KONFLIKT: Millal võib vedaja kasutada pandiõigust

Ekspedeerimisfirma NBI Logistic sai eelmisel suvel kohtutest lõpliku otsuse, millega ettevõtte omaniku Jüri Šehhovtsovi sõnul on antud veofirmadele õigus teostada pandiõigust ilma nõude olemasoluta.

NBI Logistic ja Allante Transport vaidlesid neli aastat kohtus, kas Allante Transpordil (vedajal) oli õigus kasutada pandiõigust. Vaidlus lõppes, kui Riigikohus keeldus teist korda NBI Logisticu ja kauba tegeliku omaniku kaebust menetlusse võtmast. „Me ei vaidlusta, et vedajal on pandiõigus. Aga pandiõigus peab tekkima ainult siis kui on olemas mingi nõue veo tellija suhtes,“ on Šehhovtsov selgitanud ühel valdkonna erialaliitude ümarlaual, mis arutas vaidluse kohtuotsusest tekkida võivaid tagajärgi veonduses. „See on pretsedent, mis toob kaasa palju probleeme ekspedeerijate ja vedajate suhetses“, lisas ta.

CMR konventsiooni ekspert Renee Mahla sõnul on tegemist väga huvitava juhtumiga, kus juriidiliselt lihtsa nõksuga võitis vaidluse vedaja, kuigi pretsedent on vastupidine.

20. veebruaril toimuval Transpordikindlustuse konverentsil toimuval arutelul annavad vaidluse osapooled, juristid, eksperdid ja erialaliidu juht selgust, kuidas peavad toimunud kohtuvaidluse valguses edaspidi käituma ekspedeerijad, kauba omanikud ja vedajad, et pandiõigust ei rakendataks vääralt. Arutelus „Pandiõigus: millal võib vedaja arestida ekspedeerija kauba? Miks jääb lõpuks kannatajaks kauba omanik?“ osalevad NBI Logistic omanik Jüri Šehhovtsov ja jurist Deniss Belov, ELEA juhatuse esimees Alvar Tõruke, Advokaadibüroo Amos vandeadvokaat Kai Amos ja CMR Konsultant OÜ juhataja Renee Mahl.

Kogu konverentsi programmiga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0575779
Brasiilia reaal BRL 4,47 -0.0089397
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,94 -0.0082047
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.0089038
Hongkongi dollar HKD 8,98 -0.012253
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.009438
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.00956
India ruupia INR 80,16 -0.0087323
Indoneesia ruupia IDR 16702,28 -0.0087406
Islandi kroon ISK 122,64 0
Jaapani jeen JPY 126,37 -0.015824
Kanada dollar CAD 1,49 0.0401822
LAV rand ZAR 16,86 0.7341916
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,14 -0.0242292
Malaysia ringgit MYR 4,69 -0.0085199
Mehhiko peeso MXN 21,62 0.0523039
Norra kroon NOK 9,67 0.0248265
Poola slott PLN 4,30 0.232959
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0114652
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0191302
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2336449
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0614682
Taani kroon DKK 7,46 0.0013412
Tai baht THB 37,93 0.0817894
Tšehhi kroon CZK 25,70 0.1519757
Türgi liir TRY 6,81 -1.0559033
Ukraina grivna UAH 31,72 -0.0085103
Ungari forint HUF 322,58 0.0062004
USA dollar USD 1,14 -0.0174871
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.052189
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 76,59 -0.0086166

Valdkonna töökuulutused