2015 tõusevad meretranspordi hinnad kolmandiku võrra

2015. aastast kehtestatav väävlidirektiiv tõstab transpordi hinda 20-30%, ütles Äripäeva konverentsil Äriplaan 2014 esinenud Tallinki juht Enn Pant.

Euroopas on vastu võetud väävlidirektiiv, mis hakkab kehtima 2015. aasta 1. jaanuarist. Direktiivi järgi ei tohi laeva korstnast väljuvas suitsus olla väävlisisaldus üle 0,1%. Praegu on laeva heitgaasides väävlisisaldus 1%. Enn Pandi hinnangul kaasneb väävlidirektiiviga transpordi kallinemine 20-30%. „Siim Kallas on esinenud konverentsidel ja öelnud, et tuleb leida lahendusi,“ rääkis Pant. „Kindlasti tuleb leida, ainult keegi ei tea, milliseid lahendusi,“ nentis ta.

Pandi sõnul on üks võimalus hakata sõitma diisliga. Kuid see on praegusest laevakütusest oluliselt kallim. Äkki oskavad ka kütusefirmad kokku segada vastava kütuse, mille väävlisisaldus vastab nõuetele, arutles Pant. „Praegu sellist kütust küll ei ole, aga äkki teevad.“

Teine võimalus on Pandi sõnul laevadele puhastusseadmete peale panemine. Kuid ka töötavaid seadmeid ei ole Pandi väitel suudetud veel luua. „Ma olen käinud mitmel laevanduskonverentsil, kus laevandusfirmad on nutnud, et seda muudatust üle ei elata. Ma nii ei arva, elatakse ikka,“ ütles Pant, lisades, et laevanduses on suudetud üle elada ka tax-free kadumine jm olulised muutused.

Kuid Pant oli kindel, et nõudmiste muutumine laevakütusele toob kaasa hinnatõusu just kaubavedudele. Reisijate piletihinnatõusu aitab ära hoida, kuna laevafirma suurem osa tulust teenitakse pardal tarbimisest, mitte piletimüügist. Tallinkis moodustab piletimüük tuludest 25% ja 54% tuludest saadakse pardal tarbimisest. Piletihinna tõstmise asemel arenevad Pandi nägemuse kohaselt laevad üha enam ujuvateks spaadeks, konverentsikeskusteks ja meelelahutuskeskusteks, millega on võimalik teenida rohkem tulu pardal olevatelt inimestelt.

Kaubavedude hinnale on aga väävlinõude mõju tuntavam. Pandi sõnul käib enamus Soome ekspordist ja impordist läbi laevanduse ning laevanduses toimuv hinnatõus jõuab seeläbi ka poeriiulitel olevate kaupade hindadesse. Soome on sellest ka aru saanud ja lubanud kompenseerida väävlidirektiivist tekkivaid kulusid. Meil on Soome lipu all kaks laeva ja saame nende ümberehituseks Soomelt raha, rääkis Pant. „Eesti riigil muidugi sellist raha ei ole,“ nentis Pant.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0447771
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1680115
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 59,73 0.0586314
Hiina jüaan CNY 7,83 0.2420253
Hongkongi dollar HKD 8,81 0.2492205
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0417672
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.2294076
India ruupia INR 81,76 0.0513944
Indoneesia ruupia IDR 16658,59 0.278166
Islandi kroon ISK 138,98 0.4626283
Jaapani jeen JPY 128,25 0.4542962
Kanada dollar CAD 1,49 0.2288638
LAV rand ZAR 16,24 0.0043098
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,07 0.0140968
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.4557652
Mehhiko peeso MXN 22,93 0.3800533
Norra kroon NOK 9,56 0.0376802
Poola slott PLN 4,30 -0.0697172
Rootsi kroon SEK 10,22 -0.3771783
Rumeenia leu RON 4,66 0.105331
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1223675
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.2635197
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1675781
Taani kroon DKK 7,46 0.004022
Tai baht THB 37,14 -0.1416834
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.0771784
Türgi liir TRY 6,17 0.7526653
Ukraina grivna UAH 31,38 0.2956282
Ungari forint HUF 322,62 0.2454712
USA dollar USD 1,13 0.3120264
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.2213978
Valgevene rubla BYN 2,41 0.5009602
Vene rubla RUB 76,22 0.1599157

Valdkonna töökuulutused