Taisto Liinid: meil bussijuhtide puudust ei ole

Taisto Liinide liinispetsialist Jan Landrat kinnitas, et Taistos töötamise vastu on huvi suur ning vabanevad bussijuhi töökohad täituvad kiiresti.

Landrati sõnul on Taisto Liinidel viimastel aastatel välja kujunenud väga stabiilne töötajaskond ja tööjõu voolavus on väga väike. „Kui meil ka mõni bussijuhi koht peaks vabanema, siis huvi meil töötamise vastu on üldiselt suur, bussijuhtide seas levib info tavaliselt suust suhu,“ rääkis Landrat.

Taisto liinibussijuhtide keskmine vanus on 49 aastat. „Töö suure bussiga pikkade vahemaade läbimisel eeldab eelkõige suurt vastutust ja pingetaluvust, seega otse koolipingist tulijale meil tööd pakkuda ei ole,“ ütles Landrat. Ta lisas, et uutelt töötajatelt ei eeldata eelnevat bussijuhina töötamise kogemust, vaid eelkõige elukogemust ja töö tegemise harjumust, oskust erinevates situatsioonides hakkama saada ja see kõik tuleb vanusega.

Laiemalt vaadates hoiab Landrati sõnul noori bussijuhi tööst eemal eelkõige kaks asjaolu. Esiteks on bussijuhi ameti omandamine Eestis väga piiratud. Bussijuhiks saab õppida ainult Kehtna majanduskoolis Raplamaal ning selleks peab olema vähemalt 24-aastat vana. „Probleemi aitaks kindlasti lahendada, kui D-kategooria omandmaise võimalus oleks igas maakondlikus kutsekoolis, kus bussijuhiks oleks võimalik õppida lisaks valitud erialale ning D-kategooria juhiloa omandamine peaks olema võimalik ka ajateenistuse läbimise käigus,“ leidis Landrat.

Teiseks mõjutab Landrati arvates noori kindlasti asjaolu, et bussijuhi karjääri tuleb alustada eelkõige linnaliini või maakonnaliini bussijuhina ja alles siis on võimalik edasi liikuda kaugliinidele. Aga kohaliku liikluse teenindamine ei tundu noorele inimesele palga ega töötingimuste tõttu alguses piisavalt atraktiivne. „Keskkooli lõpetajat ei riski ettevõtted kohe turismigrupiga välismaale palmi alla saata,“ nentis Landrat. Ta näeb lahendusena, et noorele inimesele muudetakse maa- ja linnaliinide bussijuhi töötingimused atraktiivsemaks.“Põhitöö on siin teha vedude tellijatena kohalikel linna- ja maavalitsustel,“ ütles Landrat.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0896229
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0373928
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051135
Filipiinide peeso PHP 59,95 -0.11662
Hiina jüaan CNY 7,86 0.0343551
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.0293603
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0431447
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.0071906
India ruupia INR 81,79 0.0354688
Indoneesia ruupia IDR 16724,79 0.0353493
Islandi kroon ISK 140,23 0.021398
Jaapani jeen JPY 128,44 -0.0233518
Kanada dollar CAD 1,50 0.1135756
LAV rand ZAR 16,24 -0.1500034
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,56 -0.0132841
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0358415
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.0069342
Norra kroon NOK 9,62 0.0717472
Poola slott PLN 4,30 -0.0418907
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0223914
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0107416
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0064131
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1379469
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0791487
Taani kroon DKK 7,46 0.0134039
Tai baht THB 37,27 0.0655058
Tšehhi kroon CZK 26,01 0.0038447
Türgi liir TRY 6,18 0.0907706
Ukraina grivna UAH 31,45 0.0356219
Ungari forint HUF 322,22 0.0310443
USA dollar USD 1,13 0.0353732
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1684008
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0373227
Vene rubla RUB 75,78 -0.0831965

Valdkonna töökuulutused