Endel Siff sisenes LNG ärisse

Kütusetransiidiäriga rikkaks saanud Endel Siffist sai Sillamäe sadamasse plaanitava gaasiterminali projekti vedaja.

Eelmisel nädalal omandas Siffi ettevõte OÜ Primos poole terminali arendaja OÜ Sillgas osakutest ning ühtlasi sai Siffist ettevõtte juhatuse liige.

Siffi sõnul näeb ta Sillamäe gaasiterminali projektis perspektiivi ning see on ka teiste sarnaste projektidega võrreldes kõige kaugemale jõudnud.

Ehkki mitu Äripäeva konsulteerinud allikat märkisid, et puhtalt kommertsalustel, ilma toetusteta ei ole võimalik Eestisse rajada LNG-terminali, siis Siffi kinnitusel on see täiesti teostatav. Samuti on tema sõnul olemas investorite huvi ning ehitusel loodetakse kopp maasse lüüa veel sellel aastal.

"Minu meelest mitte," arvas Paldiskisse gaasiterminali rajada sooviv Heiti Hääl küsimuse peale, kas ilma toetuseta on võimalik sellist terminali rajada. "Aga ega ei peagi suutma kõiki äriplaane läbi näha," lisas Hääl.

Siffi sõnul näeb ettevõtte äriplaan esimeses etapis ette veeldatud maagaasi LNG vastuvõtmist ja selle pumpamist gaasisüsteemi. Perspektiivis võib aga rääkida ka vastupidisest suunast, kus Venemaalt toru kaudu tulev maagaas veeldatakse Sillamäel ning laaditakse laevadele.

Siffi äripartneriteks OÜs Sillgas on läbi ettevõtete Toomas Niinemäe, Aat Kuum ja Ulrica Steen. Viimase nimel võib olla tema isa, kinnisvaraäris kõrbenud ja 2011. aastal pankroti järel ärikeeldu saanud Ivar Alti osalus. Alt ja Kuum on olnud varemgi Sifi äripartnerid ning nende teed on erimeelsuste tõttu ka lahku läinud.

Lisaks olid Kuum ja Steen paari aasta tagusel Tallinna soojahankel odavaima pakkumise teinud OÜ Maardu Elektrijaam taga. Toona lükkas Tallinna Küte nende pakkumuse ebareaalse äriplaani tõttu tagasi.

"Maardu Elektrijaama äriplaan on teostamatu, riiulifirma on andnud lubaduse, et fikseerib 10-15 aastaks gaasihinna praegusest turuhinnast kolm korda madalamal tasemel," kommenteeris Tallinna Elektrijaama suuromanik Kristjan Rahu siis Postimehele.

Kuum aga kinnitas vastu, et tal on olemas lepingud tarnijatega ning  nende äriplaan toetubki sellele, et kui Sillamäele tuleb veeldatud maagaasi terminal, siis gaasi hind langeb.

Kuni eelmise reedeni Sillgasi juhatusse kuulunud kunagine Iru elektrijaama juhataja Toomas Niinemäe ei soovinud ettevõtte plaane tutvustada, sõnades, et nüüdsest kommenteerib Sillgasi tegemisi Siff.

Siff: Võtame Gazpromiga ühendust

Endel Siff ütles intervjuus, et gaasiterminali äriplaan näeb ette alternatiivi pakkumist gaasiga varustamisel ning kindlasti võetakse sel teemal ühendust ka Vene riigi osalusega gaasiettevõttega Gazprom.

Millest tekkis Teil huvi projekti vastu? Sillamäe gaasiterminali projekt on teiste sarnaste projektidega võrreldes kõige kaugemale jõudnud ja ma asusin tööle, et seda projekti edasi viia.

Mis on projekti äriplaan? Me pakume alternatiivi Eesti ja ümberkaudse regiooni gaasiga varustamisel. Pakume logistikaettevõttena kõikidele soovijatele võimalust LNG vastuvõtuks ja süsteemi pumpamisel.

Veeldatud maagaasi hakkate ka kohapeal tootma? Toru pidi tulevat maagaasi on võimalik veeldada ja eksportida.

See tähendab, et Venemaalt tuleb mööda toru gaas Sillamäe sadamasse ja seal veeldatakse? Perspektiivis on selline tegutsemisskeem võimalik, kuid praegu selle vastu huvi ja turg puudub. Esimeses etapis näeb äriplaan ette LNG-gaasi vastuvõtmist ja selle pumpamist gaasisüsteemi. 

Olete sel teemal Venemaal Gazpromiga rääkinud? Veel ei ole, aga kindlasti võtame ühendust.

Kui Paldiski projekt peaks saama Euroopa Liidu rahalist toetust ja see ehitatakse valmis, kas Sillamäe projektil on siis üldse perspektiivi? Äriplaanis me ei arvesta toetustega, sest on täiesti võimalik töötada ka vabal turul. Kunagi räägiti, et ilma riigi osaluseta ei saa Eestisse ehitada ühtegi naftaterminali. Täna on neid mitmeid. Ega Sillgasi projekt ei välista teiste terminalide rajamist regioonis.

Gaasiterminal nõuab väga suuri investeeringuid? Jah, täpselt nii.

Kas pangad on üldse… (katkestab küsimuse) Ei ole pangad. Selleks on turul teised  finantseerimisinstrumendid ja juba on finantseerijate poolt projekti vastu huvi olemas.

Kas need finantseerijad võiksid olla näiteks ida poolt? Kui te mõtlete Singapuri, siis miks mitte.

Aga Venemaalt?  Vara on sellest rääkida. Kui lepingud on sõlmitud, teeme selle ka avalikuks.

Te vaatate siis Singapuri poole? Vaatan, kuid selles mõttes mul pea pöörleb 360 kraadi.

Millal võiks ehituseks minna? Ma oleks rahul, kui selle aasta lõpuks oleks kopp maasse löödud.

Millised on Teie suhted Aat Kuuma ja Ivar Altiga? Nad on minu äripartnerid läbi oma firma.

Ajalugu meenutades on Teil nendega olnud teravamaid suhteid? Vastab tõele. Ma sain kutse projektis osaleda ja meie omavahelised suhted on praegu täpselt ära reguleeritud. Et kuidas käib otsustamisprotsess ning millistel tingimustel ma olen valmis töötama.

Teil selle projektiga tegeledes silm särab? Ma näen selles perspektiivi. Seal on küll igasuguseid probleeme, aga selleks on meeskond, et probleemidega tegeleda.

Mis on praegu kõige suurem probleem? Ei olegi suuri probleeme. Samm-sammult tuleb edasi minna. Suur töö on tehtud. Keskkonnamõjude hindamine on vastu võetud. Praegu lõpetame tehnilist projekti. Selle kõrvale saame teha äriplaani ja siis paneme paika investeerimisplaani.

Kas Eesti ja Soome vahele on gaasitoru vaja? Ma arvan, et see on hädavajalik.

Osale arutelus

  • Koit Brinkman

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.079882
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,18 0.356693
Hiina jüaan CNY 7,89 -0.043059
Hongkongi dollar HKD 9,61 0.248221
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.16869
India ruupia INR 78,67 0.239042
Indoneesia ruupia IDR 16377,00 0.165137
Islandi kroon ISK 125,82 0.239003
Jaapani jeen JPY 135,84 0.295344
Kanada dollar CAD 1,53 0.169262
LAV rand ZAR 15,05 0.02393
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,10 0.253106
Malaysia ringgit MYR 4,85 -0.088604
Mehhiko peeso MXN 23,06 0.226911
Norra kroon NOK 9,65 0.014606
Poola slott PLN 4,17 0.055145
Rootsi kroon SEK 9,86 -0.0358
Rubla RUB 69,40 0.174648
Rumeenia leu RON 4,66 0.038645
Singapuri dollar SGD 1,62 0.129677
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.078751
Šveitsi frank CHF 1,18 0.243104
Taani kroon DKK 7,45 -0.000268
Tai baht THB 39,19 0.127746
Tšehhi kroon CZK 25,44 0.055063
Türgi liir TRY 4,66 0.057924
Ukraina grivna UAH 35,28 0.238953
Ungari forint HUF 308,83 0.03239
USA dollar USD 1,23 0.198208
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.232469
Valgevene rubla BRL 3,96 0.290888
Valgevene rubla BYN 24879,00 0.237711

Valdkonna töökuulutused