KONFLIKT: Millal võib vedaja kasutada pandiõigust

Ekspedeerimisfirma NBI Logistic sai eelmisel suvel kohtutest lõpliku otsuse, millega ettevõtte omaniku Jüri Šehhovtsovi sõnul on antud veofirmadele õigus teostada pandiõigust ilma nõude olemasoluta.

NBI Logistic ja Allante Transport vaidlesid neli aastat kohtus, kas Allante Transpordil (vedajal) oli õigus kasutada pandiõigust. Vaidlus lõppes, kui Riigikohus keeldus teist korda NBI Logisticu ja kauba tegeliku omaniku kaebust menetlusse võtmast. „Me ei vaidlusta, et vedajal on pandiõigus. Aga pandiõigus peab tekkima ainult siis kui on olemas mingi nõue veo tellija suhtes,“ on Šehhovtsov selgitanud ühel valdkonna erialaliitude ümarlaual, mis arutas vaidluse kohtuotsusest tekkida võivaid tagajärgi veonduses. „See on pretsedent, mis toob kaasa palju probleeme ekspedeerijate ja vedajate suhetses“, lisas ta.

CMR konventsiooni ekspert Renee Mahla sõnul on tegemist väga huvitava juhtumiga, kus juriidiliselt lihtsa nõksuga võitis vaidluse vedaja, kuigi pretsedent on vastupidine.

20. veebruaril toimuval Transpordikindlustuse konverentsil toimuval arutelul annavad vaidluse osapooled, juristid, eksperdid ja erialaliidu juht selgust, kuidas peavad toimunud kohtuvaidluse valguses edaspidi käituma ekspedeerijad, kauba omanikud ja vedajad, et pandiõigust ei rakendataks vääralt. Arutelus „Pandiõigus: millal võib vedaja arestida ekspedeerija kauba? Miks jääb lõpuks kannatajaks kauba omanik?“ osalevad NBI Logistic omanik Jüri Šehhovtsov ja jurist Deniss Belov, ELEA juhatuse esimees Alvar Tõruke, Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat Kai Amos ja CMR Konsultant OÜ juhataja Renee Mahl.

Kogu konverentsi programmiga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0643335
Brasiilia reaal BRL 4,28 -0.3215284
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102286
Filipiinide peeso PHP 61,49 -0.058509
Hiina jüaan CNY 7,49 -0.109364
Hongkongi dollar HKD 9,21 -0.4121191
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0528427
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0668003
India ruupia INR 80,22 0.1410701
Indoneesia ruupia IDR 16657,53 0.0701676
Islandi kroon ISK 123,49 0.0567169
Jaapani jeen JPY 128,70 -1.4472777
Kanada dollar CAD 1,51 0.145734
LAV rand ZAR 14,79 -0.0695979
Lõuna-Korea vonn KRW 1267,31 0.0426281
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.0535263
Mehhiko peeso MXN 23,33 0.1997011
Norra kroon NOK 9,51 0.2001454
Poola slott PLN 4,30 0.4458658
Rootsi kroon SEK 10,28 0.5032688
Rumeenia leu RON 4,63 0.0583885
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.0634075
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1597262
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.6073567
Taani kroon DKK 7,45 0.0268565
Tai baht THB 37,66 -0.0111506
Tšehhi kroon CZK 25,76 0.3311258
Türgi liir TRY 5,68 3.3848057
Ukraina grivna UAH 30,58 -0.2628489
Ungari forint HUF 318,89 0.3808864
USA dollar USD 1,17 -0.4837067
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 -0.0117779
Valgevene rubla BYN 2,34 -0.2090622
Vene rubla RUB 72,27 0.2193691

Valdkonna töökuulutused