Autor: Tanel Raig • 19. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Sadam hädas kohalike omavalitsustega

Riigikogu logistika ja transiidi toetusgrupiga kohtudes kurtis sadama juht Ain Kaljurand kohalike omavalitsuste koostöövalmiduse puudumise üle ja tegi ettepanekuid, kuidas omavalitsustest vabaneda.

Logistikaettevõtjad kohtusid Riigikogu logistika ja transiidi toetusgrupi liikmetega Muuga sadamas ja tutvustasid neile sektori kitsaskohti. Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand mainis kõige põletavama murena Muuga sadamaga seotud kohalike omavalitsuste teemat - ettevõtluse arendamine pole kohalike omavalitsuste huvi, samas planeerimine on nende pädevuses. „Meie ülesanne on arendada sadama ja selle ümbruse ruumi, meelitada Eestisse investoreid, kes looks kogu riigi majandusele lisaväärtust. Turundame Eesti investeerimiskliimat sellega, et meil on võimalik luua ettevõte 15 minutiga, samas jäävad investorite plaanid venima, kuna kohalikel omavalitsustel puudub huvi ja kompetents arendada ettevõtlust oma territooriumil,“ sõnas Kaljurand.

Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa tõi näiteid mitmetest venima jäänud projektidest. „Kohalike omavalitsuste asjaajamine võtab tihti aega kolm või enam korda rohkem kui seadusjärgne ja hea tava kohane tähtaeg,“ selgitas Ringmaa.

Vopak EOS ärijuht Sten Aamer lisas, et kui arendus juhtub olema mitme erineva kohaliku omavalitsuse territooriumil, tuleb arendusprojektide juures teha kõike topelt, sest puudub üks keskne organ, mis haldaks detailplaneeringute või keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamist.

Logistikaettevõtjad tegid ettepaneku planeeringute tellimise pädevuse tagasi andmine huvitatud isikutele. „Huvitatud isik kannab niikuinii kõik kulud. Seadusega ja planeeringu algatamise otsusega saab kehtestada kriteeriumid, mis tagaksid planeeringu koostaja pädevuse ja usaldusväärsuse,“ selgitas Ringmaa. Teine variant oleks Ringmaa sõnul planeeringu otsustuspädevuse üleminek kohalikelt omavalitsustelt maavanemale, kui KOV ei tee toiminguid seadusega nõutud tähtaegade jooksul.

„Planeeringud ei viibi vaiete ega avalikustamisel tehtud ettepanekute tõttu, vaid kohalike omavalitsuste tegevusetuse tõttu ja see on tõsine mõttekoht mitmetele investoritele, kes lõpuks otsustavad mõne meie naaberriigi kasuks,“ lisas Kaljurand.

Maikuu keskel Riigikogus moodustatud logistika ja transiidi toetusgrupi eesmärk on hoida parlamendi liikmeid kursis valdkonna arengutega ning tegutseda selle nimel, et Eesti majanduse olulise harule oleks tagatud ka vastav õiguslik keskkond. Toetusgrupi ja LTA liikmed plaanivad kohtuda ka edaspidi ja soovivad teha koostööd majanduse edukaks arenguks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077