Kuidas juhitakse maailmas tarnijariske

80% tootmisettevõtetest nõuavad oma tarnijatelt finantsaruandeid, rääkis Ostujuhtimise Aastakonverentsil esinenud KPMG ärinõustaja Kristo Timberg.

Timberg rääkis konverentsi ettekandes KPMG tootmisettevõtete juhtide uuringust tarnijariskide juhtimisel:

• 80% juhtidest nõuavad oma tarnijatelt finantsaruandeid;
• 66% ettevõtetest vaatavad igaaastaselt üle tarnijariske;
• 51% jälgivad ja auditeerivad tarnijate finantstervist;
• 40% plaanivad tarneahela elementide tagasitoomist ettevõttesse. Kui praegu ostetakse palju Aasiast, siis järjest enam hakatakse tarneid tagasi tooma, et teha tarneahelat väiksemaks, et maandada valuutariske, logistikast tulenevaid riske jmt;
• 75% on sõlminud „liini seiskamise“ lepingud. Kui päeva pealt peaks nõudlus ära kukkuma, siis pannakse tarneahel seisma, sest keegi ei kannata kahjumiga tootmist;
• 47% hoiavad oma tarnijaid tootmise lähedal. Järjest rohkem tuuakse tarneahelaid Euroopasse ja Ameerikasse;
• 58% lokaliseerivad oma tarneahelad efektiivsemaks riskijuhtimiseks. See tähendab samuti tarneahela enda juurde kokkutoomist;
• 47% tunnetavad raskusi reaalajas nõudluse muutustele reageerimisel;
• 9% märkavad katkestusi tarneahelas mõne tunni jooksul, 17% suudavad kahe nädala jooksul märgata, küsimus on, millal ülejäänud 74% märkavad;
• Ettevõtted panevad järjest enam raha klientide vajaduste mõistmise alla;
• Järjest olulisem on tarneahela läbipaistvus. Ettevõte, kes tegeleb tarneahela lõpus müügiga, peab teadma, kust kaup tuli, sest ta võtab enda kanda ka kõigi eelmiste tarnijate riskid;
• Innovatsioon muutub tarneahela keskseks – kui varem oli innovatsioon ettevõtte põhine, siis nüüd on tarneahela ülene st kui tarneahela lõpus saab müüja kliendilt infot, siis see läheb kogu tarneahelale, et kõik saaksid teha muutusi oma tegevustes.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019