnast head suurt maanteed, on korralik raudtee seal ülioluline. Sarnane on ka Valga-Tartu lõik, kus on samuti tähtis panustada raudteeühendusse," selgitas ta.

Äripäev tegi väljavõtte homme riigikogus arutlusele mineva arengukava tähtsamatest teemadest ning plaanidest aastani 2020:

1. Rahvusvahelised reisi- ja kaubaühendused

- Lennujaama ja vanasadama ühendamine omavahel ja kesklinnaga. Lennujaama puhul pikendada trammiliini, mistarvis ostetaks ka uhiuued trammid.

- Tallinna-Peterburi ja Tallinna-Tartu-Riia rongiühenduse arendamine, et aastaks 2020 oleks Tallinna-Peterburi vahemaa läbitav uue rongiga viie tunniga. Kui lätlased on lõpetanud Valka-Riia raudteeühenduse rekonstrueerimise, saab hakata taastama Lõuna-Eesti otseühendust Riiaga.

- Reidi tee välja ehitamine ehk Põhja väilast ühe osa ümber korraldamine nii, et Vanasadama ja Russalka ristmiku vahele saaks ehitada potentsiaalselt uue ühendustee.

- Idapiiri läbilaskevõime suurendamine. Kuigi piirijärjekorrad on tänu elektroonilisele järjekorrasüsteemile hulga väiksemad kui varem, pole piiri enda läbilaskevõime sellest suurenenud. Pikemas perspektiivis tähendab see üle Narva jõele uue silla ehitamist.

2. Ühistransport

- Reisirongiliikluse teenuse taseme tõstmine, seal hulgas liikumiskiirus tõstmine vähemalt 120 kilomeetrini tunnis, et pikki vahemaid oleks kõige mõttekam läbida just rongiga. Plaanis tõsta väljumiste sagedust, et see tõuseks ka edaspidi kooskõlas nõudlusega.

- Saartega parema laevaühenduse tagamine või praeguse vähemalt samas mahus jätkamine. Selleks lõpetatakse juba alustatud investeeringud nii laevadesse kui sadamatesse.

- Üleminek varasemalt maakondliku ühistranspordi põhimõttelt regionaalsele ehk suurematele piirkondadele, sest 15 maakonna baasil ühistransporti korraldada on asjatu killustamine.

- Ligipääsu parandamine rongipeatustele ning eelkõige puuetega inimestele parema ligipääsu tagamine.

- Piletisüsteemide ühendamine ning eraldi tähelepanu tõmbekeskuste ja sinna tööl käivate elanike koduvaldade ühistranspordipiletite võimalikult suurele integreerimisele, näiteks Tallinnas ja Raplamaal.

3. Maanteeliiklus

- Viia aastaks 2020 liikluses hukkunute arv aasta keskmisena alla 50. Selleks on ette nähtud spetsiaalsed tegevused 2015. aastal algavas liiklusohutusprogrammis.

4. Liikumiskeskkond

- Säästvate liikumisviiside eelistamine ehk planeerimine hierarhias: jalgsi > rattaga > ühistranspordiga > autoga.

- Intelligentsete transpordisüsteemide arendamine, sealhulgas rendiauto ja rendiratta teenuste propageerimine ning juhita auto kasutuse õigusraamistiku välja töötamine.

Plaanitud suurinvesteeringud:

Euroopa Liidu finantseeringud Eesti transporti aastail 2014-20:

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0571937
Brasiilia reaal BRL 4,40 0.4472027
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511247
Filipiinide peeso PHP 59,96 0.3329875
Hiina jüaan CNY 7,83 0.1151086
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.0450349
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1517656
Iisraeli seekel ILS 4,27 0.2464847
India ruupia INR 81,56 -0.1138924
Indoneesia ruupia IDR 16485,27 -0.6408665
Islandi kroon ISK 140,02 0.0071423
Jaapani jeen JPY 129,03 0.2019104
Kanada dollar CAD 1,52 0.2306425
LAV rand ZAR 16,16 0.8103505
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,04 0.1158458
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.0399563
Mehhiko peeso MXN 22,94 0.5285347
Norra kroon NOK 9,74 0.042091
Poola slott PLN 4,29 -0.0023298
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.1907362
Rumeenia leu RON 4,65 0.0064531
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0128238
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.1222222
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1151054
Taani kroon DKK 7,46 -0.0053598
Tai baht THB 37,23 -0.0126242
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0309669
Türgi liir TRY 6,10 0.4084052
Ukraina grivna UAH 31,59 -0.0468317
Ungari forint HUF 323,19 0.1487404
USA dollar USD 1,14 0.0879817
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0060354
Valgevene rubla BYN 2,41 0.1496259
Vene rubla RUB 75,59 0.1944465

Valdkonna töökuulutused