Taisto Liinid: meil bussijuhtide puudust ei ole

Taisto Liinide liinispetsialist Jan Landrat kinnitas, et Taistos töötamise vastu on huvi suur ning vabanevad bussijuhi töökohad täituvad kiiresti.

Landrati sõnul on Taisto Liinidel viimastel aastatel välja kujunenud väga stabiilne töötajaskond ja tööjõu voolavus on väga väike. „Kui meil ka mõni bussijuhi koht peaks vabanema, siis huvi meil töötamise vastu on üldiselt suur, bussijuhtide seas levib info tavaliselt suust suhu,“ rääkis Landrat.

Taisto liinibussijuhtide keskmine vanus on 49 aastat. „Töö suure bussiga pikkade vahemaade läbimisel eeldab eelkõige suurt vastutust ja pingetaluvust, seega otse koolipingist tulijale meil tööd pakkuda ei ole,“ ütles Landrat. Ta lisas, et uutelt töötajatelt ei eeldata eelnevat bussijuhina töötamise kogemust, vaid eelkõige elukogemust ja töö tegemise harjumust, oskust erinevates situatsioonides hakkama saada ja see kõik tuleb vanusega.

Laiemalt vaadates hoiab Landrati sõnul noori bussijuhi tööst eemal eelkõige kaks asjaolu. Esiteks on bussijuhi ameti omandamine Eestis väga piiratud. Bussijuhiks saab õppida ainult Kehtna majanduskoolis Raplamaal ning selleks peab olema vähemalt 24-aastat vana. „Probleemi aitaks kindlasti lahendada, kui D-kategooria omandmaise võimalus oleks igas maakondlikus kutsekoolis, kus bussijuhiks oleks võimalik õppida lisaks valitud erialale ning D-kategooria juhiloa omandamine peaks olema võimalik ka ajateenistuse läbimise käigus,“ leidis Landrat.

Teiseks mõjutab Landrati arvates noori kindlasti asjaolu, et bussijuhi karjääri tuleb alustada eelkõige linnaliini või maakonnaliini bussijuhina ja alles siis on võimalik edasi liikuda kaugliinidele. Aga kohaliku liikluse teenindamine ei tundu noorele inimesele palga ega töötingimuste tõttu alguses piisavalt atraktiivne. „Keskkooli lõpetajat ei riski ettevõtted kohe turismigrupiga välismaale palmi alla saata,“ nentis Landrat. Ta näeb lahendusena, et noorele inimesele muudetakse maa- ja linnaliinide bussijuhi töötingimused atraktiivsemaks.“Põhitöö on siin teha vedude tellijatena kohalikel linna- ja maavalitsustel,“ ütles Landrat.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1642244
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0561719
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613434
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.5043397
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1386549
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.1387754
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0228839
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.1784185
India ruupia INR 81,20 0.3150365
Indoneesia ruupia IDR 16163,72 0.0875565
Islandi kroon ISK 137,64 0.0290698
Jaapani jeen JPY 124,83 0.3053435
Kanada dollar CAD 1,51 -0.013224
LAV rand ZAR 15,74 0.6993186
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,08 0.0884229
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0747097
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.4427761
Norra kroon NOK 9,72 -0.1560559
Poola slott PLN 4,29 0.1189532
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.2384382
Rumeenia leu RON 4,70 0.0490071
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1813706
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.3876411
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618047
Taani kroon DKK 7,46 -0.0468729
Tai baht THB 36,17 -0.0033174
Tšehhi kroon CZK 25,56 0.0782963
Türgi liir TRY 6,11 0.3613844
Ukraina grivna UAH 31,84 -0.1990072
Ungari forint HUF 318,38 -0.3162278
USA dollar USD 1,14 0.1140851
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0475088
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0776588
Vene rubla RUB 75,66 0.1266523

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019