Autor: Tanel Raig • 21. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi katsetab uut tarnete planeerimise tarkvara

AS Rimi Eesti Food on alates märtsist katsetanud uut tsentraalset planeerimis- ja varustamistarkvara. Ettevõtte tarneahela juht Allar Kahju tutvustab tulemusi Äripäeva Logistika klubis.

Alates märtsist kolmes poes testimisel oleva tarkvara abil on planeeritud optimaalseid kaubakoguseid ja kavandatud kampaaniakoguseid. Kahju kinnitusel on seeläbi muutunud laotöö ja jaotuslogistika efektiivsemaks ning paranenud kaupade saadavus, ringluskiirus ning vähenenud mahakandmine. Ta toob näite, kuidas uue tarkvara abil on jälgitud ühe kaupluse külmletis toodete saadavust. Saadud info põhjal ja tarkvara abil on optimeeritud tellimuste koguseid, mille tulemusena on jälgitavas külmletis kaupade saadavus tõusnud peaaegu 100 protsendini, samas ei ole kasvanud realiseerimistähtaja ületanud toodete mahakandmised.

Efektiivsemaks on muutunud ka kampaaniate planeerimine. Kui varem toimus planeerimine peamiselt võttes aluseks eelnevate sarnaste kampaaniate võrreldavate toodete müüke siis nüüd on lisaks võimalik arvestada palju rohkem erinevaid mõjureid (halo effect, kannibaliseerimise efekt, hinnaelastsus, hooaja mõju jms). Selline planeerimise täpsus võimaldab võtta suuremaid riske ning saata suurem kogus kauplustesse vahetult enne kampaania algust. Taoline korraldus on efektiivsem nii laole, kus on võimalik korraga valmis komplekteerida rohkem kaupa kui ka kauplustele, kes saavad kampaania kauba ühe korraga vastu võtta. Eraldi käsitlemine toimub tarkvara abil ka toodetele, millel on väga väike realiseerimisaeg.

Kahju väitel on tegemist Eestis uudse lahendusega ja analoogset tarkvara ei ole siin veel kasutusele võetud. Küll on aga ka teised jaeketid sarnaseid lahendusi otsimas ja välja valimas.

Lisaks räägib klubis Rimile logistikateenust osutava OÜ HAVI Logistics  juht Roger Allas uuendustest Rimi kesklao töös, mis on võimaldanud tõsta sisemise tarneahela ja logistikakorralduse efektiivsust. Lähemalt saab Rimi kesklao tööga tutvuda ekskursiooni käigus.

Tänaseks on Rimis toimuva Logistika klubi „Tarneahela efektiivsuse tõstmine – Rimi Eesti kogemus“ kõik osalused juba välja müüdud.

Osalejad:

Aivo Tamm, Smarten Logistics

Andri Jõema, NordnetAndrus Nilisk, EstoverElmer Maas, Via 3LIvar Feldmann, Prisma PeremarketJaana Pikalev, Smarten LogisticsKatrin Riisalu, Statoil Fuel & Retail EestiKristiina Treu, TridensLauri Latt, Via 3LLeho Leppik, Viciunai BalticMadis Suiste, Tartu Tarbijate KooperatiivMait Kutser, InfotarkMarek Aigro, Prisma PeremarketMargus Vetka, EstoverMart Liibert, Jungent EstoniaMerike Kaesveld, JYSK Linnen'n FurnitureOtt Sarv, SelverPriit Robas, AB GruppRene Varrik, Rhumveld BalticSiim Vahter, VipexUrmas Tannenberg, Prisma PeremarketValdek Kamp, Kodupaber

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077