Autor: Ave Lepik • 31. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maanteeamet: iga kuu tabatakse bussiroolist purjus juht

Eile kogunenud liikluskomisjon muretseb olukorra pärast sõitjateveol – liiga palju purjus juhte tabatakse reisijaid vedava bussi roolist.

Aasta üheksa kuu jooksul juhtus Eestis 995 (2012. a 1041) inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 49 (71) ja sai vigastada 1237 (1303) inimest. Kui hukkunute arv on tuntavalt vähenenud, siis nii õnnetuste kui neis vigastada saanute arv on vähenenud vaid 5% võrra. Samas tabatakse iga kuu bussiroolist üks kuni kaks purjus juhti, vahendas maanteeamet.

Viimase 12 kuu jooksul, eelmise aasta oktoobrist selle aasta septembrini on liiklusõnnetustes hukkunud 65 liiklejat. Tervel eelmisel aastal kokku hukkus Eestimaa teedel 87 inimest.

Maanteeamet andis komisjonile ülevaate valupunktidest ühistranspordis. Lisaks tabatud joobes juhtidele on küllalt sagedased ka töö- ja puhkeaja nõuete rikkumised.

Komisjon toetas maanteeameti ettepanekut rakendada sõitjate ohutuse tagamiseks nõuet, et sõitjaid vedavad bussid peavad olema varustatud alkolukuga. Kontrolli tagamiseks töö- ja puhkeaja nõuete täitmise üle võiks sõitjatevedu korraldavatel vedajatel olla kohustus kasutada ka alla 50 km pikkustel liinidel sõidumeerikut.

Komisjon arutas ka õuealade temaatikat – paljud õuealad, mis on tähistatud vaid liiklusmärkidega, ei vasta õuealale nõuetele. Sõidukijuhid ei pea kinni õuealal kehtivatest liiklusreeglitest ning jalakäijatele on loodud petlik ootus ohutusele, mis tegelikult ei ole tagatud.

Komisjon soovitab kohalikel omavalitsustel mitte kehtestada õueala ainuüksi liikluskorraldusvahendeid kasutades, kuna teatud aladel on ilmselt otstarbekas asendada õueala liikluskorraldus näiteks samaliigiliste ristmike ja piiratud kiirusega ala märkidega. Õueala liikluskorra kehtestamisel tuleb muuta füüsilist liikluskeskkonda selliselt, et sõidukijuhid järgiksid õuala liiklusreegleid ka liiklusjärelevalve puudumisel.

Ramboll Eesti AS tutvustas komisjoni liikmetele „Muutuva teabega liiklusmärkide (VMS) kasutamise tasuvuse Eestis“ uuringut. Komisjon soovitab maanteeametil võtta VMS katseliselt kasutusele mõnel suurema liiklussagedusega või liiklusohtlikul teelõigul.

Liikluskomisjoni esimees on majandus- ja kommunikatsiooniminister ning liikmeteks haridus- ja teadusminister, justiitsminister, rahandusminister, siseminister, sotsiaalminister, maanteeameti peadirektor, politsei- ja piirivalveameti peadirektor ning autoettevõtete liidu, Eesti Linnade Liidu, mittetulundusühingu Eesti Liikluskindlustuse Fond, Tallinna linnavalitsuse, Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli esindaja. Samuti on komisjoni liikmeks arvatud üks liiklusekspert.

Liikluskomisjoni ülesanne on „Eesti rahvuslikust liiklusohutusprogrammist 2003–2015“ tulenevate tegevuste koordineerimine, valitsuse nõustamine liiklusohutusküsimuste lahendamisel, liiklusohutuse strateegiliste eesmärkide ja prioriteetide seadmine ning ettepanekute tegemine valitsusele liiklusohutusega seonduvate probleemide lahendamiseks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077