Reedel toimunud Autovedajate Aastakonverentsil ütles Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhataja asetäitja Kaido Lemendik, et veondussektori maksukuulekuse tõstmisel tahetakse võtta eeskujuks Soome, kus tänavu kevadel pandi veo tellijale vastutus vedaja õiguskuulekuse eest. Transpordisektoris on probleemiks ümbrikupalk ja käibemaksu pettused. Lemendiku sõnul on maksuhalduril olemas andmed autoveo sektori kohta. Tasumata käibemaksu summa transpordisektoris on pea 4 miljonit eurot, arvestus hõlmab nii maismaatransporti kui torutransporti.
„Ettevõtjatega kohtumine planeeriti, et arutada milline on Soomes selle seaduse mõju ettevõtjatele. Kui nad näevad sarnase nõude kehtestamisest kasu ka Eestis, saaksime juba tegevust kaaluda. Siin võiksime teha koostööd ettevõtjatega seadusemuudatuse asjus,“ kirjeldas Lemendik Autoettevõtete Liiduga kohtumise tagamaid.
Tellija vastutust plaanib uude autoveoseadusesse sisse kirjutada ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Näiteks tahetakse tellija kohustuseks muuta vedaja tegevusloa olemasolu kontrollimine. Uus autoveoseadus tahetakse vastu võtta järgmise aasta jooksul, et see hakkaks kehtima 2015. aastast.