KONFLIKT: Millal võib vedaja kasutada pandiõigust

Ekspedeerimisfirma NBI Logistic sai eelmisel suvel kohtutest lõpliku otsuse, millega ettevõtte omaniku Jüri Šehhovtsovi sõnul on antud veofirmadele õigus teostada pandiõigust ilma nõude olemasoluta.

NBI Logistic ja Allante Transport vaidlesid neli aastat kohtus, kas Allante Transpordil (vedajal) oli õigus kasutada pandiõigust. Vaidlus lõppes, kui Riigikohus keeldus teist korda NBI Logisticu ja kauba tegeliku omaniku kaebust menetlusse võtmast. „Me ei vaidlusta, et vedajal on pandiõigus. Aga pandiõigus peab tekkima ainult siis kui on olemas mingi nõue veo tellija suhtes,“ on Šehhovtsov selgitanud ühel valdkonna erialaliitude ümarlaual, mis arutas vaidluse kohtuotsusest tekkida võivaid tagajärgi veonduses. „See on pretsedent, mis toob kaasa palju probleeme ekspedeerijate ja vedajate suhetses“, lisas ta.

CMR konventsiooni ekspert Renee Mahla sõnul on tegemist väga huvitava juhtumiga, kus juriidiliselt lihtsa nõksuga võitis vaidluse vedaja, kuigi pretsedent on vastupidine.

20. veebruaril toimuval Transpordikindlustuse konverentsil toimuval arutelul annavad vaidluse osapooled, juristid, eksperdid ja erialaliidu juht selgust, kuidas peavad toimunud kohtuvaidluse valguses edaspidi käituma ekspedeerijad, kauba omanikud ja vedajad, et pandiõigust ei rakendataks vääralt. Arutelus „Pandiõigus: millal võib vedaja arestida ekspedeerija kauba? Miks jääb lõpuks kannatajaks kauba omanik?“ osalevad NBI Logistic omanik Jüri Šehhovtsov ja jurist Deniss Belov, ELEA juhatuse esimees Alvar Tõruke, Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat Kai Amos ja CMR Konsultant OÜ juhataja Renee Mahl.

Kogu konverentsi programmiga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1421157
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0449843
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051146
Filipiinide peeso PHP 61,74 0.105398
Hiina jüaan CNY 7,95 -0.0891893
Hongkongi dollar HKD 8,98 -0.0534152
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0080763
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0262198
India ruupia INR 84,28 -0.0438825
Indoneesia ruupia IDR 17421,89 0.1210287
Islandi kroon ISK 135,20 -0.0073959
Jaapani jeen JPY 128,97 -0.2552204
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0999001
LAV rand ZAR 16,45 0.2358634
Lõuna-Korea vonn KRW 1300,48 0.1987826
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.0209754
Mehhiko peeso MXN 22,24 -0.0125857
Norra kroon NOK 9,47 0.0507298
Poola slott PLN 4,29 0.0955577
Rootsi kroon SEK 10,32 0.0533142
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0064346
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0569008
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.067858
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0087604
Taani kroon DKK 7,46 -0.0053626
Tai baht THB 37,66 0.2000681
Tšehhi kroon CZK 25,81 -0.0309849
Türgi liir TRY 6,49 0.0077005
Ukraina grivna UAH 32,17 -0.0434943
Ungari forint HUF 322,58 0.0341117
USA dollar USD 1,15 -0.0348979
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.1545595
Valgevene rubla BYN 2,40 0.0083222
Vene rubla RUB 74,73 0.0020074

Valdkonna töökuulutused