Autor: Indrek Kald • 4. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Esimesed uued elektrirongid tulevad liinile 1. juulil

1. juulil hakkavad reisijaid teenindama esimesed viis uut elektrirongi, mida Elektriraudtee ostis Šveitsi firmalt Stadler.

Täna väljus uus rong Tallinn-Pärnu liinile. Nüüdsest on Elektriraudtee uued rongid sõitnud kõigil Eestimaa avalikel raudteedel.

Elektriraudtee müügi- ja turundusjuhi Norbert Kaareste sõnul kulgesid katsetused edukalt. "Tootja lõpetas elektrirongide katsetused möödunud nädalal ning täna oleme koostöös Tehnilise Järelevalve Ametiga läbi vaatamas katsetuste raames tehtud testide tulemusi," selgitas ta. "Lõpetame antud tööd juunikuu lõpuks ning 1. juuli on päev, mil esimesed viis elektrirongi hakkavad reisijaid teenindama,“ sõnas Kaareste.

Esimesed viis elektrirongi lähevad Aegviidu, Keila ja Paldiski liine teenindama ning 26. juuliks on kõik vanad elektrirongid asendatud uutega.

Diiselrongide katsesõidud kestavad kuni augustikuu lõpuni, misjärel annab tootja Elektriraudteele üle ka esimesed diiselrongid. "Seejärel asume pakkuma rendirongiteenust, mille raames on kõigil huvitatutel võimalik rentida rong oma ürituse tarbeks," sõnas Kaareste.

"Üleriigiliselt asub Elektriraudtee reisijaid teenindama 1. jaanuarist 2014., mil võtame kasutusse oma diiselrongid kõigil Eestimaa rongiliinidel," selgitas ta.

Rongitootja poolt korraldatud katsesõitude raames läbisid kokku kuus katserongi kõik Eesti raudteed, sh Valga-Antsla-Võru-Koidula raudteelõigu. Katsesõitude raames püstitati ka Baltimaade rongisõidu kiirusrekord, kus elektri- ja ka diiselrongiga saavutati liikumiskiiruseks 176 km/h.

Elektrirongide maksumusest finantseerib 85% Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus neljavagunilist ja kaksteist kolmevagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee Stadlerilt kapitalirendile kuus kahevagunilist, kuus neljavagunilist ning kaheksa kolmevagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal.

Hangitavate elektri- ja diiselrongide asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077