KONFLIKT: Millal võib vedaja kasutada pandiõigust

Ekspedeerimisfirma NBI Logistic sai eelmisel suvel kohtutest lõpliku otsuse, millega ettevõtte omaniku Jüri Šehhovtsovi sõnul on antud veofirmadele õigus teostada pandiõigust ilma nõude olemasoluta.

NBI Logistic ja Allante Transport vaidlesid neli aastat kohtus, kas Allante Transpordil (vedajal) oli õigus kasutada pandiõigust. Vaidlus lõppes, kui Riigikohus keeldus teist korda NBI Logisticu ja kauba tegeliku omaniku kaebust menetlusse võtmast. „Me ei vaidlusta, et vedajal on pandiõigus. Aga pandiõigus peab tekkima ainult siis kui on olemas mingi nõue veo tellija suhtes,“ on Šehhovtsov selgitanud ühel valdkonna erialaliitude ümarlaual, mis arutas vaidluse kohtuotsusest tekkida võivaid tagajärgi veonduses. „See on pretsedent, mis toob kaasa palju probleeme ekspedeerijate ja vedajate suhetses“, lisas ta.

CMR konventsiooni ekspert Renee Mahla sõnul on tegemist väga huvitava juhtumiga, kus juriidiliselt lihtsa nõksuga võitis vaidluse vedaja, kuigi pretsedent on vastupidine.

20. veebruaril toimuval Transpordikindlustuse konverentsil toimuval arutelul annavad vaidluse osapooled, juristid, eksperdid ja erialaliidu juht selgust, kuidas peavad toimunud kohtuvaidluse valguses edaspidi käituma ekspedeerijad, kauba omanikud ja vedajad, et pandiõigust ei rakendataks vääralt. Arutelus „Pandiõigus: millal võib vedaja arestida ekspedeerija kauba? Miks jääb lõpuks kannatajaks kauba omanik?“ osalevad NBI Logistic omanik Jüri Šehhovtsov ja jurist Deniss Belov, ELEA juhatuse esimees Alvar Tõruke, Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat Kai Amos ja CMR Konsultant OÜ juhataja Renee Mahl.

Kogu konverentsi programmiga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 0.006494
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,16 0.327641
Hiina jüaan CNY 7,88 -0.184903
Hongkongi dollar HKD 9,58 -0.073006
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.006736
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.111668
India ruupia INR 78,34 -0.18132
Indoneesia ruupia IDR 16352,00 0.012232
Islandi kroon ISK 125,66 0.112331
Jaapani jeen JPY 135,74 0.221508
Kanada dollar CAD 1,53 0.059045
LAV rand ZAR 15,07 0.173498
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,90 0.391164
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.218421
Mehhiko peeso MXN 23,05 0.176051
Norra kroon NOK 9,66 0.077795
Poola slott PLN 4,18 0.179821
Rootsi kroon SEK 9,85 -0.087321
Rubla RUB 69,27 -0.024537
Rumeenia leu RON 4,66 0.038645
Singapuri dollar SGD 1,62 0.111152
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.00225
Šveitsi frank CHF 1,18 0.187853
Taani kroon DKK 7,45 0.005102
Tai baht THB 39,18 0.102197
Tšehhi kroon CZK 25,43 0
Türgi liir TRY 4,67 0.227409
Ukraina grivna UAH 35,17 -0.06677
Ungari forint HUF 309,12 0.126323
USA dollar USD 1,22 -0.114194
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.27161
Valgevene rubla BRL 3,95 -0.048059
Valgevene rubla BYN 24803,00 -0.068493

Valdkonna töökuulutused