Autor: Tanel Raig • 20. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuue valla juhid leppisid kokku Rail Baltica trassi

Jõelähtme, Rae, Kiili, Saku, Kose ja Kohila valdade juhid otsustasid Harjumaa territooriumil Rail Balticu reisiliikluseks eelistada olemasolevat raudtee koridori, kaubavedudeks pakuti alates Sakust välja uut trassialternatiivi.

„Kuna uues harjumatus asukohas kulgeva raudteega kaasneb palju probleeme, siis leiti, et mõistlik on rajada raudtee juba olemasoleva transporditaristu juurde,“ vahendas Rae vallavanem Mart Võrklaev omavalitsuste ühist seisukohta.

Reisirongide osas eelistavad Harjumaa vallad trassialternatiivi 12 A, mis võimaldab Tallinna, Saku ja Kohila elanikel kasutada uut trassi ka kohaliku reisiliikluse jaoks.

Kaubavedude osas on tekkinud olukord, kus Tallinn ei soovi Muuga sadamast lähtuvat kaubavedu läbi linna. Kuue valla esindajad teevad Rail Balticu juhtkomiteele ettepaneku kavandada seetõttu raudteelõik Sakust kuni Lagedini kogu ulatuses Tallinna ringtee kõrvale.  Sealt edasi Muuga sadamasse ja perspektiivsesse Helsingi tunnelisse kulgeks liiklus juba kaardile kantud trassivariandi 11B järgi. Tulevikus saab samadel rööbastel Tallinna ringtee joonel liikuda ka kohalik reisirong, mis ühendaks Harjumaa tõmbekeskusi. Samuti võimaldaks pakutud lahendus Rail Balticu kaubakoridori hõlpsalt Paldiski sadamaga ühendada. Selleks vajalik koridor on Saku ja Saue valdade üldplaneeringutes olemas.

„Jõelähtme, Rae, Kiili, Saku, Kose ja Kohila valla omavalitsuste esindajad leppisid kokku, et edaspidi tegutsetakse protsessis ühiselt ning ollakse valmis kaasama kõiki omavalitsusi, kes on Rail Balticu trassi rajamisega seotud,“ nentis Saku vallavolikogu esimees Tanel Ots.  „Jaanuari alguses esitame juhtkomiteele uue välja pakutud trassivariandi tehnilised soovitused.“

Kuue valla ühise pöördumise olulised punktid:

* Rail Balticu reisirongi lõpp-peatus peaks olema kavandatavas Ülemiste reisiterminalis (jõudes sinna trassilt 12A), kuid kaubaveod suunduksid Muugale ringteed pidi.* Omavalitsuste eelistatud trassivariandil 12A peab toimima ka kohalik reisirongiliiklus, et ringtee äärde jäävad tugevad tõmbekeskused  saaksid omavahel ühistranspordiga ühendatud. See  looks tingimused ettevõtluse arenguks.*12 A trassivariandile jäävate Saku, Kiisa ja Kohila alevike osas tuleb raudtee kavandada selliselt, et see ei lõikaks asulat pooleks ega muudaks oluliselt inimeste väljakujunenud liikumisharjumusi. Raudtee tuleb tiheasustuses suunata kas tunnelisse või paigutada postidele.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077