Kuidas korraldada töötajate vedu?

Ettevõtted kasutavad töötajate transportimiseks erinevaid võimalusi, kõige levinum viis on bussitranspordi tellimine, sest see on mugav ja korraga saab vedada suurema hulga töötajaid, kirjutab Äripäeva Logistika rubriik.

Töötajate transpordi korraldamine on tingitud ka vajadusest leida võimalikult heal tasemel tööjõud, mida väiksematest piirkondadest on keeruline leida. Töötajate töö- ja elukoha vahet sõidutamiseks tehtavad kulutused ei ole erisoodustus, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga.

Loeb nii asukoht kui ka kellaaeg
Rimi Eesti Food ASi personalijuht Õrne Lainde ütles, et Rimis on töötajate transporti korraldatud mitut moodi, kasutatakse nii bussi kui ka taksot. “Kaupluste töötajate puhul sõltub väga palju poe asukohast, töö iseloomust ja kellaajast. Kindlasti ei jäta me ühtegi oma töötajat hätta, kui ta peab koju saama väga hilisel ajal. Sel juhul lubame tal tööandja kulul taksot kasutada. Osaliselt maksame ka äärelinna kaupluste töötajatele sõidukompensatsiooni,” rääkis Lainde.

Tallinna lähedal Rae vallas Põrguväljal asuvas Rimi peakontoris ning Rimi keskköögis on ametis suurest pealinnast pärit inimesed. Nende transportimiseks on käigus buss, mis hommikuti tööle ning õhtul tagasi pealinna sõidutab. Töötajad bussisõidu eest tasuma ei pea. Rimi bussi graafik on seatud tööaegade ning Rimi köögi töögraafiku järgi. “Bussitranspordi korraldamiseks on meil pikaajaline koostöö Hansabussiga ning maksame neile keskmist turul kehtivat tasu,” lausus Lainde.

Erinevalt Rimist ei ole aga töötajate transpordiga pidanud seni tegelema Maxima. Ettevõtte kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et mõni aasta tagasi oli plaanis töötajatele transpordi organiseerimine. “Laienesime siis väga kiiresti ja eeldasime, et mõnes väiksemas kohas, või suvehooajal näiteks Pärnus, võib töötajaid nappida. Õnneks sellist olukorda siiski ei tekkinud ja me pole pidanud transporti organiseerima,” märkis Erilaid.

Humana Estonia info- ja projektijuht Mari ­Helene Kaber lausus, et nende ettevõte alles katsetab, kuidas töötajate transporti korraldada, ning seetõttu on nende ettevõttel veel vara oma kogemusi jagada.

Kohapeal töökäsi napib
Pikaajaline töötajate transpordi korraldamise kogemus on aga Rakvere Lihakombinaadil ning Talleggil. Ettevõtted tegutsevad Eestis eri piirkonnas. “Nii Rakvere Lihakombinaat kui ka Tallegg kasutavad töötajate tööle sõidutamiseks bussitransporti, sest linna- ega vallatransport ei ole meie vajadustele vastaval tasemel. Lisaks on meile väga oluline leida kvalifitseeritud tööjõudu ka kaugematest sihtpunktidest,” ütles Rakvere Lihakombinaadi ning Talleggi juhatuse esimees Teet Soorm.

Bussitranspordi organiseerimisel on Rakvere Lihakombinaadi eesmärk hoida tööle- ja tagasisõiduaeg võimalikult lühike. Transporditeenust tellitakse konkursi teel ning konkursse korraldatakse Soormi sõnul üle paari aasta.

Põhiliselt tuuakse töötajaid lihakombinaati Ida-Viru ja Lääne-Viru maakonna suurematest keskustest ning Rakvere linnast. Talleggi suunduvad bussid Tallinna äärepunktidest ja Maardu linnast.

“Busside eeliseks võib pidada sõidumugavust ja istekohtade olemasolu ning miinuseks seda, et paljudel juhtudel peab töölised tööle toonud buss sõitma tühjalt tagasi ehk sisuliselt kaotame ühe otsa,” lausus Soorm.

Kirde-Eestis põlevkiviõli tootvas Viru Keemia Grupis on töötajate transpordi korraldanud tütarettevõtted. “Näiteks Ojamaa kaevanduse transport on mõeldud ainult kaevanduse töötajatele, see toimub vastavuses töötajate vajadustega ehk vahetuste graafikuga ning vastavaks on kujundatud ka busside marsruut,” rääkis VKG ASi ühiskondliku vastutuse juht Julia Piilmann.

Kokkulepe linnaga
Ojamaa kaevandus asub linnast eemal ning maakonna bussiliinidega oleks kohale jõudmine ebamugav. Ojamaa kaevandust teenindavat bussiveoteenust ostab ettevõte sisse hanke alusel, mida korraldatakse regulaarselt.

“VKG peatootmisterritooriumil töötavad inimesed aga saavad tööle linnatranspordiga, mille marsruut on pikendatud spetsiaalselt VKG palvel ja vastavalt töötajate töögraafikule. Siin oleme sõltuvuses linna korraldatud hankest ja kehtestatud tariifidest, sest VKG maksab kinni oma osa linnaliini marsruudist täismahus. Linnaga on koostöö hea, juba praegu käib uue bussiliikluse graafiku kooskõlastus, VKG töötajate palveid on arvestatud (selle eest seisab ametiühing) ning meie töötajad jälgivad ja annavad teada, kui bussiliikluses esineb ebatäpsusi,” selgitas Piilmann.

VKG järgib töötajate bussiliikluse korraldamisel kahte eesmärki. Esiteks, et pidevalt töös olevatel tööstusseadmetel töötavad inimesed jõuaksid tööle õigel ajal ja vahetuste töö oleks stabiilne. Teiseks, töötajate mugavust. Arvestades seda, et VKG tootmisterritoorium asub linnast eemal (linnabusside lõppeatus asub kilomeetri kaugusel peapääslast), siis on hästi töötava bussiliikluse tagamise eesmärk suurendada töötajate heaolu, rääkis Piil­mann.

 

TASUB TEADA
Kas erisoodustus või mitte?
Kulutused töötajate transpordiks elu- ja töökoha vahel


Ei loeta erisoodustuseks
Ühistransporti kasutades ei ole võimalik teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga.
Töökoht asub kohas, millel puudub ligipääs ühistranspordiga.
Tööpäev algab või lõpeb ajal, mil ühiskondlikku transporti ei ole või kaasneks selle kasutamisega ebamõistlik ajakulu – töötaja jõuab töökohta oluliselt enne tööpäeva algust või saab oluliselt hiljem koju või tekib ümberistumisest ebamõistlik ajakulu võrreldes kogu vahemaa läbimiseks kuluva ajaga.

Loetakse erisoodustuseks
Ühistranspordi olemasolul linna piires töötajatele tasuta soodsama/mugavama transpordi organiseerimine.
Töötajatele tasuta või soodushinnaga transport olukorras, kui tavapärase ühistranspordiga saab elu- ja töökoha vahelist teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga.

Allikas: maksu- ja tolliamet

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0377477
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511169
Filipiinide peeso PHP 59,42 -0.0470968
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.0033563
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0498115
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0285728
India ruupia INR 80,89 0
Indoneesia ruupia IDR 16098,26 0.0708031
Islandi kroon ISK 138,34 -0.0361298
Jaapani jeen JPY 124,15 -0.1367439
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0198623
LAV rand ZAR 15,57 -0.135305
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,76 0.0430964
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0726201
Mehhiko peeso MXN 21,53 0.0055748
Norra kroon NOK 9,73 -0.0277458
Poola slott PLN 4,28 -0.0560446
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.1092076
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0576037
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0259034
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0226116
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0177258
Taani kroon DKK 7,46 -0.0495494
Tai baht THB 36,03 -0.3154408
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0430748
Türgi liir TRY 6,09 0.27152
Ukraina grivna UAH 31,98 0
Ungari forint HUF 321,20 -0.0435676
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0081619
Vene rubla RUB 75,62 0.1149212

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019