Autor: Tanel Raig • 30. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viking Line uut tehnoloogiat tunnustati auhindadega

Viking Line lipulaev Viking Grace võitis laevatööstuse disaini- ja tehnoloogialahenduste konkursil Shippax Awards 2013 viis auhinda.

Viking Grace võitis auhinnad järgmiste innovatsioonide eest:

- keskkonnakvaliteet – Grace on maailma esimene kaugsõiduliinide jaoks ehitatud laev, mis on varustatud kahe kütuseliigi mootoritega (gaas ja diisel);- keskkonnakvaliteet – laeval on mitmeid energiasäästlikke lahendusi;- väline disain – LNG, ehk veeldatud maagaasi mahutid laeva välistekil ning väike korsten;- toitlustuslogistika;- innovaatiline sisekujundus.

Et Shippax Awards konkursil auhindu võita, peavad nomineeritavad laevad esitlema uuenduslikke innovatsioonilisi lahendusi. Igas kategoorias võib olla mitmeid võitjaid, samas võib konkursi žürii jätta osades kategooriates võitjad üldse välja kuulutamata.

"2009. aastal saime auhinna Viking XPRS välimuse eest ja nüüd võitis Viking Grace lausa viis auhinda, millest kaks läks laevatehasele ja kolm meile endile Viking Line'i. See tõestab, et projektirühma, kuhu kuulusid laevatehas STX Finland, sisearhitektibüroo dSign Vertti Kivi & Co ja paljud teised, ühine suur koostöö kandis vilja“, ütles Kari Granberg, Viking Grace’i projektijuht.

1999. aastal asutatud Shippax Award konkursi eesmärk on innustada laevandusala looma üha rohkem innovaatilisi disaini- ja tehnoloogialahendusi, seda eriti uutel parv- ja kruiisilaevadel ning ro-ro- ehk veeremilaevadel. Auhinda peetakse valdkonna kõige prestiižsemaks.

Viking Grace on esimene veeldatud maagaasi (LNG - Liquefied Natural Gas) kasutav suur reisijatelaev Läänemerel ja kogu maailmas. Nii suurte laevade jaoks on LNG-kütuse kasutamine unikaalne – tänu sellele on Viking Grace'i lämmastikuheitmed 85% ja kasvuhoonegaasid 15% väiksemad kui teistes tänapäevastes laevades ning väävliheitmed on peaaegu nullis.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077