Parvlaevaliikluse tulevik pole veel üheselt selge

Riigikogu liikmed esitasid 3. detsembril arupärimise parvlaevaliikluse tuleviku kohta. Rahandusminister vastas sellele eile.

Kas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on Teie poole pöördunud, et arutada nelja laeva soetamise rahastamisskeemi?

Vastus on jah. 26. septembril teatavasti arutas asja ka valitsuskabinet.

Kas nelja parvlaeva soetamise skeem ei lähe riigiabi põhimõtete alla? Kas hange pole mitte lootusetult hilinenud?

Riigiabi põhimõtte alla minemist tuleb kontrollida, selleks tuleb konsulteerida Euroopa Komisjoniga ja see voli on majandusministeeriumil. Kui ta peaks minema selle piirangu alla, tuleb riigiabi luba taotleda, selles ei ole midagi liiga ebatavalist.

30. september on see viimane tähtaeg, et 1. oktoobriks asi ära teha. Selles ei saa nüüd lõpuni kindel olla. Valitsuskabinet muidugi avaldas ka kahtlust selles suhtes. Juhul kui ei õnnestu, tuleb majandusministeeriumil üks vahehange korraldada
ja alternatiiviks on ikkagi hilisema valmimistähtajaga laevade ehitamine. Aga ei saa ju ka välistada, et olemasolevate laevade omanikud konkursil osalevad.

Riigikogu suurendas parv laeva dotatsioone 600 000 euro võrra eesmärgiga tihendada liinigraafikuid. Majandusministeerium ei ole järginud sihtfinantseeringu kasu tamist.

Kõigepealt, liinigraafikuid on tihendatud. Konkreetsed numbrid võiks teile üle kinnitada majandusministeerium. Aga raha andmine riigieelarvest on eeldus, see ei ole kohustus kogu raha ära kasutada. Eks ikka peab raha kasutamise otstarbekust kogu aeg hindama ja vaatama, milline on tegelik vajadus.

Ma ei usu, et riigikogu siin raha eraldades oli täpsem, kui suudab olla jooksvalt selle põhjal majandusministeerium. Nii et raha on kulutatud otstarbekalt, ja kui kõik ei ole hästi kulutatud, siis järelikult on saadud paremini või vähemaga hakkama.

Osale arutelus

  • Äripä ev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 0.021427
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,94 0.254102
Hiina jüaan CNY 7,90 0.04306
Hongkongi dollar HKD 9,59 -0.067733
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.126481
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.858183
India ruupia INR 78,49 0.714183
Indoneesia ruupia IDR 16353,00 -0.055005
Islandi kroon ISK 125,54 -0.063684
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.147508
Kanada dollar CAD 1,52 0.003936
LAV rand ZAR 15,04 -0.394154
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,20 -0.069066
Malaysia ringgit MYR 4,85 0.012362
Mehhiko peeso MXN 23,01 -0.513215
Norra kroon NOK 9,66 -0.106847
Poola slott PLN 4,17 0.019181
Rootsi kroon SEK 9,86 0.316756
Rubla RUB 69,27 0.199626
Rumeenia leu RON 4,66 0.379302
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.129525
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.034859
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.379339
Taani kroon DKK 7,45 -0.016243
Tai baht THB 39,16 0.025542
Tšehhi kroon CZK 25,43 -0.422982
Türgi liir TRY 4,66 -0.150082
Ukraina grivna UAH 35,20 0.075055
Ungari forint HUF 308,67 -0.035624
USA dollar USD 1,23 -0.055449
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.392147
Valgevene rubla BRL 3,96 0.253414
Valgevene rubla BYN 24824,00 -0.064412

Valdkonna töökuulutused