KONFLIKT: Millal võib vedaja kasutada pandiõigust

Ekspedeerimisfirma NBI Logistic sai eelmisel suvel kohtutest lõpliku otsuse, millega ettevõtte omaniku Jüri Šehhovtsovi sõnul on antud veofirmadele õigus teostada pandiõigust ilma nõude olemasoluta.

NBI Logistic ja Allante Transport vaidlesid neli aastat kohtus, kas Allante Transpordil (vedajal) oli õigus kasutada pandiõigust. Vaidlus lõppes, kui Riigikohus keeldus teist korda NBI Logisticu ja kauba tegeliku omaniku kaebust menetlusse võtmast. „Me ei vaidlusta, et vedajal on pandiõigus. Aga pandiõigus peab tekkima ainult siis kui on olemas mingi nõue veo tellija suhtes,“ on Šehhovtsov selgitanud ühel valdkonna erialaliitude ümarlaual, mis arutas vaidluse kohtuotsusest tekkida võivaid tagajärgi veonduses. „See on pretsedent, mis toob kaasa palju probleeme ekspedeerijate ja vedajate suhetses“, lisas ta.

CMR konventsiooni ekspert Renee Mahla sõnul on tegemist väga huvitava juhtumiga, kus juriidiliselt lihtsa nõksuga võitis vaidluse vedaja, kuigi pretsedent on vastupidine.

20. veebruaril toimuval Transpordikindlustuse konverentsil toimuval arutelul annavad vaidluse osapooled, juristid, eksperdid ja erialaliidu juht selgust, kuidas peavad toimunud kohtuvaidluse valguses edaspidi käituma ekspedeerijad, kauba omanikud ja vedajad, et pandiõigust ei rakendataks vääralt. Arutelus „Pandiõigus: millal võib vedaja arestida ekspedeerija kauba? Miks jääb lõpuks kannatajaks kauba omanik?“ osalevad NBI Logistic omanik Jüri Šehhovtsov ja jurist Deniss Belov, ELEA juhatuse esimees Alvar Tõruke, Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat Kai Amos ja CMR Konsultant OÜ juhataja Renee Mahl.

Kogu konverentsi programmiga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0569692
Brasiilia reaal BRL 4,43 0.0519856
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,08 0.0499625
Hiina jüaan CNY 7,83 0.0536782
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.0597944
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.1526883
Iisraeli seekel ILS 4,27 -0.0046822
India ruupia INR 81,28 0.0529315
Indoneesia ruupia IDR 16539,86 0.05287
Islandi kroon ISK 139,04 0.0143864
Jaapani jeen JPY 127,99 -0.0156238
Kanada dollar CAD 1,52 0.1183665
LAV rand ZAR 16,33 0.0471886
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,01 0.2780273
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0295265
Mehhiko peeso MXN 22,79 0.0829988
Norra kroon NOK 9,81 -0.0265092
Poola slott PLN 4,28 -0.0256859
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0136237
Rumeenia leu RON 4,65 0.0258314
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0256838
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.111309
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0177557
Taani kroon DKK 7,47 0.0053576
Tai baht THB 37,18 -0.0387178
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0116419
Türgi liir TRY 6,10 0.1559601
Ukraina grivna UAH 31,63 0.0528229
Ungari forint HUF 323,35 0.0742781
USA dollar USD 1,14 0.0616958
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.1798777
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0249325
Vene rubla RUB 75,61 -0.0641055

Valdkonna töökuulutused