Kuidas ettevõttes töötajate transporti korraldada?

Iga ettevõte peab kindlustama, et tööd ei jääks tegemata transpordilahenduste läbimõtlematuse tõttu. Traditsiooniliste lahenduste kõrvale, nagu ametiauto, on tulnud aga ka uuenduslikumaid võimalusi, kirjutab Äripäeva Logistika rubriik.

Tänapäeval ajavad ettevõtted järjest rohkem tööasju korda interneti teel, kokkusaamiste roll on vähenenud. Pole aga firmat, mille töötajad ametiasjus üldse ringi liikuma ei peaks. Kuigi enim sõite on ilmselt müügimeestel, peab ka tavaline kontoritöötaja kuidagi tööle ja tagasi jõudma.

ASis Selver on töötajate transpordis kasutusel nii ametiautod, taksokaardid kui ka isikliku ­auto kasutamise hüvitis. Firma avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul on eesmärk võimalikult suur paindlikkus. Need töötajad, kes peavad iga päev pikki töösõite tegema, kasutavad peamiselt ametiautot. Kasutuses on ka n-ö ühised autod, mida saavad vastavalt vajadusele kasutada erinevad inimesed.

Ametiauto vaid töösõitudeks. Taksosid kasutatakse firmas Vilu sõnul lühemate sõitude puhul ja siis, kui parkimistasu ületaks taksosõidu maksumuse. Sõite tehakse ka ühissõidukite ja isiklike ­autodega, mis puhul Selver kulud hüvitab.

Vilu ütles, et ametiautoga Selveris üldiselt isiklikke sõite ei tehta. Töötajad peavad sõidupäevikut ja öösiti hoitakse autosid töö juures parklas. Sellist ranget poliitikat põhjendas ta riigipoolse maksustamisega. Erisoodustumaksu peab tasuma ka juhul, kui soovitakse hüvitada töötajate tööle- ja kojusõite. “Kindlasti oleks paindlikum süsteem nii tööandja kui ka töötaja huvides,” märkis Vilu.

Kaupa ise kohale ei toimeta. E-sigaretipoode pidava OÜ Elgery juhatuse liige Oliver Lehtsaar ütles, et firmal on Tartus-Tallinnas vaid kaks müügi­meest ja logistikateenust ostavad nad sisse, mis on efektiivsem lahendus tooted tarbijani viia. Firma juhatuse liikmed sõidavad isiklike autodega. Lao müügijuht kasutab aga firma kirjadega bussi ning peab vastavalt ka sõidupäevikut. Ekspordijuht, kes oma autoga sõidab, saab kütusehüvitist umbes 20 senti kilomeetri kohta. Paberimajandusega aitab Elgeryl hakkama saada raamatupidaja, ise nad tšekkide põhjal arvutusi ei tee.

Mõni firma mõtleb aga “rohelisemalt”. Näiteks Skype Eesti ei kasuta ametiautosid, taksokaarte ega sõitude hüvitamist. Firma haldusjuhi Heidy Heinpalu sõnul on nende ammune seisukoht, et töötajatele pakutakse pigem head palka ja välditakse paberimajandust. Viimane, eriti aeganõudev sõidupäevikute pidamine, on teatavasti üks praeguse süsteemi põhilisi valukohti.

“Oleme suunanud oma boonused mujale, nagu sportimine, üritused ja toitlustamine,” ütles Heinpalu.

 

PANE TÄHELE
Erinevate lahenduste plussid

Ametiauto
Kasulik neile töötajatele, kes peavad iga päev pikki töö­sõite tegema.

Ühised autod
Efektiivne, sest võimaldab ette­võtte autoparki mõistliku suuruseni vähendada.

Taksokaart
Mõistlik siis, kui sõidud on lühikesed ja parkimistasu ületaks taksomeetri näidu.

Isikliku auto kütuse­hüvitis
Kui töötajal juba on auto, on mõttetu hakata seda teiste lahendustega dubleerima.

Teenuse sisseostmine
Kui sõidu eesmärk on vaid kauba kohaletoimetamine, võib seda teha logistikafirma.

Keskkonnasäästlikud võimalused
Töötajale võib hüvitada ühistranspordi kasutamist. Samuti võib suunata toetused hoopis sportlikuma transpordilahenduse, näiteks rattaga tööle tulemise hõlbustamisele.

Osale arutelus

  • Jaanus Vogelberg

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019