Parvlaevaliikluse tulevik pole veel üheselt selge

Riigikogu liikmed esitasid 3. detsembril arupärimise parvlaevaliikluse tuleviku kohta. Rahandusminister vastas sellele eile.

Kas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on Teie poole pöördunud, et arutada nelja laeva soetamise rahastamisskeemi?

Vastus on jah. 26. septembril teatavasti arutas asja ka valitsuskabinet.

Kas nelja parvlaeva soetamise skeem ei lähe riigiabi põhimõtete alla? Kas hange pole mitte lootusetult hilinenud?

Riigiabi põhimõtte alla minemist tuleb kontrollida, selleks tuleb konsulteerida Euroopa Komisjoniga ja see voli on majandusministeeriumil. Kui ta peaks minema selle piirangu alla, tuleb riigiabi luba taotleda, selles ei ole midagi liiga ebatavalist.

30. september on see viimane tähtaeg, et 1. oktoobriks asi ära teha. Selles ei saa nüüd lõpuni kindel olla. Valitsuskabinet muidugi avaldas ka kahtlust selles suhtes. Juhul kui ei õnnestu, tuleb majandusministeeriumil üks vahehange korraldada
ja alternatiiviks on ikkagi hilisema valmimistähtajaga laevade ehitamine. Aga ei saa ju ka välistada, et olemasolevate laevade omanikud konkursil osalevad.

Riigikogu suurendas parv laeva dotatsioone 600 000 euro võrra eesmärgiga tihendada liinigraafikuid. Majandusministeerium ei ole järginud sihtfinantseeringu kasu tamist.

Kõigepealt, liinigraafikuid on tihendatud. Konkreetsed numbrid võiks teile üle kinnitada majandusministeerium. Aga raha andmine riigieelarvest on eeldus, see ei ole kohustus kogu raha ära kasutada. Eks ikka peab raha kasutamise otstarbekust kogu aeg hindama ja vaatama, milline on tegelik vajadus.

Ma ei usu, et riigikogu siin raha eraldades oli täpsem, kui suudab olla jooksvalt selle põhjal majandusministeerium. Nii et raha on kulutatud otstarbekalt, ja kui kõik ei ole hästi kulutatud, siis järelikult on saadud paremini või vähemaga hakkama.

Osale arutelus

  • Äripä ev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,47 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,94 0
Hiina jüaan CNY 7,86 0
Hongkongi dollar HKD 8,98 -0.0033417
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0161795
Iisraeli seekel ILS 4,18 0
India ruupia INR 80,16 0
Indoneesia ruupia IDR 16703,74 0
Islandi kroon ISK 122,65 0.0081539
Jaapani jeen JPY 126,38 -0.007912
Kanada dollar CAD 1,49 0.0133941
LAV rand ZAR 16,86 0.7150751
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,18 -0.0211028
Malaysia ringgit MYR 4,69 0
Mehhiko peeso MXN 21,60 -0.0018515
Norra kroon NOK 9,66 -0.0268953
Poola slott PLN 4,30 0.1397754
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.006688
Rumeenia leu RON 4,65 0.0150463
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0318837
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.1780151
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0614682
Taani kroon DKK 7,46 0.0067061
Tai baht THB 37,93 0.0604187
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0467617
Türgi liir TRY 6,84 -0.6114653
Ukraina grivna UAH 31,73 0
Ungari forint HUF 322,60 0.0124008
USA dollar USD 1,14 -0.0174871
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 76,60 0

Valdkonna töökuulutused