Nutikas projekt viis kõrgema efektiivsuse ja säästuni

Ragn-Sellsi ambitsioonikas projekt, mille käigus arendati ainulaadne autoarvutite- ­logistikasüsteem, on tõstnud ettevõtte efektiivsust ja aidanud kõvasti säästa, kirjutas Äripäeva Logistika rubriik.

Ragn-Sellsi IT-juhi Taivo Nigoli sõnul on praegune töökorraldus võrreldes eelnenud paberimajandusega väga erinev. “Varem oli kogu logistika paberil sõidulehtedel. Järjekorrad olid ­autojuhtidele pähe kulunud. Kui tuli asendusautojuht või suvepuhkus, oli uue ringi päheõppimine peavalu. Võttis korralikult aega, enne kui tee selgeks sai,” ütles Nigol.

Kasu on näha nii töö efektiivsuses kui ka säästus
Kui Eesti läks üle korraldatud olmejäätmete veosüsteemile, hakkasid veoringid kiiresti muutuma. Korraga võis jäätmevedajale juurde tulla või ära minna tuhandeid objekte.

“Sellega tuli hakkama saada. Enam ei saanud teha nii, et üks autojuht teenindas vaid ühte piirkonda, sedasama, mida ta oli teinud ehk juba kümme aastat. Uued ringid tuli kiiresti selgeks õppida. Sel ajal hakkasimegi mõtlema optimeeritud sõiduringide, kaardilahenduste ja muu sellise peale,” lausus Nigol.

2012. aastal varustati Ragn-Sellsi autod arvutitega. Tänu autoarvutitele säästab ettevõte 25 000 paberilehte kuus. Finantsiliselt on aga kõige suurem kokkuhoid aeg, mis tööoperatsioonidele kulub. “Ühe objekti teenindamiseks kuluv aeg on tunduvalt vähenenud,” märkis Nigol. Teine suur sääst tuleb kütuselt. “Ma ei julge kindlat protsenti välja öelda, aga kui hoiame kokku 10–20 protsenti, on ka meie ökoloogiline jalajälg väiksem.”

Ettevõttele on oluline ka ärikasu. Nutika süsteemi abil suudab ettevõte tööd teha efektiivsemalt kui konkurendid.

Töötajatele muutus arvuti hädavajalikuks
Esialgu ei olnud autojuhid pardaarvutist vaimustuses, ent süsteemiga harjuti ruttu. Süsteemi õpetamiseks sõitis iga autojuhiga terve päeva kaasa inimene, kes vajadusel abistas.

“Nädal pärast tehnoloogia kasutuselevõttu juhtus nii, et süsteem ei läinud tööle ja pidime autojuhtidele paberilehed kätte andma. Autojuhtide reaktsioon selle peale oli, et selle paberiga ei saa teenindada, süsteem tuleb kiiresti korda teha  – ma tahan oma arvutit tagasi saada!” meenutas Nigol.

Ta sõnas, et tema arendusloogika ei ole selline, et arendada süsteemi 2–3 aastat ja kuulutada see siis valminuks. “Süsteemi tuleb teha väikeste muudatuste haaval,” märkis Nigol. Teisisõnu: süsteemi saab ja tulebki pidevalt arendada. Kui autojuhtidele anti kätte esimesed autoarvutid, ei olnud see kindlasti lõplik tarkvara.

Nigol kirjeldas, et ettevõte andis tarkvara ­autojuhtidele võimalikult vara. Tänu sellele, et lõppkasutaja juba alguses n-ö beetaversiooniga töötas, saadi väga kiiresti tagasisidet, mida võiks paremini teha. “Tuli välja asju, millele me kontoris ei oleks osanud tähelepanugi pöörata,” rääkis Nigol. Seega on oluline kasutaja tagasisidet operatiivselt kuulda võtta. Kui autojuhilt tuleb mõistlik ettepanek, tasub see realiseerida.

 

TASUB TEADA
Autoarvuti võimalused

2012. aastal varustati Ragn-Sellsi autod arvutitega. ­Pärast seda näevad Ragn-Sellsi auto­juhid päevatööd arvutist, mitte paberi­lehtedelt.

Lisaks tööülesandele on ­autoarvutist võimalik näha konteinerite asukohti kaardil, leida nendeni lähim tee, lisada või kinnitada informatsioon töö soorituse kohta.
Autoarvutisse  on võimalik laadida objektidel tehtud pilte. Vajadusel on logistikul võimalik info edastada kontorist otse autoarvuti ­ekraanile.

Projekti käigus geokodeeriti klientide objektid, optimeeriti marsruudid. ­Sellele eelnesid infotehnoloogilised tegevused (nt riistvara valik, tarkvara programmeerimine) ja katsetuste periood. Projektiga oli seotud suur hulk inimesi: IT, transpordiüksus, logistikud, kliendi­teenindus.

Osale arutelus

  • Laura Mallene

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0385035
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0865659
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0562257
Filipiinide peeso PHP 60,02 0.0249992
Hiina jüaan CNY 7,92 0.0126258
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0660007
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.087568
Iisraeli seekel ILS 4,22 -0.0615297
India ruupia INR 82,11 -0.0876115
Indoneesia ruupia IDR 16644,27 -0.2106789
Islandi kroon ISK 140,42 0.0284941
Jaapani jeen JPY 128,50 -0.2484086
Kanada dollar CAD 1,50 0.0199893
LAV rand ZAR 15,99 -0.0787234
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,57 0.4924684
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.2069355
Mehhiko peeso MXN 23,03 0.0586597
Norra kroon NOK 9,63 -0.0519065
Poola slott PLN 4,31 -0.0718441
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0544668
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0171582
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0319203
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.033742
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.1051248
Taani kroon DKK 7,46 0.0053618
Tai baht THB 37,61 0.2470715
Tšehhi kroon CZK 25,97 -0.0154018
Türgi liir TRY 6,10 0.1971803
Ukraina grivna UAH 31,64 -0.0874706
Ungari forint HUF 321,51 -0.03731
USA dollar USD 1,14 -0.1050972
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1929338
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.0582217
Vene rubla RUB 75,35 0.1004342

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018